اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

سازمان‌‌های دولتی از ارائه آمار دقیق مالیات‌‌ها ابا دارند/ شاهد اعمال سلیقه افراد در تدوین آیین نامه های اجرایی قوانین هستیم

سازمان‌‌های دولتی از ارائه آمار دقیق مالیات‌‌ها ابا دارند/ شاهد اعمال سلیقه افراد در تدوین آیین نامه های اجرایی قوانین هستیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که نداشتن شبکه اطلاعاتی و ابای سازمان های دولتی از ارائه آمارهای دقیقی در زمینه مالیات ها باعث عدم شفافیت اقتصادی و فرار مالیاتی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص فرار مالیاتی و عدم شفافیت در اقتصاد کشور اظهار داشت: این موضوع به چند متغییر دورنی و بیرونی وابسته است اما از آنجایی که در کشور شبکه اطلاعاتی وجود ندارد نمی‌‌‌توانیم آمار دقیقی از فرار مالیاتی ارائه دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون شبکه اطلاعاتی در کشور برقرار نشده است، خاطرنشان کرد: به واسطه نداشتن شبکه اطلاعاتی در کشور با آمارهای متفاوتی روبرو هستیم و همین امر باعث می‌‌شود تصمیم گیری با هاله‌‌ای صورت گیرد.

,

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه چالش در تصمیم گیری شایسته نظام نیست، ادامه داد: از سوی دیگر متاسفانه سازمان‌‌های دولتی و اداری زیر بار ارائه واقعی اعداد و ارقام در پرداخت و فرار مالیاتی نمی‌‌روند و با ابا از اعلام دقیق وقایع اقتصادی نمی‌‌توانیم آسیب شناسی دقیق و منطبق بر واقعیت داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه قوانین به عنوان مولفه‌‌های بیرونی بر شفافیت اقتصادی تاثیرگذار هستند، بیان داشت: قوانین و مقررات متعدد می‌‌تواند تاثیر منفی بر شفافیت مالی داشته باشد به این جهت نمایندگان مجلس باید نسبت به اصلاح قوانین اقدام کنند و با حذف قوانین دست و پا گیر به صورت کامل قوانین موازی را از فضای اجرای کشور خارج کنند.

,

این نماینده مجلس تاکید دارد که برای دریافت مالیات‌‌ها در کشور قوانین شفاف و قاطعی نداریم و مجلس باید در گام نخست در این زمینه اقدام کند.

,

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه اصلاح قوانین مالیاتی و تدوین آیین نامه های آن باید با نظر مجلس انجام شود، گفت: متاسفانه شاهد اعمال سلیقه افراد در تدوین آیین نامه های اجرایی قوانین هستیم بنابراین آیین نامه ها باید با نظر مجلس انجام شود تا شفافیت اقتصادی در کشور شکل بگیرد.

,

وی با اشاره به راه اندازی سامانه مالیاتی در کشور تاکید کرد: باید قوای سه گانه در زمینه شفافیت مالی همسو با یکدیگر عمل و از سوی دیگر تسهیلات مناسبی دراختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا نسبت به پرداخت مالیات ها اقدام کنند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برنامه ششم توسعه به تدوین قانون جامع نظام مالیاتی تاکید کرده است، اظهار داشت: تاکنون دولت نسبت به تدوین لایحه مرتبط عمل نکرده است به این جهت نمایندگان در کمیسیون اقتصادی به دنبال تدوین طرح مالیاتی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه