اخبار داغ

"هفت‌سنگان" بزرگ‌ترین چالش زمین‌خواری در استان قزوین

"هفت‌سنگان" بزرگ‌ترین چالش زمین‌خواری در استان قزوین
اگر مسئولانی که به بیت‌المال دست درازی کرده‌اند مجازات نشوند، نه تنها به مردم و منابع طبیعی آسیب می‌رسد، بلکه حیثیت نظام نیز خدشه‌دار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین؛موضوع زمین‌خواری هفت‌سنگان برای نخستین بار با گزارش خبرنگاران صدا و سیمای مرکز قزوین در فضای عمومی جامعه فراگیر شد و اشاعه یافت؛ خبری که پای خود را به خبر 20:30 هم باز کرد و در آن بخش خبری برخورد زننده و نامناسب با خبرنگاران به تصویر کشیده شد و در نهایت با تهدید و چوب و چماق اجازه تهیه گزارش و تشریح علل ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه هفت‌سنگان قزوین داده نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

اما بررسی ابعاد گوناگون پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان نشان داد، موضوع بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که در ظاهر دیده می‌شود و به نظر مافیایی پشت ماجرای زمین‌خواری هفت‌سنگان شکل گرفته است.

,

مافیایی که این بار از جنس برخی مسئولانی است که باید به واسطه همان جایگاه و مسئولیتی که در اختیار دارند، از حقوق مردم دفاع کنند، اما از همان مسئولیت و جایگاه سوءاستفاده کرده و به حقوق مردم و بیت‌المال دست درازی کرده‌اند و آسیب‌های بسیار و بعضا جبران ناپذیری را برای مردم، استان و حتی کشور و نظام به بار آورده‌اند.

,

به خاطر ابعاد گسترده پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان و حضور مستقیم برخی از مسئولان در این ماجرا و تلاش آن‌ها برای دست درازی به حقوق ملت بود که دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به این موضوع ورود پیدا کرد و به صورت دقیق و موشکافانه به بررسی این پرونده پرداخت.

,

پس از آن بود که آیت‌الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه اعتراض شدید خود را نسبت به مشکلات به وجود آمده در هفت‌سنگان و دست داشتن برخی از مسئولان استان در این ماجرا اعلام کرد.

,

آیت‌الله عابدینی در سخنرانی خود تأکید کرد"گلوله‌های امام جمعه مشقی نیست و ثابت می‌کنیم که گلوله‌های ما جنگی است و اگر متعدیان به حقوق مردم دست از کارهای خود بر ندارند و روند غلط خود را اصلاح نکنند، اسامی آن‌ها را در اختیار مردم قرار خواهیم داد."

,

پس از اظهارات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین روند ساخت و سازها در هفت‌سنگان متوقف شد اما تا امروز این موضوع با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بوده و به نتیجه‌ی مطلوب، نرسیده است.

,

شاید نتیجه مطلوب، «توقف کامل ساخت و سازها»، «بازگرداندن زمین‌ها به بیت‌المال» و «مجازات زمین‌خواران» در هر منصب و مسئولیتی باشد. نماینده ولی فقیه در استان چندی پیش هم در نشست ائمه جمعه استان قزوین در آوج تأکید کرد «پرونده هفت‌سنگان در حال پیگیری است و ان‌شاءالله پیگیری‌های انجام شده به نتیجه  خواهد رسید».

,

با جدیتی که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در به نتیجه رساندن این پرونده، دفاع از حقوق مردم و بازگرداندن بیت‌المال دارد، راه فراری برای متعدیان به حقوق ملت نخواهد بود و آن‌ها باید دست از قانون‌خواری برداشته و حقوق ملت را بازگردانند و بر تخلفات خود پافشاری نکنند، زیرا این پافشاری‌ها و فرارهای چندباره از قانون، جرم آن‌ها را سنگین‌تر خواهد کرد.

,

به نظر با توجه به قانون‌خواری‌های صورت گرفته و بزک‌هایی که با سندسازی‌ها در پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان انجام شده است، دستگاه قضایی به ریاست آقای انصاری، رئیس کل سابق دادگستری عزم جدی برای حل این پرونده و به سرانجام رساندن آن را نداشت. این فرضیه در طولانی شدن رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان و همچنین گلایه نماینده ولی فقیه از به نتیجه نرسیدن و نیمه کاره ماندن این پرونده در روز تودیع و معارفه آقای انصاری، محکم‌تر می‌شود.

,

حال پس از انتصاب حجت‌الاسلام قدرتی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین باید گفت اگر وی قصد مبارزه با زمین‌خواری‌ را در استان قزوین دارد، ابتدا باید به پرونده هفت‌سنگان به عنوان پر چالش‌ترین، مهمترین و در عین حال پیچیده‌ترین پرونده زمین‌خواری استان بپردازد که البته بخش زیادی از ابعاد این پرونده مشخص است و لازم است مسئولان قضایی استان کمی شجاعت به خرج داده و با جدیت و بدون هیچ هراسی حکم قضایی صادر کنند.

,

اگر مسئولانی که به بیت‌المال دست درازی کرده‌اند مجازات نشوند، نه تنها به مردم و منابع طبیعی آسیب می‌رسد، بلکه حیثیت نظام نیز خدشه‌دار خواهد شد.

,

از سوی دیگر رئیس کل جدید دادگستری باید بداند موضوع هفت‌سنگان جدی‌ترین دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در بحث زمین‌خواری است زیرا اگر مشکل این پرونده حل شود و به نتیجه مطلوب برسد، مسیر حل پرونده‌های زمین‌خواری دیگر استان بسیار هموار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه