اخبار داغ

زرنوشه، روستای مدل اقتصادی موفق در صنایع کوچک

کارآفرینی که صنعت روستا را رونق بخشید/توسعه صنعت نیازمند تسهیل قوانین

کارآفرینی که صنعت روستا را رونق بخشید/توسعه صنعت نیازمند تسهیل قوانین
صفرعلی صادقی یکی از صنعتگران اهل زرنوشه از توابع آشتیان است که همزمان با انقلاب اسلامی از پایتخت به سوی زادگاهش مهاجرت کرده و اقتصاد روستا را رونق بخشیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر آشتیان؛ استقرار صنعت در روستا به عنوان اهرمی پویا برای توسعه و همچنین یک تصمیم سرنوشت ساز برای رشد و تعالی اقتصادی و اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر آشتیان, استقرار صنعت در روستا به عنوان اهرمی پویا برای توسعه و همچنین یک تصمیم سرنوشت ساز برای رشد و تعالی اقتصادی و اجتماعی است.,

استقرار صنایع کوچک در روستا با هدف دستیابی به توسعه روستایی باید مورد توجه برنامه ریزان و مسئولان کشور قرار گیرد.

,

خشکسالی و کم آبی در روستا یکی از دلایلی است که مردم به صنعت روی آورده اند و بخشی از بازار شهرهای ایران را به تولیدات خود اختصاص داده اند.

,

, ,

کارآفرینی که جرقه توسعه صنعت روستا را کلید زد

, کارآفرینی که جرقه توسعه صنعت روستا را کلید زد, کارآفرینی که جرقه توسعه صنعت روستا را کلید زد,

صفرعلی صادقی یکی از صنعتگران اهل زرنوشه از توابع آشتیان است که همزمان با انقلاب اسلامی از پایتخت به سوی زادگاهش مهاجرت کرده و اقتصاد روستا را رونق بخشیده است.

,

این کارآفرین آشتیانی از سال ۵۷ با هدف ایجاد اشتغال و تولید در روستا کارگاهی را با سرمایه شخصی راه اندازی کرده است.

,

صادقی علاوه بر ایجاد کارگاه، جرقه توسعه صنعت را در روستا کلید زد و روستائیان زیادی به ایجاد صنایع کوچک در این روستا روی آوردند تا جایی که در حال حاضر این روستا به دلیل دارا بودن کارگاه های تولیدی به عنوان یک روستای صنعتی و یک مدل اقتصادی موفق در صنایع کوچک شناخته شده است.

,

صادقی با خرسندی خاطرات اوایل شروع کارش در روستا را در ذهنش مرور می کند و می گوید: برای کسب و کار و کمک خرج خانواده راهی تهران شدم، در کارگاهی شروع به کار کردم، زمانی که فنون کار و سرمایه برای ایجاد کارگاه را فراهم کردم، تصمیم گرفتم به روستا برگردم و این کارگاه را در زادگاهم راه اندازی کنم.

,

وی افزود: با پیروزی انقلاب راهی روستا شدم و با پس انداز و سرمایه شخصی کارگاه کوچکی را راه اندازی کردم.

,

, ,

نرخ بیکاری در روستا صفر است

, نرخ بیکاری در روستا صفر است, نرخ بیکاری در روستا صفر است,

صادقی اظهار کرد: با گذشت زمان و رونق کارگاه، تعدادی از کارگران با کار کردن در راستای توسعه صنعت کارگاه های جدیدی را در روستا ایجاد کردند و چرخ صنعت در این روستا به صدا درآمد.

,

وی گفت: به واسطه اشتغالزایی، نرخ بیکاری در روستا صفر است و نه تنها جوانان این روستا بلکه از روستاهای همجوار در کارگاه های این روستا مشغول به کار هستند.

,

, ,

تولید سالانه بیش از ۵ میلیون قطعه لوازم پرده

, تولید سالانه بیش از ۵ میلیون قطعه لوازم پرده, تولید سالانه بیش از ۵ میلیون قطعه لوازم پرده,

کارآفرین آشتیانی بیان کرد: حدود ۴۰ سال از زمان تاسیس این کارگاه می گذرد، تاکنون ۴ نفر از کارگران این روستا بازنشسته شده و در حال حاضر ۸ کارگر در این کارگاه مشغول کار هستند.

,

وی افزود: در این کارگاه لوازم جانبی چوب پرده تولید می شود، تولیدات این کارگاه به بازارهای استان مرکزی و استان های همجوار عرضه می شود.

,

توسعه صنعت؛ نیازمند تسهیل قوانین است

, توسعه صنعت؛ نیازمند تسهیل قوانین است, توسعه صنعت؛ نیازمند تسهیل قوانین است,

صادقی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵ میلیون قطعه لوازم جانبی پرده در این کارگاه تولید می شود، اظهار کرد: عمده ترین مشکلات این کارگاه بی توجهی مسئولان نسبت به این صنعت و عدم ارائه تسهیلات است.

,

کارآفرین آشتیانی بیان کرد: دو سال گذشته برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدیم اما بانک ها برای پرداخت تسهیلات، کارگاه را به عنوان تضمین قبول نمی کنند و وثیقه ملکی در تهران را می خواهند که تامین آن از عهده یک تولیدکننده روستایی خارج است.

,

صادقی تصریح کرد: توسعه صنعت نیازمند تسهیل قوانین است، برای ایجاد اشتغال، تولید مولد و توسعه زنجیره های تولید اقتصاد کشور باید از سنگ اندازی ها کاسته شود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه