اخبار داغ

در طی 6 ماهه نخست امسال انجام شد؛

رشد ۸۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی زنجان

رشد ۸۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی زنجان
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۱۳ میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۵ درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله جعفری امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم، اظهار داشت:  صادرات انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان زنجان طی شش ماهه نخست سال جاری به بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تن رسید که ارزش این میزان صادرات بالغ بر ۱۳ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار برآورد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان صادرات نیز بالغ بر ۴۶۲ میلیارد ریال بوده است که عمده محصولات کشاورزی صادر شده از استان زنجان نیز به کشورهای روسیه، هلند، ترکیه، آلمان، اتریش، مجارستان، بلژیک، لهستان، مالزی، عراق، کویت، بحرین، قطر، آذربایجان، افغانستان و ارمنستان بوده است.

,

 

,

*۱۶ قلم انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است

, *۱۶ قلم انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی نیمه نخست سال ۱۶ قلم انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است که سیر، سیب، کشمش، شیر و انواع فرآورده‌های لبنی، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی و جوجه یک روزه عمده محصولات صادراتی استان طی این مدت را شامل می‌شود.

,

وی تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی استان طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۵ درصدی داشته استکه برای رشد این مهم نیز تسهیلات حمایتی برای توسعه صادرات انواع محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

,

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به چگونگی پرداخت تسهیلات صادراتی به محصولات کشاورزی عنوان کرد: در راستای زمینه‌سازی برای توسعه صادرات انواع محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی با انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق توسعه ملی، اقدام به تامین تسهیلات سرمایه در گردش تجار و صادر کنندگان کرده است.

,

جعفری با بیان اینکه هدف از پرداخت تسهیلات کمک به صادرکنندگان است، گفت: نرخ سود تسهیلات اعطایی را ۱۴٫۵ (چهارده و نیم) درصد است که  تجار و صادر کنندگان دارای کارت بازرگانی و برنامه صادرات برای سال ۹۶، می توانند با اعلام برنامه نسبت به ارایه درخواست جهت معرفی برای دریافت تسهیلات به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

,

 

,

*تامین سرمایه در گردش مشوق بسیار خوب برای ورود تجار به بازار صادرات محصولات کشاورزی

, *تامین سرمایه در گردش مشوق بسیار خوب برای ورود تجار به بازار صادرات محصولات کشاورزی,

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با هدف تنظیم بازار، توسعه بازرگانی خارجی، بهبود تراز تجاری و افزایش رقابت برای تولید کیفی و صادراتی انواع محصولات کشاورزی اعطا می‌شود.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه حمایتها و ارائه تسهیلات می تواند سبب رونق صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان باشد، تاکید کرد:  تامین سرمایه در گردش برای تجار و صادر کنندگان را مشوق بسیار خوبی برای ورود تجار به بازار محصولات کشاورزی و توسعه صادرات برشمرد.

,

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  توجه به بازارهای خارجی وتولید محصولات با کیفیت را از جمله مهمترین عوامل در توسعه محصولات صادراتی اعلام کرد و افزود: برای کسب بازار خارجی نیازمند توجه به تولید محصولات با کیفیت و متانسببا استانداردهای بازارهای خارجی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه