اخبار داغ

نماینده مردم ارومیه افشا کرد؛

ریل های کهنه و استفاده شده از چین و هند وارد کشور کرده اند/ ریل های وارداتی پوسیده هستند و با یک ضربه متلاشی می شوند

ریل های کهنه و استفاده شده از چین و هند وارد کشور کرده اند/ ریل های وارداتی پوسیده هستند و با یک ضربه متلاشی می شوند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از پوسیدگی و وارداتی بودن ریل های راه آهن ارومیه ـ مراغه و بی توجهی مسئولین به این امر انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: مدت طولانی بر روی این قطار فعالیت انجام شده و مدیران و مسئولان مختلف پیگیری رسیدن قطار به ارومیه بوده اند که در هفته های آتی این اتفاق محقق خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: در صدد راه اندازی قطار سریع السیر از مسیر بزگراه شهید کلانتری هستیم و رایزنی های لازم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام گرفته که در صورت مساعدت وزارت راه و شهر سازی بدون هیچ هزینه ای شروع به فعالیت خواهند کرد.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورت مساعدت وزارت راه و شهرسازی و ایجاد و راه اندازی قطار سریع السیر، از قطار ارومیه ـ مراغه به منظور فعالیت های حاشیه ای و باری استفاده خواهد شد.

,

وی، با اشاره به وعده های دولتمردان در مناسبت های مختلف جهت افتتاح قطار ارومیه ـ مراغه گفت: ۱۶ سال است این قطار بر پای میز وعده های مسئولین است و بالاخره پس از سال ها به مرحله افتتاح رسیده، اما این راه آهن عاری از مشکلات نیست.

,

قاضی پور، با اشاره به مشکلات راه آهن ارومیه مراغه در ابتدا به مشکل ایستگاه قطارارومیه اشاره کرده و بیان داشت: ایستگاه قطار ارومیه در خارج و حاشیه شهر قرار گرفته، در حالی که در تمام نقاط دنیا ایستگاه های قطار در داخل شهر و در دسترس سریع مردم قرار دارد.

,

وی، ادامه داد: در صدد راه اندازی مسیری در فلکه بازارباش یا دروازه مهاباد ارومیه هستیم و تعیین مکان ایستگاه راه آهن جزو اختیارات نمایندگان نبوده و عملی کاملا مهندسی است و باید توسط طراحان و مهندسان بررسی شود ولی نظر ما مرکز شهر است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شوای اسلامی، با اشاره به وضعیت ریل های موجود در راه آهن ارومیه ـ مراغه گفت: ریل های راه آهن همگی دارای مشکل بوده و پوسیده است و با ضربه دچار از هم پاشیدگی می شوند.

,

وی، اظهارات نمایندگان دیگر در خصوص زنگ زدگی ریل ها را رد کرده و افزود: مشکل ریل ها زنگ زدگی نیست، هیچ کدام از ریل ها دارای مشخصات تولید نیستند و در برابر سردی، گرمی و سرعت قطار دچار مشکل خواهند شد.

,

قاضی پور، ریل های راه آهن را وراداتی خوانده و ادامه داد: دولتمردان و بزرگان ریل های قطار کهنه و استفاده شده از کشور های چین و هند که مورد استفاده آنها نبوده اند را وارد کرده اند. این در حالی است که اصفهان خود تولید کننده بهترین ریل ها با استانداردهای بسیار مناسب است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شوای اسلامی، خاطرنشان کرد: مانع آمدن قطار با مسیر و وضعیت موجود به ارومیه نشدم تا نگویند قاضی پور با قطار و پیشرفت استان مقابله کرد اما مسئولین باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه