اخبار داغ

آمار قربانیان حمله به مسجد شیعیان در کابل به ۴۰ شهید و ۵۰ زخمی افزایش یافت

آمار قربانیان حمله به مسجد شیعیان در کابل به ۴۰ شهید و ۵۰ زخمی افزایش یافت
برخی از منابع خبری اعلام کردند که در نتیجه حمله شب گذشته گروه تروریستی داعش به نمازگزاران شیعه در مسجد امام زمان(ع) در پایتخت افغانستان، تاکنون ۴۰ نفر شهید و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب گذشته مهاجمان گروه تروریستی داعش به مسجد امام زمان(ع) در «دشت برچی» شهر کابل حمله کردند که در نتیجه شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزارت کشور افغانستان تا کنون شهادت 39 نفر و زخمی شدن 45 را تأیید کرده است اما یک خبرنگار آلمانی نیز به‌نقل از یک منبع امنیتی آمار شهدای این حمله تروریستی را 80 نفر اعلام کرده است.

,

منابع محلی نیز آمار شهدا را بیش از 40 نفر و آمار مجروحان را نیز بیش از 50 نفر اعلام کردند.

,

به‌گفته ساکنان محلی، ساعت شش و سی دقیقه شب گذشته سه مهاجم انتحاری به مسجد امام زمان(ع) در کابل حمله کردند، یکی از مهاجمان خود را بین نمازگزاران منفجر کرد، همچنین مهاجم دیگری نیز بازداشت شده است.

,

برخی می‌گویند که یکی از حمله‌کنندگان داعش متواری شده است.

,

مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران در این مسجد را گروه تروریستی داعش به‌عهده گرفته و واکنش‌های گسترده‌ مقامات و رهبران سیاسی افغان را در پی داشته است.

,

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های تروریستی با حمله به مساجد به‌دنبال ایجاد تفرقه بین مردم افغانستان هستند.

,

عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز گفت: کسانی که به مساجد حمله می‌کنند لایق رحم و یا صلح نیستند و باید نابود شوند.

,

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در واکنش به این حمله اعلام کرد که این حملات باعث استحکام بیشتر وحدت مردم افغانستان در برابر دشمنان این کشور می‌شوند.

,

عطامحمد نور والی بلخ نیز در واکنش به این حمله با انتقاد از عملکرد حکومت وحدت ملی نوشته است زمانی که مقامات نمی‌توانند امنیت مساجد را تأمین کنند پس حکومتداری معنی ندارد.

,

وی تأکید کرد: مردم افغانستان بهای ناکامی سیاست‌های امنیتی دولت را می‌پردازند.

,

این حمله در حالی رخ داده است که پیش از این دولت افغانستان برای جلوگیری از حملات گروه تروریستی داعش به اماکن مذهبی طرح تأمین امنیت مساجد را در شورای امنیت این کشور تصویب کرده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه