اخبار داغ

انتظار احداث مجتمع فرهنگی- هنری پیشکوه تربت حیدریه 10 ساله شد

انتظار احداث مجتمع فرهنگی- هنری پیشکوه تربت حیدریه 10 ساله شد
حدود ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی تنها مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه می گذرد و این پروژه نیمه تمام به «آیینه دق» برای هنرمندان و مردم تربت حیدریه تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخبرنگار تابان تربت، شهرستان تربت حیدریه پس از مشهد، سبزوار و نیشابور با جمعیت ۲۵۰ هزار نفری، هنوز فاقد یک مجتمع فرهنگی- هنری برای فعالان عرصه هنر و سینماست و این در حالی است که هنرمندان و فرهیختگان بی شماری از این دیار طی سالیان متمادی صاحب عناوین برتر در استان و جشنواره های ملی و بین المللی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازخبرنگار , تابان تربت،, شهرستان تربت حیدریه پس از مشهد، سبزوار و نیشابور با جمعیت ۲۵۰ هزار نفری، هنوز فاقد یک مجتمع فرهنگی- هنری برای فعالان عرصه هنر و سینماست و این در حالی است که هنرمندان و فرهیختگان بی شماری از این دیار طی سالیان متمادی صاحب عناوین برتر در استان و جشنواره های ملی و بین المللی شدند.,

 

,

از برگزیدگان در عرصه سینما و تلویزیون گرفته تا هنرمندان عکاس، تئاتر و موسیقی همه بیانگر استعداد فراوان این دیار در خلق هنرمند در حوزه های مختلف هنری است؛ اما متاسفانه تاکنون مکانی برای فعالیت های خود نداشتند و مکانهای فعلی یا اجاره ای هستند و یا شایستگی حوزه فرهنگ و هنر را ندارند.

,

 

,

عملیات اجرایی تنها مجتمع فرهنگی- هنری تربت حیدریه سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع در منطقه گردشگری پیشکوه آغاز و قرار شد در مدت دو سال این پروژه به بهره برداری برسد؛ اما با گذشت ۱۰ سال از آن، این پروژه نیمه تمام همچنان به «آیینه دق» برای هنرمندان و مردم تربت حیدریه تبدیل شده است.

,

 

,

مجتمع فرهنگی- هنری پیشکوه در ۱۰ سال گذشته با تزریق قطره چکانی اعتبارات محدود دولتی تاکنون توانسته حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و این در شرایطی است که شهرستانهای همطراز در استان هر کدام حداقل صاحب دو مجتمع فرهنگی- هنری هستند.

,

 

,

سالهاست ایستاده تماشاگریم

, سالهاست ایستاده تماشاگریم,

 

,

رئیس انجمن سینمای جوان تربت حیدریه که هنرمندانش این روزها صاحب عناوین برتر در جشنواره های ملی و بین المللی شده اند، اظهار داشت: با تخریب سینما ۲۲ بهمن این شهرستان که به حق یکی از سالن های بزرگ و زیبای شرق کشور بشمار می رفت، در یک دهه گذشته ایستاده تماشاگریم(!) و این شهرستان فاقد یک سالن استاندارد سینمایی است.

,

 

,

جواد جعفری افزود: صنعت سینما بهترین رسانه برای معرفی شایستگی ها و جایگاه شهری است که تاکنون معرفی نشده و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: راهیابی و کسب افتخار توسط محمد علی سهیلی، نویسنده و کارگردان فیلم «هوای پرواز» در جشنواره های بین المللی مراکش، شیلی، ونزوئلا و آلمان و نیز حضور مازیار کاظمی در مدرسه ملی سینما که اولین فیلم بلندش را در آینده ای نزدیک کلید خواهد زد و همچنین حضور سمیرا قنبریان به عنوان بازیگر در سریال «شهرزاد»، همه ظرفیت های بی نظیری برای شناساندن فرهنگ و جایگاه تربت حیدریه در عرصه های ملی و بین المللی است که امیدوارم از این فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

,

 

,

اختصاص ۱۳ میلیارد ریال از محل ماده ۱۸۰

, اختصاص ۱۳ میلیارد ریال از محل ماده ۱۸۰,

 

,

 

,

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی- هنری پیشکوه خبر داد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ تامین می شود و امیدواریم تا بدون سیر مراحل تشریفات و انتخاب یک پیمانکار بومی کار بزودی آغاز شود.

,

 

,

احمدعلی موهبتی گفت: علاوه بر این ۱۳ میلیارد ریال، مبلغ ۳۵ میلیارد ریال نیز از سوی معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری اعتبار در نظر گرفته شده تا این پروژه تکمیل شود.

,

 

,

فرماندار تربت حیدریه پیش از این در جشن روز ملی سینما در ۲۳ شهریور از ادامه عملیات این پروژه در اواخر همان ماه خبر داده بود.

,

 

,

اتمام پروژه مجتمع فرهنگی هنری نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار

, اتمام پروژه مجتمع فرهنگی هنری نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار,

 

,

 

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه با بیان اینکه اتمام پروژه فرهنگی-هنری پیشکوه نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است، افزود: در حال حاضر برای این پروژه تاکنون ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که در قسمت اداری ۶۵ درصد و در قسمت سالنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

,

 

,

محمد حسن زاده اظهار کرد: این مجتمع یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی وهنری در خراسان رضوی است که درصورت تکمیل تمام برنامه های هنری که درسطح شهرستان توسط انجمن های فرهنگی وهنری وابسته که دربیش از ۱۰رشته در مکانهای متعدد به همشهریان ارائه می شود به صورت تجمیعی در این مرکز ارائه خواهد شد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ها واجرای تئاتر به طور مداوم، اجرای برنامه های موسیقی درتالار اصلی که بیش ازپانصد نفر گنجایش دارد و همچنین سالن بزرگ سینما به همراه جشنواره های فیلم و عکس، خوشنویسی وهنرهای تجسمی و آموزش رشته های هنری، بخشی از ظرفیت های مجتمع فرهنگی پیشکوه است.

,

 

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تربت حیدریه گفت: مراحل توافق نامه در هفته گذشته انجام شده و با پیگیری های مسئولان ارشد شهرستان در اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی واستانداری، مرحله واگذاری پروژه به پیمانکار طی هفته جاری انجام خواهد شد.

,

 

,

وی ابراز امیدواری کرد: با رایزنی هایی که مسئولان شهرستان با رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور برای اختصاص اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی انجام دادند این پروژه تاپایان سال آینده با زیربنای ۴۲۰۰مترمربع به بهره برداری برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه