اخبار داغ

تندیس اولین سوگواره شعر عاشورایی به شاعر گالیکشی رسید + تصاویر

تندیس اولین سوگواره شعر عاشورایی به شاعر گالیکشی رسید + تصاویر
روز گذشته اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیلم معاون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در امور اهل سنت و جمعی از شاعران فرهنگی استان در حسینیه غدیر سپاه نینوا گلستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه روز گذشته اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی با محوریت «عاشورا در اهل سنت» برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

در این مراسم، از 50 اثر رسیده به جشنواره در بخش داوری، 5 اثر برتر به‌عنوان برگزیده معرفی و از سوی شاعران قرائت شد.

,

مفاهیم اشعار با ملاحظات عاشورا و دفاع مقدس، عاشورا و بیداری اسلامی، عاشورا رهبری و ولایت‌پذیری، عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت، عاشورا و فرهنگ بسیجی و عاشورا و شهادت‌طلبی بود.

,

شناساندن دیدگاه اهل سنت نسبت به عاشورا و فرهنگ عاشورا، بیان واقعی حماسه عاشورای حسینی و انتقال پیام قیام حضرت امام حسین علیهم‌السلام از طریق هنر شعر از اهداف برگزاری کنندگان این سوگواره بوده است.

,

«غلام عباس اعتمادی» از روستای ینقاق از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش نیز در این سوگواره شرکت کرده بود.

,

این شاعر گالیکشی باوجود کسالت و بیماری، به این سوگواره رفته بود و با نظر هیئت‌داوران آثار وی در ردیف آثار برتر قرار گرفت و تندیس جشنواره را به خود اختصاص داد.

,

اعتمادی در این خصوص به نیلکوه گفت: چون تخلص من «ینقاقی» است و ساکن این روستا هستم این تندیس را به اهالی خونگرم دهستان ینقاق تقدیم می‌دارد و افتخار می‌کنم که ینقاقی هستم.

,

این شاعر و فرهنگی گالیکش افزود: چهار دفتر شعر بهنام‌های: اشک امان نمی‌دهد، مناجات با ولیعصر، از نهروان تا مرصاد و شمس طوس سروده‌ام اما به علت عدم مساعدت مسئولین و مشکلات مالی قادر به چاپ آن‌ها نیستم.

,

شایان‌ذکر است این شاعر خوش‌ذوق گالیکشی با اشعار زیبایش که از دل برمی‌خیزد، بارها مقام اول و دوم کشوری و استانی در مورد پرسش مهر ریاست جمهوری و دیپلم افتخار جشنواره سراسری شعر فاطمی را از آن خودکرده است و دارای ده‌ها تقدیرنامه از مقامات مربوطه است.

,

برای ایشان آرزوی سلامتی داریم.

,

nilkooh2713 1

, nilkooh2713 1,

nilkooh2713 1

, nilkooh2713 1,

nilkooh2713 1

, nilkooh2713 1,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه