شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: اجتماعی
ساعت: 14:39 منتشر شده در مورخ: 1396/08/19 شناسه خبر: 1218991
در گفت وگو با کارشناس تغذیه مطرح شد:
مرگ خاموش زیبایی پوست با مصرف دخانیات و الکل
یک کارشناس تغذیه بی خوابی، استرس، مصرف دخانیات، الکل و آلودگی های محیطی به عنوان دشمنان سلامتی پوست نام برد و اظهارداشت: حداقل سه روز در هفته انجام فعالیت های ورزشی را برای حفظ سلامت پوست و موی افراد توصیه می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اشرف محبی، کارشناس تغذیه در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس با اشاره به اینکه مطالعات نشان می دهند که تغذیه صحیح و مناسب در سلامت، جوانی و شادابی پوست تأثیر زیادی دارد، اظهارداشت: عواملی مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی و محیطی در طی سالیان متوالی موجب تغییراتی در پوست می شوند که شامل چین و چروک، تیرگی و عدم شفافیت پوست می شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه عوامل محیطی نیز چون نورخورشید، مصرف دخانیات، الکل، استرس، آلودگی ها و .. نیز در سلامت و زیبایی پوست تأثیرگذارند، افزود: آنتی اکسیدان ها یکی از مواردی هستند که در حفظ سلامتی پوست اهمیت دارند.

وی بیان کرد: آنتی اکسیدان ها از اثرات مخرب نور خورشید روی پوست محافظت می کنند و چین و چروک پوست را به تعویق می اندازند. آنتی اکسیدان ها منجر به خنثی شدن رادیکال های آزاده شده بنابراین کمتر رادیکال های آزاد به ریشه و ساقه مو  آسیب می زنند.

محبی در ادامه اثرات تغذیه نامناسب بر روی پوست را قابل رفع با هیچ کرم شفاف و لطیف کننده ای ندانست و افزود: سلول های پوست نیز مانند سایر سلول های بدن  از طریق غذا تغذیه می شوند. پوست به کلیه مواد مغذی از جمله ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه نیاز دارد که از طریق غذا باید تأمین شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه تغذیه روی مکانیسم های پیری و فرایند تشکیل چین و چروک مؤثر است و موجب به تعویق افتادن آن می شود، اظهارداشت: مصرف میوه ها و سبزی های تازه، لبنیات، آجیل، تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات و آب فراوان موجب می شود که چین و چروک پوست کمتر و دیرتر ایجاد شود.

وی تأکید: مصرف روغن ها و غذاهای سرخ شده و شیرینی ها موجب چین و چروک پوست می شود و شفافیت پوست را از بین می برد.

محبی بیان کرد: کمبود مواد غذایی همچون ویتامین A و ویتامین های K- E-C-B نیز موجب آُسیب های پوستی می شود. ویتامین   E-Cبه دلیل اینکه دارای خواصی آنتی اکسیدانی هستند یکی از مؤثرترین ویتامین های مناسب برای پوست هستند.

این کارشناس تغذیه ، هویچ، اسفناج، گوچه فرنگی، زردآلود، طالبی را منابع غنی آنتی اکسیدان برشمرد و افزود: گوشت به خصوص گوشت قرمز، جگر، حبوبات، اسفناج و کاهو .. حاوی آهن است که این مواد می توانند در رشد و رویش مو و تقویت آن بسیار مؤثر باشند.

وی از بی خوابی، استرس، مصرف دخانیات، الکل و آلودگی های محیطی به عنوان دشمنان سلامتی پوست نام برد و اظهارداشت: حداقل سه روز در هفته انجام فعالیت های ورزشی را برای حفظ سلامت پوست و موی افراد توصیه می کنیم.

محبی در پایان گفت: مصرف مکمل های غذایی به هیچ وجه جایگزین مواد غذایی طبیعی نشده و در صورتی که تغذیه بطور صحیح و اصولی انجام شود نیاز به مصرف هیچ گونه قرص و دارو برای جبران کمبودهای تغذیه ای نیست .

انتهای پیام/

http://dana.ir/1218991
ارسال نظر
نظرات
کانال_دانا_داخلی املاک موسوی2 نیشگون نیوز سلام_صفحات_داخلی
Page Generated in 0/1144 sec