اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی در یزد:

انتخاب استاندار بومی ضامن تنظیم رفتارهای اجتماعی استان است

انتخاب استاندار بومی ضامن تنظیم رفتارهای اجتماعی استان است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخاب استاندار غیر بومی می تواند چالشهای بسیاری را برای استان ایجاد نماید و روند رشد و توسعه آنها را به عقب بیاندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ کارشناس مسائل سیاسی باتوجه به اینکه استاندار بومی برای استان بهتر است وانتخاب استاندار از دل نیروهای توانمند بومی بهتر از گزینه‌های غیربومی است اظهار کرد: افراد بومی قطعا با مقدورات و محذورات استان مربوطه بهتر اشنا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

الهام رسولی استانداران غیربومی تا با فرهنگ، مشکلات و ظرفیت‌های استان‌آشنا شوند وقت و هزینه زیادی صرف خواهد شد و بعضا ممکن است تصمیماتی اتخاذ شود که با شرایط استان همخوانی ندارد و مشکلاتی در این زمینه ایجاد کند.

,

رسولی گفت: افراد بومی با توجه به شناخت محیطی با نحوه استخراج منابع آشنایی بیشتری دارند، یک مدیر غیر بومی نمی‌تواند تا مدتهای شناخت درست بر سرمایه‌های بومی و منابع استانی داشته باشد و ممکن است به واسطه زود گذر دیدن دوران مدیریت خود در آن استان،خویش را اسیر تحول یا اصلاح امور نکند.

,

وی با بیان اینکه افراد بومی به دلیل آشنایی با محیط از توانایی تنظیمی بهتری برخوردارند گفت: توانایی تنظیمی به معنای تنظیم تخصص های نخبگان و همچنین تنظیم رفتارهای اجتماعی دراستان است.

,

رسولی اذعان کرد: انتخاب یک مدیر بومی در صورت کار آمد بودن به دلیل شناخت بیشترش با مشکلات و دردهای منطقه و همچنین فرصت‌ها پتانسیل‌های موجود منطقه یک انتخاب ایده‌آل محسوب می شود و مدیر غیر بومی اگر سال‌های سال  ساکن محل خدمتش باشد و دانش و تجربه خود را در اختیارمردم آن منطقه قرار دهد باید دستش را بوسید ولی موضوع مورد بحث این است اگر مدیری به تازگی  وارد محلی ناشناس برایش از نظر فرهنگ، اقلیم و...شود، حتی اگر علامه‌ی دهر هم باشد به هزار و یک دلیل نمی تواند کار آمدی لازم را داشته باشد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه