اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

همکاری خوب ایران و ترکیه در جلوگیری از استقلال کردستان

همکاری خوب ایران و ترکیه در جلوگیری از استقلال کردستان
تحلیلگر مسائل سیاسی، با بیان اینکه همراهی ایران، ترکیه و عراق در حال حاضر مانع اجرا شدن این طرح شده اند، گفت: همکاری بین سران نظامی و سیاسی دو کشور ایران و ترکیه تاکنون مانع اجرای این طرح غربی ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، در مقایسه بین استقلال خواهی اقلیم کردستان با کاتالونیای اسپانیا، گفت: رسانه های غربی در مواجهه با این دو منطقه، کاتالان ها را جدایی طلب  و اقلیم کردستان را استقلال طلب تعریف می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسیب نجیمی دررابطه با چرایی این موضوع، گفت: این موضوغ به استاندارد دوگانه در رابطه با دموکراسی غرب برمی گردد چرا که همه پرسی در کاتولینای اسپانیا با موافقت احزاب و پارلمان محلی به اجرا در آمد ولی در اقلیم کردستان پارلمان محلی با زور اسلحه و تهدید تعطیل شده بود و مقامات کاتلان بر احترام به اتحادیه اروپا تاکید کردند اما مقامات اقلیم همسایگان خود را تهدید کردند.

,

وی ادامه داد: امواج ناسیونالیستی و هیجان گرایی در کاتولیا مذموم و در اقلیم کردستان استقلال خواهی تلقی می شود که همگی نشان دهنده استانداردهای دوگانه است.

,

نجیمی تاکید کرد:برهمین اساس صندوق های اخذ رای در کاتالونیا جمع آوری شده و مردم با خشونت سرکوب شده و اخبار آن ها کم تر بازنمایی می شود؛ این در حالی است که اخبار اقلیم کردستان به صورت گسترده بازنمایی شده و مدیریت ادراک قوی بر روی افکار عمومی صورت گرفت.

,

ذات لیبرالیسم غربی دارای دوگانگی است
کارشناس مسائل روز با بیان اینکه ذات لیبرالیسم غربی دارای دوگانگی است، تاکید کرد: لیبرالیسم غربی دموکراسی در محیط درونی خود را به شدت محافظه کار و فاقد هر گونه تغییر بیان می کنند اما همواره از نرم افزارهایی همچون دموکراسی، حقوق بشر و اصلاحات برای تغییر در محیط های هدف بهره بردار می کنند.

, ذات لیبرالیسم غربی دارای دوگانگی است, ذات لیبرالیسم غربی دارای دوگانگی است,
,

وی در رابطه با بحران استقلال خواهی در اروپا، تصریح کرد: استقلال طلبی فروملی و درون گرایی دو روندی است که هویت و موجودیت بزرگ ترین اتحادیه منطقه ای یعنی اتحادیه اروپا را با چالش جدی مواجه کرده است.

,

نجیمی ادامه داد: این استقلال خواهی ها از طریق همه پرسی و یا پیشرانی گروه های شورشی پیگیری می شود که ممکن است موجب تشکیل ده ها دولت جدید در اروپا بشود.

,

فعال شدن امواج جدایی طلبی در اروپا

, فعال شدن امواج جدایی طلبی در اروپا, فعال شدن امواج جدایی طلبی در اروپا,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جدایی طلبی در برخی کشورهای اروپایی در مرحله درخواست و در برخی دیگر نیز در مرحله اجرایی سازی قرار دارد، تاکید کرد: در حال حاضر مهم ترین کانون های جدایی طلب اروپا در منتطقه اسکاتلند بریتانیا، کاتولینا و باس اسپانیا و فلامان بلژیک است.

,

وی ادامه داد: شش منطقه از ایتالیا از جمله جزایر سیسیل و ساردینی و جزایر کورسیکا در فرانسه نیز از دیگر مناطق جدایی طلب هستند.

,

نجیمی با بیان اینکه با توجه به این شرایط موضوع استقلال طلبی در اسپانیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: برخی ناظران پیش بینی می کنند که به زودی فرایند جدایی کاتولینا از اسپانیا آغاز خواهد شد.

,

بحران سیاسی- اقتصادی و مسائل هویتی عامل اصلی جدایی طلبی در اروپا
تحلیل گر مسائل بین الملل اظهار کرد: بررسی نمونه های جدایی طلبی در اروپا نشان می دهد که بحران اقتصادی و سیاسی، مسائل هویتی و همچنین برون گرایی متغیرهای اصلی تاثیرگذار در جدایی طلبی در اروپا هستند.

, بحران سیاسی- اقتصادی و مسائل هویتی عامل اصلی جدایی طلبی در اروپا, بحران سیاسی- اقتصادی و مسائل هویتی عامل اصلی جدایی طلبی در اروپا,
,

وی ادامه داد: بحران پناه جویان و متقابلا راست گرایان افراطی هم می تواند به آن ها شتاب دهد.

,

نجیمی در رابطه با این نکته که آیا این مسئله جدایی طلبی در اروپا بر حمایت رسانه های غربی از کردستان عراق می کاهد، عنوان کرد: به نظر می رسد اینکه آمریکایی ها از کردستان عراق به صورت جدی دفاع کنند به دلیل این بود که این ها پیش بینی ایجاد یک کشور جدید در وهله اول و ساعات اولیه  اعلام استقلال را می کردند اما به دلیل احتمالات حمایت جدی نکردند.

,

تاکید عراق بر وحدت ملی و ورود ایران و آمریکا عامل عدم تحقق استقلال کردستان
تحلیل گر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: آمریکایی ها منتظر ماندند تا اگر این کشور ایجاد شود از آن حمایت کنند اما چون عراق از مسئله وحدت ملی خود پافشاری کرده و کوتاه نیامد، از طرفی ایران و ترکیه نیز در این زمینه به توافق رسیدند، این استقلال اتفاق نیفتاد و آمریکا ساکت شد.

, تاکید عراق بر وحدت ملی و ورود ایران و آمریکا عامل عدم تحقق استقلال کردستان, تاکید عراق بر وحدت ملی و ورود ایران و آمریکا عامل عدم تحقق استقلال کردستان,
,

وی با بیان اینکه دوربین سانه های غربی به سمت اروپا و مسئله کاتولونیا، تا حدودی چرخش کرد که این طرف تمرکز بر کردستان کم رنگ بشود، خاطرنشان کرد: جز رژیم صهیونیستی هیچ کس از استقلال و خودمختاری اقلیم کردستان حمایت نکرد و به نوعی در این قضیه رژیم صهیونیستی تنها ماند و بقیه کشورها ناظر ماندند تا پس از مشخص شدن اوضاع تصمیم گیری کنند

,

طرح استقلال کردستان در زمان فعلی شکست خورده است
نجیمی با بیان اینکه با توه به وضعیت موجود آمریکایی ها این طرح را در حال حاضر شکست خورده می دانند، عنوان کرد: البته این عدم توجه به زمان خاصی محدود است و ما باید هوشیار باشیم و کار خود را برای جلوگیری از این طرح انجام دهیم.

,
,

همکاری خوب ایران و ترکیه در جلوگیری از استقلال کردستان
وی  با بیان اینکه همراهی ایران، ترکیه و عراق در حال حاضر مانع اجرا شدن این طرح شده است، گفت: ما باید بدانیم که این ها به دنبال ایجاد اسرائیل دوم در منطقه هستند و همکاری بین سران نظامی و سیاسی دو کشور ایران و ترکیه تاکنون مانع اجرای این طرح غربی ها شده است.

, همکاری خوب ایران و ترکیه در جلوگیری از استقلال کردستان, همکاری خوب ایران و ترکیه در جلوگیری از استقلال کردستان,
,

تحلیل گر مسائل بین الملل، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران نیز طرحی با ارتش عراق داشته و همه محکم در این زمینه ایستاده اند.

,

نجیمی، با اشاره به قضیه داعش و اختلاف ترکیه با محور مقاومت، تصریح کرد: درقضیه داعش اگر ترکیه مرزهای خود را برای داعشی ها باز نمی کرد و با محور مقاومت مانند قضیه کردستان همراهی می کرد، سرعت عمل بیشتری برای جمع کردن قضیه داعش در منطقه به وجود می آمد.

,

برنامه ریزی بلند مدت غرب برای استقلال کردستان
وی ادامه داد: رسانه های غربی به سمت اروپا رفته اند تا این شکست در کردستان را کم رنگ کرده و در دراز مدت برای جدایی این منطقه تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند.

, برنامه ریزی بلند مدت غرب برای استقلال کردستان, برنامه ریزی بلند مدت غرب برای استقلال کردستان,
,

تحلیل گر مسائل بین الملل تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار خود با اروغان بر این نکته تاکید کردند که در دراز مدت باید هوشیاری بیشتری نسبت به این موضوع وجو داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه