اخبار داغ

نماینده مردم آمل در مجلس:

گزینه‌های احتمالی برخورد با ناقضان برجام باید پیش‌بینی شود

گزینه‌های احتمالی برخورد با ناقضان برجام باید پیش‌بینی شود
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در طول سال‌های مختلف بدعهدی خود به ایران را ثابت کردند اما مهم پذیرش تعهد ایران به برجام است که در نهایت به آنها ثابت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با سفیر هراز، درباره اظهارات متناقض دولت‌مردان آمریکایی درخصوص برجام و مواضع آنها در برابر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا با واگذاری تصمیم‌گیری درباره برجام به کنگره، بر خروج آمریکا تنها در صورت عدم پذیرش اصلاح برجام یا موافقت با پایبندی ایران تاکید کرد، البته خروج از برجام به معنای ابطال آن نیست زیرا کشورهای اروپایی هم برجام را امضا و شورای امنیت سازمان ملل آن را مصوب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,

وی هدف نهایی آمریکا را از این اقدامات اصلاح برجام دانست و افزود: ترامپ در ایام انتخابات از پاره کردن برجام و هم‌اکنون از خروج آمریکا از برجام صحبت می‌کند، تیلرسون نیز همین مباحث را به نوعی دیگر مطرح کرد، در واقع علی‌رغم ظاهر متفاوت اظهارات، هدف آنها در یک قالب یعنی اصلاح برجام می‌گنجد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران انتظار عدم موضع‌گیری آمریکا و عدم بیان مواضع ضدایرانی را ندارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در طول سال‌های مختلف بدعهدی خود به ایران را ثابت کردند اما مهم پذیرش تعهد ایران به برجام است که در نهایت به آنها ثابت می‌شود.

یوسفیان ملا اضافه کرد: آمریکایی‌ها معتقد به انجام تخلفاتی از سوی ایران هستند، از این رو بر اصلاح این موارد تاکید دارند، همچنین دولت‌مردان آمریکایی اذعان می‌کنند که باید درباره طول مدت توافق هسته‌ای تغییراتی لحاظ شود زیرا بعد از این زمان احتمال رسیدن ایران به غنی‌سازی وجود دارد، حال آنکه همه طرف‌ها ماهیت برجام را تایید می‌کنند.

وی خروج آمریکا از برجام را به ضرر همه طرف‌ها عنوان کرد و ادامه داد: قطعا با این اقدام، جمهوری اسلامی ایران هم به تعهدات خود پایان می‌دهد، از این رو مسئولان ما باید گزینه‌های احتمالی را پیش‌بینی کرده تا تکلیف جمهوری اسلامی در صورت اتحاد اروپا با آمریکا یا مخالفت اروپا با آمریکا یا سایر موارد مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران نیز از پیش‌بینی منابع مالی کافی برای مقابله ایران با آمریکا یا همه طرف‌های مذاکره در صورت نقض برجام خبر داده است تا در صورت تدوین تحریم جدید علیه ایران آمادگی لازم داشته باشیم.

عضو کمیسوین برنامه و بودجه مجلس در پایان تحریم علیه سپاه پاسداران را موضوع حاشیه‌ای دانست و گفت: تاکنون هیچ کدام از طرف‌های مذاکره اساس برجام را نقض نکرده و مواردی هم که گاها مطرح شده که به نقض روح برجام مرتبط است، تحریم علیه سپاه پاسداران هم موضوعی حاشیه‌ای است زیرا نظام دفاعی ایران ارتباطی با برجام ندارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه