اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد؛

صادرات ۷۷ قلم کالا از استان به ۲۱ کشور جهان /رشد ۱۸ درصدی صادرات استان در نیمه نخست سال جاری

صادرات ۷۷ قلم کالا از استان به  ۲۱ کشور جهان /رشد ۱۸ درصدی صادرات استان در نیمه نخست سال جاری
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات ۷۷ قلم کالا در شش ماهه اول سال جاری از استان به ۲۱ کشور جهان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛به نقل از نافع رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال 1396  صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی به 67 میلیون 776 هزار  دلار و بلحاظ وزنی به 334 هزار تن رسیده است، گفت:این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 18 درصد رشد و از نظر وزنی 28 درصد کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

 

,

حمید رضا متین ادامه داد:واردات کالا از گمرک همدان نیز طی این مدت 27 میلیون و 447 هزار دلار به وزن نه هزار و 883 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 179 درصد افزایش و از نظر وزنی 90 درصد رشد داشته است.

,

وی بیان کرد: از این میزان دو میلیون و 140 هزار دلار معادل 8/7 درصد کالای مصرفی، 11 میلیون و 103 هزار دلار معادل 5/40 درصد کالای واسطه ای و 14 میلیون و 192 هزار دلار معادل 7/51 درصد خطوط تولید بوده است

,

 

,

متین عنوان کرد:تراز تجاری استان مثبت و بالغ بر 40 میلیون دلار و حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر  95 میلیون دلار است.

,

 

,

وی با بیان اینکه، صادرات بخش صنعت 32 میلیون و 664 هزار دلار و وزن 304 هزار تن بوده است اظهار کرد: این بخش  سهمی 48 درصدی از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی افزایش 22 درصدی داشته است.

,

 

,

وی افزود: موتور کولر آبی به عنوان دومین کالای صادراتی استان با 12 میلیون و 894 هزار دلار توانسته 19 درصد صادرات را از آن خود کند که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 631 درصد رشد داشته است.، ضمن اینکه سیمان نیز با صادرات هشت میلیون و 933 هزار دلار توانسته 18/13 درصد از کل صادرات استان و کاهش ارزشی 21 درصدی داشته باشد، شور و ترشیجات با صادرات دو میلیون و 249 هزار دلاری، ظروف تفلون با یک میلیون و  441 هزار دلار، چینی آلات بهداشتی با 880 هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش می باشند.

,

حمیدرضا متین عنوان کرد:این بخش شامل 49 کالا است که به کشورهای ایتالیا، ترکمنستان، بنگلادش، کویت، عمان، عراق، پاکستان و افغانستان صادرگردیده است.

,

وی در خصوص صادرات در بخش معدن نیز گفت: صادرات در این بخش به میزان 411 هزار دلار،شامل دو قلم کالا بوده که به کشور ارمنستان صادر گردیده است.

,

 

,

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همچنین بیان کرد:صادرات در بخش مواد شیمیایی یک میلیون و 164 هزار دلار شامل 7 قلم کالا بوده که به کشورهای روسیه،  کنیا، سومالی، اندونزی، ارمنستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، سوریه، قطر، عراق صادر گردیده است که از نظر ارزشی 117 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

,

 

,

وی افزود: بخش کشاورزی استان نیز با صادرات 28 میلیون و 957 هزار دلار و سهمی برابر 7/42 درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی 30 درصد رشد داشته است.

,

 

,

وی ادامه داد:کشمش به عنوان مهمترین کالای صادراتی استان با صادرات 16 میلیون دلاری 884 هزار دلاری  و 9/24 درصدی از صادرات استان مطرح است. لبنیات نیز با نه میلیون و 455 هزار دلار از دیگر اقلام مهم این بخش است ومحصولات این بخش شامل 13 قلم کالا بوده که به کشور روسیه، اکراین، رومانی، لهستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان، عراق صادر گردیده است.

,

 

,

متین با اشاره به اینکه صنایع دستی استان با چهار میلیون و 487 هزار دلار و سهمی برابر 6/6 درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی 42 درصد کاهش داشته است اظهار کرد:سفال به عنوان پنجمین کالای صادراتی استان بالغ بر سه میلیون و 300 هزار دلار 8/4 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است و این بخش شامل 12  قلم کالای صادراتی است که به کشور آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، افغانستان، عراق صادر گردیده است.

,

 

,

وی در نهایت عنوان کرد: 77قلم کالا در شش ماهه اول سال جاری از استان به  21 کشور جهان شامل آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی،روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، اکراین، آذربایجان، کویت، اندونزی، بنگلادش، کنیا، سومالی،  پاکستان، افغانستان، ترکیه، سوریه و عراق صادر گردیده است این میزان در سال قبل در مدت مشابه 63 قلم کالا و  27 کشور بوده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه