اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی قروه:

یکی از اصلی ترین مشکلات کشاورزان کردستانی تاخیر در پرداخت وجه گندم است

یکی از اصلی ترین مشکلات کشاورزان کردستانی تاخیر در پرداخت وجه گندم است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه یکی از اصلی ترین مشکلات گندم کاران کدستانی را در تاخیر در پرداخت وجه گندم عنوان نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، خلیل  فعله‌گری در جلسه کمیته فنی گندم که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تاخیر در پرداخت پول گندم توسط دولت یکی از اصلی‌ترین مشکلات گندم‌کاران کشور و به خصوص کشاورزان کردستانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

به گفته فعله‌گری، کردستان جزو چهار استان برتر کشور در تولید گندم است و بخش اعظمی از اقتصاد مردم استان وابسته به کشاورزی و تولید گندم است.

,

وی اظهار داشت: با توجه به آمارهای اعلام شده، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پول گندم کشاورزان کردستانی پرداخت شده است که این رقم تاثیر بسزایی در اقتصاد کردستان خواهد داشت.

,

مدیر جهاد کشاورزی قروه در ادامه اظهار داشت: باید بدانیم با پرداخت تاخیری چندماهه تمام مسائل استان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

,

این مسوول یادآوری کرد: با پیگیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، کردستان بیشترین میزان پرداختی وجه گندم را داشته است.

,

فعله‌گری عنوان کرد: مقطعی پرداخت شدن پول گندم موجب می‌شود تا کشاورز نتواند به خوبی برای کشت پاییزه و خرید نهاده‌ها اقدام و تصمیم‌گیری کند.

,

مدیر جهاد کشاورزی قروه خاطرنشان کرد:  هر ساله مرحله کشت متاثر از مقطعی پرداخت‌کردن می‌شود اما برای کشاورز این حقوق سالیانه بسیار اهمیت دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی قروه در پایان گفت: اعلام به موقع و پیش از کشت قیمت خرید تضمینی گندم نیز از دیگر مشکلات کشاورزان است که باید براساس نرخ تورم و سایر موارد، نرخ سالانه گندم تعیین شود و باید به شورای اقتصاد بقبولانیم که اعلام این موضوع تاثیر مثبتی در افزایش محصول کشاورزان دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه