اخبار داغ

معاون دامپزشکی دره شهرخبرداد؛

پلمپ 40 واحد فروش مرغ زنده در دره شهر

پلمپ 40 واحد فروش مرغ زنده در دره شهر
معاون دامپزشکی دره شهر گفت: طرح بازرسی و پلمپ واحدهای عرضه و کشتار مرغ زنده همچنان در این شهرستان با جدیت ادامه داشته و در صورت مشاهده جهت پلمپ ان اقدام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ " سید سعید حسینی"معاون دامپزشکی دره شهر درگفنگو با خبرنگار سیمره خبر گفت:  40 واحد فروش مرغ زنده در این شهرستان پس از توجه به اخطارهای مکرربا هماهنگی دادستان و حضور مشترک شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و دامپزشکی پلمپ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمره خبر,

 

,

وی اظهارکرد: :به علت آلودگی های زیست محیطی در هنگام نگهداری و ذبح طیور، حفظ سلامت مرد،  احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، نبود علایم مشخص بیماری در ماکیان زنده، خرید و فروش آن ها خارج از کشتارگاه های صنعتی ممنوع است.

,

 

,

حسینی افزود: همچنین مواد قانونی 688 قانون مجازات اسلامی، آیین نامه اجرایی نظارت دامپزشکی، تبصره 20 ماده 55 شهرداریها، ماده 47 قانون توزیع عادلانه آب و ... وجود اینگونه مراکز را غیر قانونی اعلام کرده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: طرح بازرسی و پلمپ واحدهای عرضه و کشتار مرغ زنده همچنان در این شهرستان با جدیت ادامه داشته و در صورت مشاهده جهت پلمپ ان اقدام می شود.

,

 

,

معاون دامپزشکی دره شهر با اشاره وجود فرهنگ غلط در بین مردم برای خرید مرغ از واحدهای غیرمجاز عرضه کننده، افزود: در کشتارگاه های صنعتی ، مرغ از نظر ابتلا به بیماری، مصرف دارو و سلامت نهایی مورد بررسی قرار می گیرد و مرغ هایی که تاییدیه سلامت دریافت نکنند، از چرخه ذبح و مصرف خارج و لاشه آن ها معدوم می شود.

,

 

,

پایان پیام/ز

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه