اخبار داغ

حمایت از کارگر ایرانی با خرید کالای داخلی/ مسئولان خودروی تولید داخل سوار شوند

حمایت از کارگر ایرانی با خرید کالای داخلی/ مسئولان خودروی تولید داخل سوار شوند
ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که استفاده مسئولین از تولیدات و خودروهای تولید داخل می تواند زمینه ساز بهبود شرایط کسب و کار در کشور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مقام معظم رهبری بارها با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، ضرورت محقق شدن اقتصاد مقاومتی مبتنی بر حمایت از کالای ایرانی را بیان کرده اند، بنابراین مصرف کالای داخلی و ترجیح آن به کالای خارجی اقدام مهمی است که می‌تواند توسط مردم با خرید کالای ایرانی انجام شود و این موضوع در شرایط اقتصادی کنونی باید به اولویت اصلی مردم در خرید تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

تولیدکنندگان کالاهای ایرانی برای برخورداری از حمایت مردم و افزایش فروش محصولاتشان نیز باید در کیفی سازی کالای خود گام های اساسی برداشته و آن را در سرلوحه امور خود قرار دهند چرا که اگر محصول دارای کیفیت کافی و مناسب نباشد استقبال کمی خواهد داشت.

,

یکی از شرایط حصول اقتصاد مقاومتی و رهایی از مشکلات اقتصادی در کشور حمایت از تولید داخلی و خرید محصولاتی است که توسط تولید کنندگان کشور تولید می شود.

,

*مسئولان مملکت خودروی ملی سوار شوند

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با تاکید بر حمایت از اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: استفاده از کالای ایرانی دو جنبه دارد یکی حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای کارگران ایرانی در چرخه اقتصاد کشور است و این کاملا بدیهی و منطقی است که انسان از کالاهای داخلی استفاده کند تا هم معضل اساسی اشتغال جوانان که وابسته به آن است حل شود و نیز موجب چرخیدن چرخ اقتصاد شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، افزود: جنبه دیگر آن مسئله شرعی است که بنا به فرامین مقام معظم رهبری که اگر کالای ایرانی باشد مشابه خارجی آن وارد نشود، که این مسئله بر گردن ما تکلیف می آورد یعنی با وجود کالای ایرانی استفاده از کالای خارجی وجه شرعی دارد و جایز نیست هرچند رهبر معظم انقلاب صراحتا فتوا نداده که حرام است اما جواز استفاده از آن را با وجود کالای ایرانی مشابه نداده است.

,

امام جمعه ارومیه، با تقبیح استفاده مسئولان بلندپایه دولتی از خودروهای لوکس خارجی، اظهار داشت: در حال حاضر درصد کمی از مسئولان بلندپایه از خودروی داخلی استفاده می کنند و لازم است با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری که سفارش به استفاده از خودروی تولید ملی نموده اند، خودروی ملی سوار شوند.

,

*حمایت از تولید داخلی از شروط اساسی حصول اقتصاد مقاومتی است

,

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با تاکید بر اهمیت حمایت از کالاهای تولید داخلی و نیز افزایش کیفیت این محصولات بر حصول اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: استفاده از کالای ایرانی و تولید داخلی دو مقوله دارد؛ ابتدا باید از تولید داخلی حمایت شود برای این امر نیز محصولات داخلی باید با کیفیت باشند و تولید کنندگان کیفیت محصول خود را ارتقا دهند.

,

جلال محمودزاده افزود: در شرایط مساوی و بر اساس کیفیت اولویت با مصرف کالاهای داخلی است که در داخل کشور مصرف شود تا اولا موجب حصول اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری شده و نیز باعث رونق تولید و افزایش اشتغال در داخل کشور شود و لازمه آن افزایش کیفیت کالای ایرانی توسط تولیدکنندگان است.

,

وی با اشاره به کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی از جمله خودروی پراید گفت: خودروی پراید سالیانه تعداد زیادی از کشته شدگان تصادفات رانندگی حدود ۲۶ درصد را به خود اختصاص می دهد و لازم است که تولیدکنندگان این خودرو امنیت آن را برای مصرف کنندگان افزایش دهند.

,

محمودزاده بیان کرد: زمانی می توانیم بگوییم مردم قطعا باید از کالای ایرانی استفاده کنند و موجب رونق تولید شوند که این محصول دارای کیفیت باشد؛ با هر کیفیتی مردم را وادار نکنیم که از تولید داخلی استفاده کنند لذا تولیدکنندگان هم در راستای افزایش کیفیت محصولاتشان بکوشند.

,

وی ادامه داد: مسئولان باید در استفاده از تولید داخلی خود را الگوی مردم عادی جامعه قرار دهند و این به شرط تولید محصول باکیفیت است که با حصول این شرط می توانند در بازارهای جهانی حضور پیدا کرده و صادرات را افزایش دهند که این هم به شرط دارابودن قیمت و کیفیت مناسب است.

,

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مردم در پیشرفت صنعت کشور و حمایت از کار کارگر ایرانی، اذعان کرد: فروش محصول ایرانی بر اساس عرضه و تقاضا هست و هرچه مردم از محصولات تولید داخلی استفاده کنند موجب صرفه جویی بیشتر در ارز داخلی می شود و اشتغال بیشتری ایجاد کرده و باعث رونق بازارهای کشور شوند.

,

وی همچنین با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران گفت: اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران خصمانه است و دلیل منطقی ندارد و ما باید با پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور موجب ناامیدی دشمنان شویم که شاهد این باشند که ما با خودکفایی ملی و با استفاده از اقتصاد مقاومتی هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته و عملا این تحریم ها بی نتیجه است.

,

محمودزاده افزود: باید با استفاده از برنامه های اقتصاد مقاومتی نیاز کشور به محصولات مورد نیاز را در داخل تولید کنیم و با تکیه بر نیروهای داخلی و تولید محصولات استاندارد و با کیفیت بی نیاز از غرب باشیم.

,

افزایش اشتغال با حمایت از کالای ساخت ایران میسر می شود

,

امام جمعه سلماس در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت خرید کالاهای ساخت ایران اظهار کرد: افزایش اشتغال با حمایت از کالای ساخت ایران میسر و مقدور می شود، بنابراین برای افزایش اشتغال جوانان ایرانی باید از خریدکالاهای خارجی خودداری کنیم.

,

حجت الاسلام سید محمد موسوی با تقبیح واردات کالاهای خارجی گفت: وقتی از کالاهای ایرانی خرید کنیم سود و منفعت آن به جیب کارگر ایرانی می رود که در نتیجه تولید رونق پیدا می کند، پس در نتیجه هیچ لزومی به واردات کالایی که در داخل کشور مشابه آن وجود دارد نبوده و باید از آن خودداری کنیم.

,

وی در خصوص تبعات عرضه اجناس لوکس خارجی در آذربایجان غربی که استانی با اشتراک مرزی ۳ کشور است، گفت: اگر همین اجناس مشابه داخلی دارند باید از مشابه داخلی آن ها استفاده نمود و در صورت کمبود کیفیت باید کیفیت آن را ارتقا داد.

,

امام جمعه سلماس با اشاره به نقش عموم مردم جامعه در استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد: افزایش اشتغال و حمایت از کار کارگر ایرانی از عواید خرید کالای ایرانی است.

,

*مدیران BMW سوار تیشه بر ریشه تولید داخلی می زنند

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده مدیران بلند پایه و مقامات دولتی از خودروهای میلیاردی خارجی موجب نابودی صنعت ایرانی و بر باد رفتن زحمت دستان کارگر ایرانی می شود.

,

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با تقبیح استفاده مدیران بلندپایه از خودروهای لوکس خارجی گفت: زمانی که رئیس‌جمهور کشورمان سوار خودروی بی ام و می‌شود فاتحه تولید داخلی خوانده می‌شود، اگر مسئولان دولت در تمام جایگاه‌ها خودروی ملی سوار شده و از کالاهای ایرانی استفاده کنند، واردات خودروهای لوکس خارجی را متوقف کنند و در شهرهای بزرگی همچون تهران که برخی خانواده‌ها ۳ تا ۴ خودروی پورشه سوار می‌شوند، این موارد را کنار بگذارند شاهد شکوفایی در اقتصاد کشور می‌شویم.

,

وی، با تقدیر از عملکرد خوب رئیس مجلس شورای اسلامی در استفاده از خودروی تولید داخلی، اظهار کرد: البته آقای لاریجانی از جمله مدیرانی است که مقید به استفاده از خودروی ایرانی بوده و به آن اعتقاد دارند که همیشه از خودروی داخلی استفاده می کنند.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت استفاده از کالاهای ایرانی، گفت: هر یک از ایرانیانی که خود را ملزم به استفاده از کالای ایرانی بداند، موجب عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، افزایش آمار اشتغال جوانان ایرانی و ارتقای سرمایه کشور می شوند.

,

*سوارشدن خودروهای خارجی توسط ایرانیان موجب از کار افتادن خانواده کارگر ایرانی می شود

,

قاضی پور، ادامه داد: با خریدن کالاهای ایرانی موجبات افزایش کیفیت و ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان داخلی میشود، بنابراین بایستی در راستای افزایش تولید داخلی، افزایش صادرات کالای ایرانی و نیز پیشگیری از واردات لوازم خارجی تلاش نمود.

,

وی، با تاکید بر اینکه مصرف کالاهای ایرانی و نیز داشتن وحدت و همدلی در کشور راهکار اصلی مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران است، افزود: تحریم‌های غرب علیه ایران تنها ۱۰ درصد در اقتصاد کشور تأثیر داشته و ۹۰ درصد مابقی به سوء مدیریت مسئولان و فرهنگ الگوی مصرف کشور مرتبط است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قدرتمندی ایران در منطقه و در جهان افزود: ایران کشوری قدرتمند و دارای سرمایه‌های عظیم و معادن غنی بسیاری است که هیچ‌گاه تحریم‌های جهانی بر آن اثر ندارد چرا که تحریم‌ها بهانه‌ای بیش نبوده و عامل اصلی رکود اقتصادی در کشور سوء مدیریت مسئولان دولت‌ در دولت‌های نهم، دهم و یازدهم است.

,

وی، با اشاره به چگونگی گذر از تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران گفت: با تبعیت از فرامین و دستورهای داهیانه رهبر معظم انقلاب، اجرای قوانین، تبلیغ و ترویج و نیز مصرف کالاهای ایرانی می‌توان از تحریم‌ها عبور کرده و غرب را ناامید کنیم.

,

قاضی پور، گفت: دلیل اصلی اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران و ایرانی به خاطر اسلام ناب محمدی و مقابله با ترویج دین محمدی و نیز ایستادگی در برابر صهیونیست‌هاست.

,

وی، با اشاره به راهکارهای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران اذعان کرد: داشتن همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان، مصرف کالاهای تولید داخلی و نیز پیروی از دستورات رهبری از جمله راهکارهای مقابله با تحریم‌ها و شکست غرب است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران جزو کشورهای اول جهان است که پایه قدرتی آن بر اساس مردم است و این مردم هستند که برای سرنوشت خود پای صندوق‌های رأی رفته و برای خود نماینده، رئیس‌جمهور و حتی به‌واسطه شورای نگهبان رهبر مملکتشان را نیز خودشان انتخاب می‌کنند.

,

وی، ایران را قدرت برتر در منطقه و خاورمیانه عنوان کرد و افزود: ایران قدرت برتر نظامی و علمی در جهان است که با هدایت و رهبری مرجع عالی‌قدر مسلمانان باقدرت تمام در برابر دشمنان خود ایستادگی می‌کند.

,

با توجه به گفته های مسئولین و نمایندگان، به نظر می رسد ساز و کاری قانونی برای الزام مسئولین به استفاده از تولیدات و به خصوص خودروهای داخلی ضروری باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه