اخبار داغ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

حرکت عظیم اربعین هم به لحاظ مذهبی و هم به لحاظ سیاسی پر اهمیت است/ از فرصت تجمع اربعین باید برای یکپارچگی و وحدت مسلمانان استفاده کرد

حرکت عظیم اربعین هم به لحاظ مذهبی و هم به لحاظ سیاسی پر اهمیت است/ از فرصت تجمع اربعین باید برای یکپارچگی و وحدت مسلمانان استفاده کرد
آیت الله شبستری گفت: در این چند سالی که مسلمانان این حرکت عظیم را گسترده تر برگزار کرده اند قدرت، وحدت و یکپارچکی و ایثار خود را به گونه ای عالی به نمایش گذاشته اند که پیام های زیادی را هم در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با زیتون با اشاره به اهمیت اربعین گفت: اربعین حسینی را باید از دو منظر نگاه کرد. یک طرف بحث دینی و اعتقادی ماجراست و طرف دیگر بعد سیاسی و اجتماعی این اجتماع عظیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی بیان داشت: از قدیم الایام بزرگداشت چهلم برای متوفی مرسوم بوده چرا که در روایات هم آمده است که در چهلمین روز دفن انسان سر از بدن جدا می شود.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در مورد امام حسین ع نیز روایاتی وجود دارد که اهل بیت امام که در اسارت بودند در اربعین اول و یا دوم به زیارت امام حسین (ع) مشرف شده اند. همچنین جابربن عبدالله انصاری که نخستین زائر مرقد امام حسین (ع) است برای زیارت اربعین امام به کربلا رفته بود.

,

آیت الله شبستری بیان داشت: روایات زیادی مبنی بر زیارت اربعین وجود دارد که البته در بعضی از آنها اشاره شده است که حتی از دور نیز می توان زیارت اربعین را بجا آود ولی اکثر علما و روایات به زیارت از نزدیک امام حسین ع در اربعین معتقد هستند. همچنانکه امام حسن عسکری ع نیز در حدیثی یکی از علائم شیعه را زیارت اربعین معرفی می نمایند.

,

امام جمعه سابق تبریز گفت: امروز نیز می بینیم که یکی از بزرگترین تجمعات جهانی در اربعین و با حضور شیعیان شکل می گیرد. با اینکه در مراسم حج براساس آمار ها حدود ۲میلیون نفر حضور دارند ولی در زیارت اربعین در کربلا بر اساس آمار رسیده جمعیتی بیش از ۲۰میلیون حضور پیدا می گنند و این موضوع بسیار پر اهمیت  است.

,

وی خاطرنشان کرد: هم به لحاظ مذهبی و فرهنگی و هم به لحاظ سیاسی، این تجمع عظیم نقش بزرگی در جامعه جهانی ایفا می کند. امروز این حرکت، چشم جهانیان را به قدرت شیعه باز کده و در حیرت گذاشته است.

,

آیت الله شبستری بیان داشت: به لحاظ سیاسی، دشمنان اسلام و بدخواهان دین که آتش جنگ را در بین کشور های اسلامی به راه انداخته اند با چالش بسیار جدی درمورد این تجمع عظیم مواجه هستند.

,

وی گفت: در این چند سالی که مسلمانان این حرکت عظیم را گسترده تر برگزار کرده اند قدرت، وحدت و یکپارچکی و ایثار خود را به گونه ای عالی به نمایش گذاشته اند که پیام های زیادی را در پی داشته است.

,

وی در پایان اظهار داشت: کسانی که توفیق حضور در این نمایش وحدت و اقتدار عظیم را می یابند باید توجه داشته باشند که اولا چشم جهانیان به آنهاست و ثانیا برای وحدت هرچه بیشتر در این اجتماع جهانی شرکت می کنند. پس در این سفر کمک به همنوع و رابطه با زائران دیگر کشور ها و علی الخصوص عراقی های میزبان را باید مد نظر داشت و تا می توانند ایثار، همدلی، یکپارچگی و نظم را بکار بست، البته اخبار واصله از زائرین نیز حاکی از همین موضوع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه