اخبار داغ

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی:

تلاش آیت‌الله مهدوی‌کنی در بخش کادرسازی برای انقلاب بی‌نظیر بود / ولایت‌مداری شاخص اعتدال است

تلاش آیت‌الله مهدوی‌کنی در بخش کادرسازی برای انقلاب بی‌نظیر بود / ولایت‌مداری شاخص اعتدال است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که دشمنان به هر روش و وسیله‌ای می‌خواهند «نمی‌توانید» و یاس و ناامیدی را به مردم ما القاء کنند خاطرنشان کرد: اگر روش نادرست و مبنای غلطی وجود دارد، یک نیروی با اندیشه انقلابی باید اظهار وجود کند و وظیفه‌اش را انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سومین سالگرد مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: پیامبر می‌فرماید که “علم یا علم به عقاید و باورهای الهی، یا علم به اخلاق کریمه و یا علم به احکام، بایدها و نبایدهای الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

متولی آستان قدس رضوی عنوان کرد: آن چه ما از آن به عنوان فقه اکبر یاد می‌کنیم، اخلاق کریمه و فاضله است. در مورد سایر علوم و دانش‌ها طبق فرموده امام خمینی(ره) در کتاب اربعین، “همه دانش‌ها می‌توانند علم باشند اگر انسان را به خدا رهنمون شود”.

,

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: آن چه در حوزه‌های ما خوانده می‌شود «قول‌الله» و آن چه که در دانشگاه تدریس می‌شود، “فعل‌الله” است. اگر علم نحو و ادبیات و اصول و فقه، انسان را به خدا نزدیکتر نکند فایده ندارد. فقیه، به کسی نمی‌گوییم که صرفا فرمول علمی بلد باشد چرا که ممکن است کسی حافظه خوبی داشته باشد و فرمول‌های علمی را حفظ کند.

,

وی در ادامه یادآور شد: شخصی به امام صادق(ع) عرض کرد که می‌خواهم عالم بشوم. امام پاسخ دادند: حقیقت علم در عبودیت نهفته است‌. خیلی‌ها در دنیا ادعای دانشمندی دارند اما کسی که عبدتر است، دانشمندتر است. حقیقت عبودیت هم آن است که بدانیم عالم همه مِلک و مُلک خداست.

,

حجت‌الاسلام رئیسی بیان داشت: هم خوف و هم خشیت در ترجمه‌ها به ترس ترجمه شده‌اند اما تفاوت دارد. خداوند به پیامبر اسلام در تغییر قبله و اعلام پیام غدیر فرمود “از من “خشیه” داشته باش نه از افراد دیگر”. تنها راه برون رفت از موانع، خشیه از خداوند است.

,

وی هم‌چنین گفت: اخلاق و عمل فقیه جلوه‌ای از فقه است. دلیل حجیت سخن او برای دیگران آن است که او از جایگاه فقه سخن می‌گوید. نه فقط بیان فرمولش، بلکه تمام زندگی فردی او بیانگر فقیه‌بودن وی است. امام راحل ما مصداق کامل یک فقیه است.

,

نماینده محترم مجلس خبرگان اضافه کرد: فقیه، خود را در جایگاه رسول خدا و جایگاه دین می‌بیند. امام ما اندیشه ولایت فقیه را در درس‌های نجف مطرح کرد. ولایت فقیه را امام به عنوان نخستین نفر مطرح نکردند بلکه در جای جای فقه از قدیم مورد بحث علما بوده است اما اندیشه و دکترین ولایت فقیه برای نخستین بار توسط امام مطرح شد.

,

 

,

* آیت الله مهدوی کنی یک آخوند سیاسی بود

, * آیت الله مهدوی کنی یک آخوند سیاسی بود, * آیت الله مهدوی کنی یک آخوند سیاسی بود,

حجت‌الاسلام رئیسی ابراز داشت: مرحوم شهیدمطهری و شهیدبهشتی نیز بعدها برای ولایت فقیه، نظام‌سازی کردند. آیت‌الله مهدوی‌کنی بعد از جریان کمیته انقلاب اسلامی، مهم‌ترین وظیفه‌شان را کادرسازی برای تحقق نظریه امام دانستند.

,

وی در ادامه مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره به دنبال اجرای اندیشه امام در حکومت اسلامی بودند. آن چه که آیت‌الله مهدوی‌کنی در بخش کادرسازی برای تحقق منویات امام و رهبری عالی عمل کردند و اقدامی بی‌نظیر انجام دادند.

,

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: تمام شاگردان امام خمینی(ره) نیز همواره به دنبال این موضوع بوده‌اند. فرق زمان جابر و شیخ انصاری با زمان فعلی این است که در آن دوره، فقه حکومت نمی‌کرد‌.

,

وی بر این اساس گفت: کسانی هستند که قلم می‌زنند و شعر، نثر، کرسی استادی و سایر میادین را دارند اما در مقام عمل به اینکه دین می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف مردم باشد، نیست و به دین به عنوان یک مقوله فردی و شخصی نگاه می‌کنند.

,

متولی آستان قدس رضوی ادامه داد: ما معتقدیم که دین در تمام لایه‌های زندگی‌ها سخن دارد و نباید غایب باشد. امروز مغرب زمین تجربه بیش از ۳۰۰ سال کنار گذاشتن خدا از زندگی را دنبال می‌کند. محصول این نگاه سیاست بدون معنویت، ظلم‌ها و کشورگشایی‌ها و تجاوزها است.

,

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه امام و اندیشه حاکمیت دین در متن زندگی انسان معاصر باعث پیوند بین اخلاق و سیاست شده است. سیاست ما باید توام با معنویت و اخلاق باشد تصریح کرد: از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی این بود که در مسائل سیاسی و در پیچ‌گیری‌های سیاسی معتقد نبودند که هدف، وسیله را توجیه می‌کند‌‌. ایشان ۵۰ سال فرمودند که “من یک آخوند سیاسی هستم”.

,

 

,

* تنها راه برون‌رفت از موانع فعلی، اندیشه و عمل انقلابی است

, * تنها راه برون‌رفت از موانع فعلی، اندیشه و عمل انقلابی است, * تنها راه برون‌رفت از موانع فعلی، اندیشه و عمل انقلابی است,

وی اضافه کرد: سیاسی بودن به معنای آن است که جامعه و نیازهایش را بشناسیم و با شناخت از این نیازها، ایفای نقش کنیم. بزرگان ما کسانی بودند که جامعه را خوب شناختند و شکنجه، آزار و اذیت شدند.

,

متولی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خط امام این بود که مبارزه با انکر منکرات، خود حکومت حاکم است‌ اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی و تمام یاران امام بعد از پیروزی انقلاب، به حمایت و دفاع از نظام پرداختند، سختی‌هایی هم کشیدند اما خم به ابرو نیاوردند.

,

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه درست گام برداشتن در این عرصه مهم است گفت: در دهه اول تلاش کردند تا تاسیس نظام اتفاق نیفتد و یک نمونه‌اش هشت سال دفاع مقدس، حرکت منافقین و به خاک و خون کشیدن ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما بود که آیت‌الله مهدوی‌کنی در آن زمان رئیس کمیته انقلاب بودند که خطرناک ترین منصب بود اما صبر و ایستادگی کردند.

,

وی با بیان اینکه در دهه سوم تلاش کردند که پیام این نظام در داخل خودش باقی بماند و به بیرون از کشور نرود خاطرنشان کرد: اما برکت خون شهدا و مبارزان انقلاب باعث صدور پیام انقلاب به دنیا بود.

,

متولی آستان قدس رضوی افزود: تلاششان این بود که این پیام نرسد اما رسیده است. این بیداری اسلامی که شاهدش هستیم، بیانگر این است که مسلمانان خودشان را پیدا کرده‌اند و کانون این بیداری، نظام جمهوری اسلامی است.

,

 

,

* مسئله‌ای که امروز همه را رنج می‌دهد، نفوذ است

, * مسئله‌ای که امروز همه را رنج می‌دهد، نفوذ است, * مسئله‌ای که امروز همه را رنج می‌دهد، نفوذ است,

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دشمنان به هر روش و وسیله‌ای می‌خواهند “نمی‌توانید” و یاس و ناامیدی را به مردم ما القاء کنند خاطرنشان کرد: اگر روش نادرست و مبنای غلطی وجود دارد، یک نیروی با اندیشه انقلابی باید اظهار وجود کند و وظیفه‌اش را انجام دهد، دلیل اینکه رهبر ما همواره به همه مسئولان و اقشار تاکید انقلابی بودن را دارند؟ این است که تنها راه برون‌رفت از موانع فعلی، اندیشه و عمل انقلابی است.

,

وی با تاکید بر اینکه مسئله‌ای که امروز همه را رنج می‌دهد، نفوذ است اظهار داشت: نفوذ با تابلو و نشانه نمی‌آید که ما آن را بشناسیم‌. نفاق به دو نوع نفاق بانقاب و نفاق بی‌نقاب تقسیم می‌شود که شناساندن جریان نفاق بی‌نقاب به مردم سخت است‌.

,

متولی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: نفوذ را در همه عرصه‌های اجتماعی مراقبت کنید چرا که دشمن به وسعت داشته‌های ما در حال توطئه کردن است و بیکار ننشسته است‌. دشمن نمی‌تواند ببیند که بدون ایران در منطقه هیچ قراردادی صورت نمی‌گیرد و سکوت کنند‌.

,

 

,

* فرانسه در نقش پلیس خوب و پلیس بد

, * فرانسه در نقش پلیس خوب و پلیس بد, * فرانسه در نقش پلیس خوب و پلیس بد,

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه فرانسه بازیگر نقش پلیس بد است و امروز می‌خواهند آن را به عنوان پلیس خوب معرفی کنند‌ تصریح کرد: موشک برای جنگیدن نیست بلکه برای نجنگیدن و دفاع کردن است. رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان تکلیف همه را روشن کردند.

,

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی سیاستمداری توام با اخلاق و معنویت داشت و نگاهش هم به نزدیک و هم به دور بود گفت: در درون اندیشه انقلابی‌، تعقل و تدبر خوابیده است نه فقط اینکه منافع نزدیک را ببیند.

,

 

,

*ولایت‌مداری شاخص اعتدال است

, *ولایت‌مداری شاخص اعتدال است, *ولایت‌مداری شاخص اعتدال است,

متولی آستان قدس رضوی افزود: اندیشه انقلابی آیت‌الله مهدوی‌کنی با دو بازوی توانا یعنی برادر بزرگوار ایشان و همسرشان توانست این کادرسازی را انجام دهد که ثمرات آن را امروز مشاهده می‌کنید.

,

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اگر می‌خواهید ببینید که جامعه ما چه‌قدر در مسیر امام حرکت کرده به فرمایشات رهبر عزیزمان در ۱۵ خرداد نگاه کنید، اظهار داشت: جاودانگی این ارزش‌ها در آن است که خط امام و رهبری، گفتمان قالب در لایه‌های مختلف باشد، نگاه آیت‌الله مهدوی‌کنی چه در زمان امام و چه در زمان رهبری به ولایت فقیه، خاص بود. ایشان همیشه در تصمیماتشان می‌گفتند که “آیا آقا راضی است؟” و یا “نکند خلاف نظر آقا باشد”. ایشان ولایت را شاخص اعتدال می‌دانست.

,

وی با طرح این سوال که آیا هر کس که دم از حزب‌اللهی‌‌گری، دین‌مداری و ارزش‌ها بزند، باید به او بگوییم که “تندرو” است؟ گفت: ما در اعتدال، شاخص داریم و حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان یک الگوی اجتماعی همواره به این شاخص توجه می‌کرد و ولایت را مدنظر داشت.

,

گفتنی است مراسم بزرگداشت سومین سال رحلت آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری امشب (جمعه ۲۸مهر) با حضور شخصیت های سیاسی و مذهبی از جمله سید رضا تقوی رئیس شورای عالی سیاستگذاری ائمه جمعه، علیرضا محجوب نماینده مجلس، علی اکبر صالحی رئیس سازمات انرژی اتمی، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام بهشتی محلاتی رئیس بنیاد شهید، امیر پوردستان و اساتید و طلاب حوزه علمیه مروی و اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه