اخبار داغ

نظر رییس شورای شهر یزد در خصوص استاندار بومی و غیر بومی

نظر رییس شورای شهر یزد در خصوص استاندار بومی و غیر بومی
رییس شورای شهر یزد گفت: تصمیم دولت برای انتصاب استاندار بوی یا غیر بومی یزد هنوز نهایی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ غلام‌علی سفید پیرامون چرایی انتخاب استانداران غیربومی توسط دولت دوازدهم گفت: استاندار غیربومی مزایایی دارد. به‌طوری‌که تا حدی حساسیت‌های محلی نسبت به او کمتر است و در این حالت دیگر این مسئله که استاندار از کدام منطقه و بخش استان است، موضوعیت ندارد؛ به همین مناسبت رودربایستی‌ها و وابستگی‌های استاندار غیربومی کمتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: استاندار غیربومی خیلی فکر بعدش را نمی‌کند که اگر از این پست رفت قرار است چه کند و به طور کلی دغدغه اینچنینی ندارد. مخصوصا در برخی مناطق حساس این موضوع مهم‌تر است، به عنوان مثال در حواشی و اطراف کشور و جاهایی که بحث‌های قومیتی بیشتر مطرح است، موضوع حساس‌تر هم هست و باید توجه بیشتری هم به آن بشود.

,

رییس شورای شهر یزد اظهار داشت: در عین حال انتخاب استاندار بومی هم امتیازهایی دارد. بالاخره فرد با شهر آشنا است؛ بیشتر در جریان مسائل است و افراد را بهتر می‌شناسد و می‌تواند خیلی زود خودش را با نیروهای استان تنظیم کند.

,

سفید اضافه کرد: استاندار وقتی بومی باشد سوابق کار استان را می‌داند، نیازها را زودتر و بهتر تشخیص می‌دهد و به طور کلی آماده‌تر است. همچنین مدیران را بیشتر می‌شناسد و می‌تواند با آن‌ها کار کند. می‌تواند حتی با مدیران ارتباط غیراداری هم برقرار کند و بصورت خانوادگی با هم رفت وآمد کنند و ارتباط‌ها صمیمی‌تر شود.

,

وی با اشاره به اینکه برای استان یزد انتخاب استاندار بومی مناسب‌تر است، عنوان کرد: برای استانی مانند یزد در مجموع مزایای انتخاب استاندار بومی بیشتر است. اما اینکه سیاست کلی اعلام شود که قرار است برای همه استان‌ها استاندار بومی و یا غیربومی انتخاب شود، این سیاست خیلی درستی نیست. بسته به شرایط باید تصمیم گرفت و حرف کلی را نمی‌توان زد که این بهتر است یا آن.

,

رییس شورای شهر یزد ادامه داد: با توجه به شرایط، زمان، مکان و استان این موضوع متفاوت است. در مجموع اما برای استان یزد انتخاب یک چهره بومی آشنا به استان و آشنا به منطقه و آشنا به کار اجرایی منطقه مناسب‌تر است.

,

سفید در پاسخ به این سؤوال که چرا وزارت کشور و دولت، سیاست انتخاب استانداران غیربومی را در دستور کار قرار داده‌اند هم گفت: احتمالا دولت می‌خواهد برای همه جای ایران جوابگو باشد و احتمالا این کار برای پاسخگویی بهتر اتفاق می‌افتد. شاید هم دلایلی که در ابتدا به عنوان مزایای استاندار غیربومی بیان کردم برای وزارت کشور مهم‌تر است و به این موارد توجه بیشتری شده و آن‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که استانداران غیربومی را انتخاب کنند.

,

وی در پایان گفت: البته آنگونه که من در جریان هستم تصمیم‌شان برای یزد هنوز نهایی نیست و در حال بررسی برای تصمیم‌گیری هستند و ممکن است در نهایت برای استان یزد، استاندار بومی انتخاب شود.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه