اخبار داغ

نماینده مردم چناران در مجلس:

مواضع اروپا و آمریکا در مقابل برجام یکی؛ اما راهبردها متفاوت/ اعتماد به آمریکا، خوش‌بینی نیست، ساده‌لوحی است

مواضع اروپا و آمریکا در مقابل برجام یکی؛ اما راهبردها متفاوت/ اعتماد به آمریکا، خوش‌بینی نیست، ساده‌لوحی است
نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع آمریکا و اروپاییان در قبال برجام یکی است، این دو اختلاف‌سلیقه و اختلاف رفتار دارند؛ اما اختلاف هدف ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقان در گفتگو با ندای چناران اظهار داشت: قبلاً در داخل کشور، برخی به آمریکا خوش‌بین و برخی دیگر، بدبین بودند؛ اما امروز برای ملت ایران و همه تحلیلگران و فعالان سیاسی روشن شده است که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و خوش‌بینی نسبت به آمریکا، خوش‌بینی نیست، بلکه نوعی ساده‌لوحی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

آمریکا به دنبال حفظ پوسته ظاهری برجام و اعمال فشار در مسائل منطقه‌ای و موشکی است

, آمریکا به دنبال حفظ پوسته ظاهری برجام و اعمال فشار در مسائل منطقه‌ای و موشکی است,

 

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد یک پوسته ظاهری از برجام را نگه دارد و فشارهایش را بر ما تشدید و در موضوعات دیگری ما را وادار به عقب‌نشینی کند.

,

 

,

وی بابیان اینکه مهم‌ترین عامل پیشرفت صنعتی کشور، فعالیت هسته‌ای بود، گفت: آن‌ها می‌دانند که در قضیه هسته‌ای ما را متوقف کرده‌اند و ما مجبوریم که از صنعت هسته‌ای، برای مدت طولانی دست برداریم و هیچ فعالیتی نکنیم و به‌تبع آن پیشرفت علمی و صنعتی در حوزه‌های دیگر انرژی، پزشکی، کشاورزی و صنعتی نیز متوقف شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که از مذاکرات دستاورد بزرگی (متوقف کردن ما در عرصه علمی و صنعتی) حاصلشان شده است، با توجه به برخی مواضعی که در کشور وجود داشته، احساس می‌کنند که در چند زمینه دیگر نیز می‌توانند بر ما فشار بیاورند و ما را وادار به عقب‌نشینی کنند که مهم‌ترین آن، بحث موشکی است.

,

 

,

سیاست هویج و چماق آمریکا در مباحث موشکی ایران

, سیاست هویج و چماق آمریکا در مباحث موشکی ایران,

 

,

دهقان بیان داشت: آن‌ها فکر می‌کنند با همان فریبکاری که در زمینهٔ هسته‌ای انجام دادند، می‌توانند مجدد با سیاست هویج و چماق، ما را وادار کنند در زمینهٔ موشکی پای میز مذاکره بنشینیم و فعالیت موشکی خود را تعطیل کنیم و این بزرگ‌ترین برنامه آمریکا در قبال ایران است که در سخنان اخیر رئیس‌جمهور و مواضع سایر دولتمردان آمریکا بیان شد.

,

 

,

وی تصریح کرد: اختلاف ادبیاتی در بین سیاست‌مداران غربی وجود دارد؛بااین‌وجود، روی یک موضوع تأکید دارند و آن این است که برجام باید حفظ؛ اما اصلاح شود تا امکان بازرسی از اماکن نظامی ایران ومتوقف کردن فعالیت موشکی فراهم شود.

,

 

,

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان غربی در توافق برجام به دنبال این بودند که علاوه بر بحث هسته‌ای، فعالیت موشکی ما را نیز تحت کنترل درآورند، در عرصه منطقه‌ای ما را وادار به عقب‌نشینی و منافع بیشتر اسرائیل را تأمین کنند و باوجوداینکه در زمینهٔ هسته‌ای موفق شدند؛ اما در زمینهٔ موشکی، با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مواضع سپاه پاسداران، راه به‌جایی نبردند و مذاکره در این خصوص از اختیارات مذاکره‌کنندگان ما خارج بود و چنین اختیاری برای امضای توافقنامه نداشتند.

,

 

,

دبه کردن، پررویی و تشر زدن؛ راهکار آمریکا برای تعطیلی برنامه موشکی ایران

, دبه کردن، پررویی و تشر زدن؛ راهکار آمریکا برای تعطیلی برنامه موشکی ایران,

 

,

عضو کمیسیون حقوقی مجلس بابیان اینکه در زمینهٔ منطقه‌ای آمریکایی‌ها دنبال برجاهای دوم، سوم و چهارم بودند، گفت: آمریکایی‌ها احساس کردند که با دبه کردن، پررویی و تشر زدن می‌توانند همان بلایی که در مسائل هسته‌ای، سر ایران آوردند در زمینهٔ‌های موشکی و منطقه‌ای نیز اعمال کنند.

,

 

,

وی بابیان اینکه آمریکا از برجام خارج نمی‌شود، بیان داشت: ترامپ اعلام کرد که از کنگره خواسته است که برای اصلاح برجام اقدام کنند به‌نحوی‌که امکان بازرسی از اماکن نظامی ایران فراهم شود.

,

 

,

دهقان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ما برجام را قبول داریم؛ اما چنانچه برجام نواقصی دارد می‌توانیم راجع به آن مذاکره کنیم، گفت: اروپاییان نیز از این مسئله استقبال می‌کنند که ایران پایبند به قرارداد برجام باقی بماند؛ اما درزمینهٔ موشکی، وادار به عقب‌نشینی شود و در مسائل منطقه‌ای هم ایران را تحت کنترل درآورند.

,

 

,

راهبرد مشترک اروپا و آمریکا در قبال برجام

, راهبرد مشترک اروپا و آمریکا در قبال برجام,

 

,

این نماینده مجلس ادامه داد: مواضع آمریکا و اروپاییان در قبال برجام یکی است، اختلاف‌سلیقه و اختلاف رفتار دارند؛ اما اختلاف هدف ندارند. نوع ادبیات و تاکتیکشان با هم متفاوت است؛ اما درزمینهٔ راهبردی اختلاف‌نظر ندارند. آن‌ها می‌خواهند ایران را در مسائل منطقه‌ای وادار به عقب‌نشینی کنند و بعد از ۲۰۲۵ که قرارداد هسته‌ای تمام می‌شود، بازهم فعالیت هسته‌ای ما را تحت کنترل در بیاورند وبرای این موارد می خواهند با ایران مذاکره کنند.

,

 

,

خودمان را فریب ندهیم

, خودمان را فریب ندهیم,

 

,

وی اظهار کرد: اینکه اروپاییان یک بیانیه در حمایت از برجام صادر کردند خوب بود؛ اما نباید خودمان را فریب دهیم. اروپاییان در ابتدا به دنبال تأمین منافع خودشان هستند. چنانچه چالش بیشتری بین ایران و آمریکا اتفاق بیفتد و منافع اروپایی‌ها با توجه به روابط گسترده‌ای که با آمریکا دارند، چه در زمینهٔ اقتصادی و چه در زمینهٔ سیاسی، به خطر بیافتد، قطعاً اروپایی‌ها سمت ایران نخواهند آمد.

,

 

,

وی ادامه داد: تراز تجاری بین آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان بسیار بالاست و روابط تجاری زیادی با یکدیگر دارند. شرکت‌های اروپایی زیادی ارتباطات مالی با آمریکا دارند و طبق برخی آمار مبادلات تجاری آمریکا با اروپا حدود ۱۰۴۵ میلیارد یورو است درحالی که مبادله تجاری ایران با اروپا یعنی کل صادرات و واردات اروپا با ایران حدود ۱۵ میلیارد یورو است که قابل قیاس با هم نیست واین که برخی از روی ساده لوحی در چالش بین آمریکا با ایران تصور دارند که اروپا درکنار ایران و در برابر آمریکا قرار می گیرد با واقعیت موجود وتجربیات خیلی سازگار نیست.

,

 

,

دهقان اضافه کرد: چنانچه آمریکا تحریم‌های ثانویه را دوباره برگرداند و شرکت‌های اروپایی چنانچه قرار باشد توسط آمریکایی‌ها جریمه شوند و به منافعشان لطمه بخورد، طبیعی است دیگر به سمت ایران نخواهند آمد. این مطلب را توتال فرنسوی همانگونه که قبلا ماپیش بینی کردیم، بیان کرد.

,

 

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما نباید دچار نوعی ساده‌اندیشی شویم که این مسائلی که الآن اتفاق افتاده است در درازمدت بین آمریکا و اروپاییان اختلاف ایجاد می‌شود.

,

 

,

وی گفت: اروپایی‌ها نمی‌خواهند این قرارداد بین‌المللی (برجام) از بین برود چون به اعتبارشان در عرصه جهانی لطمه می‌خورد. آن‌ها در هیچ شرایطی برجام را رسماً از بین نمی‌برند و در عمل با همین شکلی که الآن وجود دارد حفظ می‌کنند.

,

 

,

عصبانیت آمریکا از بلامنازعه بودن قدرت ایران در منطقه

, عصبانیت آمریکا از بلامنازعه بودن قدرت ایران در منطقه,

 

,

دهقان ادامه داد: اقتدار ما در منطقه زبانزد است. ترامپ با سخنرانی اخیرش، به‌نوعی عصبانیتش را از اقتدار ما نشان داد. او فهمیده است که هرچند در زمینهٔ هسته‌ای ما را متوقف کرده است؛ اما در مباحث منطقه‌ای ما قدرت بلامنازعه هستیم.

,

 

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورده‌اند و به این خاطر عصبانی هستند. آن‌ها از قدرت مشترکی که موجب اقتدار و وحدت ما است عصبانی هستند. باید در زمینهٔ اقتصادی نیز خودمان را مقتدر کنیم تا ان‌شاءالله تکانه‌های که در خارج از کشور صورت می‌گیرد ما را در داخل کشور به لرزه درنیاورد و بر روی ما اثر نگذارد.

,

 

,

گفت‌وگو از حسین ضعیف خراسانی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه