اخبار داغ

نخجوان ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی یا گردشگری؟!

نخجوان ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی یا گردشگری؟!
خطای در ترجمه ی برخی رسانه های خبری باعث شده است تا برخی از رسانه های معلوم الحال از موضوع تبریز-2018 برای تشویش اذهان عمومی سوء استفاده نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش آناج به نقل از خبرگزاری "آپا" در جمهوری آذربایجان، واصف طالب اف رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان امروز در رابطه با آمادگی برای نخجوان-2018 دستورات لازم را به امضا رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش آناج به نقل از خبرگزاری "آپا" در جمهوری آذربایجان، واصف طالب اف رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان امروز در رابطه با آمادگی برای نخجوان-2018 دستورات لازم را به امضا رسانده است., آناج,

با دستور واصف طالب اف مسابقه ای برای طراحی لوگوی مناسب برای رویداد "نخجوان-2018" طراحی شده است. وزیر گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان به همراه اتحادیه طراحان این جمهوری به مسابقه موردنظر نظارت خواهند کرد.

,

به گفته خبرگزاری"آپا"، در ششمین کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در اکتبر 2009 در شهر باکو، نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 تعیین شده است.

,

همچنین در 2 ژوئن 2016 به دستور الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان کمیته اجرایی برای رویداد "نخجوان-2018" تشکیل شده است. این کمیته در سال 2016 اولین جلسه خود را تشکیل داده و به منظور آماده شدن برای این رویداد آغاز به فعالیت کرده است.

,

طنز قضیه اینجاست که برخی از رسانه ها به دلیل اشتباه در ترجمه انتخاب نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی را با پایتخت گردشگری جهان اسلام اشتباه گرفته اند و مدعی شده اند عنوان تبریز 2018 از شهر اولین ها پس گرفته شده است، درحالی که این موضوع صحت نداشته و منابع آگاه این خبر را تکذیب کرده اند.

,

در این میان برخی رسانه ها نیز با انتشار متن مصاحبه هایی که مربوط به مدیران سابق است و در انتقاد از فرصت سوزی عنوان کرده اند: "تبریز 2018 را از دست دادیم" به این حواشی دامن میزنند تا از آب گل آلود ماهیگیری کرده باشند!

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه