اخبار داغ

یاداشت /

خواهر چادری تو دیگر چرا؟

خواهر چادری تو دیگر چرا؟
این روزها در هیاهوی شبکه های اجتماعی پدیده ای نوبرانه به نام «محجبه های خودنما» به وجود آمده و برخی با حجاب ها ی جامعه با گذاشتن عکس های متعدد و متفاوت از خود دوست دارند به هر طریق ممکن آمار لایک خور بالایی بدست بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،در شرایط موجود مجموع آسیب هایی که از فضای مجازی وارد فرهنگ کشور ما شده، بسیار بیشتر از فواید آن است، حتی برخی از افرادی که با نگاه سازنده به دنبال تولید اندیشه هستند دچار قبح شکنی شده اند. این روزها در هیاهوی شبکه های اجتماعی پدیده ای نوبرانه به نام «محجبه های خودنما» به وجود آمده و برخی با حجاب ها ی جامعه با گذاشتن عکس های متعدد و متفاوت از خود دوست دارند به هر طریق ممکن آمار لایک خور بالایی بدست بیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

چادری هایی که فقط چادر بر سر دارند اما هیچ کدام از مولفه های حجاب و پوشش در آن ها نمایان نیست. امروزه شاهدیم برخی دختران چادری ظاهری از خود ترسیم می کنند که عملا همه ی ارزش و حرمت چادرشان را زیر سوال می برند.

,

همان طور که از منظر قرآن «تبرج» ناقض عفاف زن است، قرآن کریم می‌فرماید: «و در خانه‌هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت‌های خود را آشکار نکنید». ( سوره احزاب-آیه ۳۳)

,

پس وقتی آن ها آیات قرآن را می دانند و به آن معتقدند، فلسفه چادری که از سرش می افتد، چیست؟

,

احتمالا این خانم های چادری فکر کرده اند برای ترویج فرهنگ حجاب یک گام بزرگ برداشته اند! مسئله این است که گمان کرده اند با شگردی منحصر به فرد هم خدا را به دست آورده اند هم خرما را!

,

اما گر می خواهند به این وسیله تبلیغ حجاب کنند، خودشان هم باید حیا و عفاف داشته باشند. چرا که هدف وسیله را توجیه نمی کند. پس محجبه ای که تصویرش در شبکه های اجتماعی با چادر و روسری همراه با لبخند ملیح و نگاهی سرتاسر ناز است، آیا ترویج حجاب را تداعی می کند یا عشوه گری را؟

,

با توجه به اینکه اسلام دین تمام زمان‌هاست و احکام آن با گذشت زمان منقضی نخواهد شد، با تأکید بر این نکته این پرسش را می‌توان مطرح کرد که آیا صرف انتشار تصاویر زنان با حجاب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند گامی در جهت تبلیغ حجاب زن مسلمان و دیندار باشد یا بیشتر شبیه نوعی تبرج (خودنمایی) است؟

,

و چه صدحیف زمانی می فهمند که آب از آسیاب افتاده است و قلب هزار و یک پسر جوان و مرد خانواده دار به تصورات ضدفرهنگی کشیده شده. چرا که غریزه جنسی، هر چه بیشتر اطاعت شود، سرکش ‏تر می‏ گردد، همچون آتش که هر چه به آن بیشتر هیزم بدهند، شعله ورتر می‏ شود، و شهوت خود را به صورت یک عطش روحی و خواست اشباع نشدنی در می ‏آورد

,

ای کاش می دانستند که آنکه به زیبایی اندیشه رسیده باشد زیبایی تن را به نمایش نمی گذارد!

,

اما بایداظهار کرد این روزها حواسمان نیست چادر را برخی چادر به سرها و حجاب را برخی باحجاب ها بی حرمت کرده اند. و آن را ملعبه و بازیچه مدهای روز خود کرده اند.

,

براستی راه حل این ماجرا چیست؟!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه