اخبار داغ

راه چاره چیست؟

فرو رفتن مشاغل در لاک تعطیلی/ سایه بی مهری دولت بر سر مسکن مهر

فرو رفتن مشاغل در لاک تعطیلی/ سایه بی مهری دولت بر سر مسکن مهر
باید چاره ای اساسی یافت و دل به طرح های دلخوش کننده، همچون افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن نبست، چرا که تا وقتی کسب و کار و رونقی نباشد پولی برای بازپرداخت تسهیلات وجود ندارد و رغبتی برای این کار پیدا نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق– ولی الله عرب مختاری/ یکی از موتور های اصلی رونق تولید و اشتغال بحث مسکن و ساخت و ساز است که بخش های زیادی با آن مرتبط هستند و در این رابطه رونق و رکود نقش اساسی در زمینه شکوفایی یا زمین گیر شدن اقتصاد دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق, ولی الله عرب مختاری,

در سایه بی مهری دولت به مسکن مهر و دادن قول راه اندازی مسکن اجتماعی و عملی نشدن این وعده سر خرمن و بروز و همچنین تداوم رکود بازار مسکن و از رونق افتادن ساخت و ساز بسیاری از مشاغل مرتبط با این موضوع در لاک تعطیلی یا باتلاق کاهش فعالیت فرو رفته است.

,

آنها که چاره را در تعطیلی دیدند؛ کسب و کار خود را تخته و کارگران خود را دست و کَت بسته به امان خود رها کردند و عده ای هم از سر ناچاری و بیشتر به خاطر این که چند خانواده از نان خوردن نیفتند با هزاران مشکل و با حداقل ظرفیت به فعالیت خود ادامه می دهند.

,

معادن اعم از سنگ، گچ و خاک و صنایع وابسته از جمله سنگبری ها، تولید سیمان، کاشی، سرامیک و موزاییک سازی ها، شیشه سازی ها و شیشه بری ها، کوره های گچ و آجر از جمله مشاغلی است که بعد از یک رونق خوب و پربار ناشی از مسکن مهر که نانشان در روغن بود دچار رکود شده و نان صاحبان و شاغلانش آجر شده است.

,

بعد از مشاغل مذکور صنعت حمل و نقل، ذوب آهن، در و پنجره سازی، برق، گاز رسانی، لوله کشی، فعالان عرصه ساخت و ساز، لوازم خانگی، فرش و موکت مشاغلی هستند که زیر تاخت و تاز رکود بازار مسکن مهر تعطیلی و فعالیت حداقلی بر روی آنها نشسته و نای نفس کشیدن ندارند و برخی از نفس افتاده و عده ای نفس های آخر خود را می کشند.

,

البته دولت با همه شاخ و شانه کشیدن های اولیه علیه مسکن مهر تلاش زیادی برای سر و سامان بخشیدن به پروژه های نیمه تمام این طرح انجام داد و عده ای از بی خانمان های چشم انتظار را خانه دار کرد تا هم جلوی موج نارضایتی ها را بگیرد و هم در سفرهای استانی و شهرستانی دولتی ها در کنار برخی کلنگ زنی ها و افتتاحیه ها پروژه ای قابل توجه برای افتتاح داشته باشند که وزیر راه و شهرسازی خود به این موضوع اذعان کرد.

,

یکی از اشکال هایی که دولت یازدهم به مسکن مهر داشت؛ عدم اجرای این طرح در بافت های فرسوده و سوق دادن آن به حاشیه شهرها بود که زیرساخت های لازم و اولیه همچون آب و برق و گاز را نداشت و همه چیز از ابتدا باید ارایه شود که موضوع عامه پسندی بود غافل از این که بافت های فرسوده مالک شخصی دارد و به صورت پراکنده اند و امکان اجرای چنین طرح بزرگی با جذب رضایت مالکان و پرداخت هزینه زمین و یکپارچه سازی وجود نداشت به همین علت هم هست که دولت دکتر روحانی نیز موفق به اجرای وعده خود در اجرای مسکن اجتماعی در بافت فرسوده نشد.

,

پس باید چاره ای اساسی یافت و دل به طرح های دلخوش کننده همچون افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن نبست چرا که تا وقتی کسب و کار و رونقی نباشد پولی برای بازپرداخت تسهیلات وجود ندارد و رغبتی برای این کار پیدا نمی شود.

,

انتظار می رود اکنون که دولت دوازدهم در ابتدای راه است و از قضا وزیر مسکن و راه سازی سابق خود را به همراه دارد و تجربه چهار ساله دولت قبل آن را همراهی می کند طرحی نو در اندازد و بازار آشفته اقتصاد را با بیدار کردن پاساژ خفته مسکن رونق بخشد و شکوفایی را به بخش های مختلف اقتصاد تزریق نماید تا با گرم شدن بازار کسب و کار و غبار زدایی از صنایع و معادن گرد تعطیلی گرفته نشاط به جامعه بازگردد و با فکر اساسی متکی به ظرفیت های داخلی و حرکت در چارچوب های تعیین شده توسط مقام معظم رهبری امید را در دل مردمان زنده و روسفیدی را بر تارک دولت بنشاند.

,

موفقیت دولت مایه روسفیدی نظام و خطای دولت به قهقرا بردن و به چالش کشاندن نظام را به همراه دارد که هیچ دلسوزی در بین مردم و مسوولان چنین خواسته ای ندارد.

,

همگان خود را در پیشگاه خداوند متعال و خون شهیدان و نایب برحق امام زمان(عج) مسوول و مدیون دانسته و در مسیر اتحاد و انسجام و اقتدار و افتخار آفرینی نظام اسلامی گام بردارند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه