اخبار داغ

به مناسبت روز صادرات:

شرکت های صادرکننده ایرانی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارد

شرکت های صادرکننده ایرانی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارد
واحد تولید صادرکننده کنسرو شرکت پاوره از سال 82 فعالیت خود را با اخذ 3 میلیارد و 200 میلیون تسهیلات بانکی و 4 میلیلارد ریال آورده، آغاز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ محمد علی خلیلی مدیر عامل شرکت پاوره  تنگستان متولد سال 1358‌، فارغ‌التحصیل دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر در رشته  مدیریت صنعتی و ساکن بخش دلواردر روستای بوالخیر است. او بیش از 12 سال سابقه مدیریت و تجارت درداخل و خارج از کشور و یکی از موفق ترین صادرکنندگان استان بوشهر را در کارنامه خود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

محمد علی خلیلی پنج سال پیش همکاری خود را با مجموعه ای از کارخانه های عراق شروع کرد و این همکاری تاکنون ادامه دارد. مجموعه دریافتی تن ماهی که مشتمل بر 4 شرکت و 8 کارخانه در عراق است کار صادرات به این کشور شروع شد.

,

خلیلی در حال حاضر مدیرعامل صادرات شرکت پاوره  است. گفت و گوی خبرنگار سپاس با او را بخوانید تا از شرایط و مشکلات کار در صادرات بیشتر بدانید.

, .,

آقای خلیلی، لطفا از فعالیت های گروه شرکت های عراق برایمان بگویید؟

, آقای خلیلی، لطفا از فعالیت های گروه شرکت های عراق برایمان بگویید,

شرکت دریافتی صادرات کنسرو های ایرانی که مشتمل بر 4 شرکت است و 8 کارخانه دارد، یکی از بزرگ‌ترین برندهای غذایی در کشور عراق است که حدود 40سال پیش گروه عراق  ان را تاسیس کرد و سالهای متمادی با نوآوری های بسیار در صنعت مواد غذایی و پخش مارک های ایرانی در ان کشور را به جایگاه کنونی خود در منطقه رسانید. کارخانه  فعلی ما در استان بوشهر یکی از بزرگ‌ترین‌های کارخانه های  استان بوشهرو از نوع صادرات نیز در خاورمیانه است که توان جذب بیش از 6میلیون قوطی کنسرو در دو مارک پاوره و ماچله تولید می کند.

, 40,

, ,

صادرات شرکت تاکنون چه میزان بوده است؟

, صادرات شرکت تاکنون چه میزان بوده است؟,

سال گذشته صادرات کنسرو حدود 58 میلیون دلار بود و بر اساس هدف‌ گذاری انجام شده برای سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت. کار صادرات را آقای عباس صفری با حمایت کامل آقای سلیمانی آغاز کردند و کار و موفقیت در بازار عراق نیز یکی ازموفقیت های بزرگ گروه بوده است.

,

چه میزان ایجاد اشتغال داشته اید؟

, چه میزان ایجاد اشتغال داشته اید؟,

شرکت پاوره  به طور کلی حدود 100 نفر را مشغول به کار کرده است و در سال های گذشته نیز نیروهای زیادی در کارخانه  مشغول بودند که به علت خرید دستگاه های جدید مجبور به عدم روند کار انها در شرکت شدیم.

,

فعالیت در عراق به چه زمانی برمی گردد؟

, فعالیت در عراق به چه زمانی برمی گردد,

حدود هشت سال پیش ابتدا با تعدادی نماینده کار در عراق را شروع کردیم. و سپس به کمک آنها کار پخش مویرگی آغاز شد، چون به پخش مویرگی برای موفقیت در این تجارت بسیار معتقد هستیم.

, .,

اوایل کار با مقاومت‌های زیادی روبرو شدیم ولی با پشتکار و برنامه‌ریزی دقیق کار خود را ادامه دادیم و اولین شعبه در کربلا افتتاح شد. سپس شعبه‌های کوت، نجف، ناصریه، عماره و کلار را افتتاح کردیم و اخیرا نیز شعبات سلیمانیه و اربیل راه اندازی شده است. تصمیم ما این است که تمامی نقاط عراق را زیر پوشش پخش مویرگی محصولات ایرانی قرار دهیم.

,

در همه شهرهایی که نام بردم مراکز توزیع ، تیم‌های بازاریابی، فروش و پخش بصورت فعال مشغول فعالیت هستند. علاوه براین سعی کرده ایم تبلیغات خوبی در عراق داشته باشیم و همزمان تلاش می کنیم با ارایه محصولات با کیفیت بالا، برند  پاوره و ماچله را به عنوان برندی با محصولات با کیفیت معرفی کنیم. با توجه به اینکه بازار عراق پذیرای تمامی برندهای غذایی از تمام دنیا است.

,

, ,

بطورکلی چطور می توان به بازار عراق ورود کرد؟

, بطورکلی چطور می توان به بازار عراق ورود کرد,

مانند هر بازار دیگر، شناخت بازار کلید ورود به عراق است. عراق بدلیل شرایط امنیتی، طبیعتا سختیها و خطرات خاص خود را دارد که تیم عراق شرکت  ما را بخوبی با این مشکلات کنار آمده و جا دارد از تمامی دوستان حاضر در عراق بابت این کار بزرگ تشکر نمایم.

,

پیشنهاد شما برای حضور دیگر شرکت‌های ایرانی در عراق چیست؟

, پیشنهاد شما برای حضور دیگر شرکت‌های ایرانی در عراق چیست,

عراقیها قرابت فرهنگی بسیاری با ما دارند و نیز دولت عراق از طرق مختلف می خواهد به سرمایه گزاری در عراق کمک نماید که امیدوار کننده است ولی کافی نیست. یکی از نیازهای سرمایه گذاری علاوه بر دانش فنی و توان اجرایی که هر سرمایه گذاری باید داشته باشد ، کمک در سرمایه گذاری هایی است که نفعش به مردم عراق باز می گردد و توقع می رود که وقتی شرکتی با تمامی شرایط امنیتی عراق تصمیم به حضور در بازار این کشور را دارد دولت با تمام توان از آن حمایت کند.

, . , .,

مهم‌ترین مشکل شما در عراق چیست؟

, مهم‌ترین مشکل شما در عراق چیست,

به نظر بنده مهم ترین مشکل کار در عراق ،عدم حمایت کافی هم از جانب دولت ایران به عنوان صادر کننده و هم از سوی دولت عراق است.

,

تفاوت استاندارد‌های مواد غذایی در ایران و عراق و عدم تطابق مدت زمان ماندگاری کنسرو ها در این دو کشور نیز از دیگر مشکلات صادرات مواد غذایی میان ایران و عراق است.

,

مشکل دیگر مسئله امنیت در عراق است که سرعت رشد کار در این کشور را بشدت تحت تاثیر قرارمی دهد.

,

تعامل مسئولان ایرانی با شما چگونه بوده است؟

, تعامل مسئولان ایرانی با شما چگونه بوده است,

مسئولان تاکنون کمک زیادی به ما کرده اند، مخصوصا ستاد ایران و عراق -سازمان استاندارد، سفیرمحترم ایران در عراق، همچنین سازمان توسعه تجارت و گمرکات کمک قابل توجهی به ما کردند که بسیاراز آنها ممنون هستیم. البته این سازمان‌ها می‌توانند اقداماتی از جمله جایزه‌های صادراتی که مدتهاست وعده داده می شود را نیز به کارهای مثبت خود اضافه کنند

,

امیدوارم در ایران هم مانند برخی از کشورهای همسایه کمک های دولتی از نظر سرمایه و تسهیلات اعمال شود. در هیچ کجای دنیا هیچ شرکتی صددرصد سرمایه گذاری را انجام نمی دهد‌ بلکه دولت‌ها هم کمک می‌کنند تا شرکت‌ها بتوانند فعالیت های خود را در خدمت به کشور و ملت توسعه دهند.

,

, ,

اقدامات دولت جدید تا چه میزان در راستای اهداف شما و کمک به صادرات کالا و خدمات بوده است؟

, اقدامات دولت جدید تا چه میزان در راستای اهداف شما و کمک به صادرات کالا و خدمات بوده است؟,

خوشبختانه تاکنون اقدامات دولت جدید از نظر ما خوب بوده است، مانند حذف مالیات بر صادرات. اما هنوز تا رسیدن به نقطه ای که شرایط ما و شرکت های رقیب خارجی در بازارهای بین المللی یکسان شود فاصله داریم . در صورتی که به همت دولت محترم تحریم ها بطور کامل برداشته شود، کمتر کشوری در منطقه می‌تواند در مقابل صنعتگران ایرانی رقابت کند، چرا که ایرانی ها همیشه و در همه عرصه ها هوش و همت بالای خود را نشان داده اند و ما از مسئولان ارشد استانی و کشوری هم توفع و هم خواستار حمایت و پشتیبانی بیشتر هستیم.

,

و سخن آخر؟

, و سخن آخر؟,

اگر بخواهیم در صادرات موفق باشیم باید قدم‌های جدی‌تری برداریم. دادن یک جایزه صادرات به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند. در حال حاضر صنعتگران در برخی از حوزه های فعالیت مانند صادرات، که شامل شناسایی بازارهای جدید ، شناخت بازار ، ورود به بازار و باقی ماندن در بازار برای مدت طولانی است، بیشتر با تکیه بر توان خود کار و فعالیت می‌کنند. با برداشتن تحریم‌ها و حمایت دولت مطمئن باشید محصولات ایرانی حرف اول را در منطقه می‌زنند، همانطور که در حال حاضر نیز کیفیت خود را اثبات کرده اند وقطعا در صورت تحقق این حمایت ها چهره جدیدی از توانمندی های صنعتی ایران را در منطقه و حتی جهان خواهیم دید.

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه