اخبار داغ

مدیر کل اداره استاندارد همدان :

صدور ثبت استاندارد ملی برای سیب زمینی همدان /آزمون بیش از ۲ هزار جایگاه نازل سوخت

صدور ثبت استاندارد ملی برای سیب زمینی همدان /آزمون بیش از ۲ هزار جایگاه نازل سوخت
مدیر کل اداره استاندارد همدان گفت: برای نخستین بار در کشور برای سیب زمینی سند استاندارد ملی صادر شده است که در نوع خود برای شناسنامه دار کردن محصول کار شاخصی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ محمد مددی در  نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روز ملی صادرات اظهار کرد: ۲۹ مهرماه هر سال به نام صادرات در تقویم ملی اختصاص داده شده است  به طوریکه استاندارد در زمینه صادرات نیز نقش مهم و مؤثری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

مددی با اشاره به اینکه دو آیتم در زمینه صادارت و واردات مدنظر سازمان استاندارد قرار دارد گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۶۴ اظهار نامه کالاهایی که از گمرک استان به کشورهای هدف صادر شده ۱۰۳۳ مورد خدمات استانداردسازی دریافت کرده اند.

,

 

,

مدیرکل اداره استاندارد با بیان اینکه تدوین و ترویج استانداردهای ملی از وظایف حاکمیتی و ذاتی این سازمان است به تدوین ۹۶ سند ملی و بازنگری ۲۰۰ سند استاندارد ملی اشاره کرد و افزود: سازمان استاندارد و غذاو دارو در بخش تولید در بخش های مختلف بالغ بر ۸ هزار و ۳۰۰ نفرساعت آموزش بدو استخدام یا تکمیلی در حوزه توانمندسازی مدیران داشته است.

,

 

,

مددی به صدور ۸۷ پروانه کاربرد نشان استاندارد طی این مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: این اقدام مستلزم ساعت ها کار  کارشناسی و اعتبارات سنگین است.

,

 

,

مددی بیان اینکه ۱۲۶مورد تمدید پروانه های نشان استاندارد در یکسال گذشته در استان انجام شده است افزود: بیش از هزار و ۱۲۴ فقره بازرسی از واحدهای فنی در این مدت صورت گرفته است.

,

 

,

مدیرکل اداره استاندارد همدان به بررسی و پایش واحدهای انرژی به عنوان سرفصل دیگری از فعالیت های این اداره یاد کرد افزود: بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۲ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی انجام شده ایت که تقریبا همه نمونه ها فرآیند آزمون و برررسی را سپری کرده اند.

,

 

,

وی در حوزه کنترل عیار فلزات گرانبها با بیان اینکه در دو بخش ۸۹ فقره نمونه برداری انجام شده است بیان کرد: در این راستا تعدادی یا این کد را اخذ کرده اند و یا در جهت پایدارسازی پروانه شان صورت گرفته است.

,

 

,

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده ۶هزار و ۶۶۹ مورد بازرسی از بازار صورت گرفته است یادآور شد: از این تعداد هزار و ۹۵۰ فقره خرید و  نمونه برداری انجام شده است.

,

 

,

وی در بخش اوزان ثابت که همان باسکولهای ثابت همکف هستند عنوان کرد: دراوزان سبک ۵ هزار و ۴۴۳ دستگاه دارای تأییدیه شده اند که برچسب های تاریخ آزمون و انقضای آزمون بر دستگاه مذکور نیز  نصب شده است.

,

 

,

مددی از صدور ۳ پروانه کاربرد نشان استاندارد در سطح همدان و یک پروانه کاربرد نشان استاندارد در سطح کشور خبر داد و گفت: این درحالی است که برای نخستین بار در کشور برای سیب زمینی سند استاندارد ملی صادر شده است که در نوع خود برای شناسنامه دار کردن محصول کار شاخصی است.

,

 

,

وی از اخذ نشان استاندارد برای محصول آبپاش دوّار در استان برای نخستین بار خبر داد و افزود: استان همدان در ایجاد زیرساخت ها از جمله آزمایشگاه های همکار، شرکت های بازرسی و ... از استان های پیشتاز است بطوریکه این استان از وجود ۱۷ آزمایشگاه همکار برخوردار است. تعدادی از این آزمایشگاه ها تمدید پروانه داشته اند و تعدادی هم برای نخستین بار پروانه اخذ کرده اند.

,

 

,

وی از وجود چهار مرکز تدوین استانداردهای ملی با تدوین گرهای مشخص در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: ۴ مرکز اموزش استاندارد در سطح استان به ارائه خدمات آموزشی در سطح استان مشغول هستند.

,

 

,

مدیر کل سازمان ملی استاندارد استان با اشاره به اینکه تا به امروز ۱۰۰۰نوع کالا در مجموعه سرفصل های سازمان استاندارد قرار دارد خاطر نشان کرد: در ارائه خدمات، اولویت بندی کلی  وجود دارد.

,

 

,

وی در خصوص جایگاه های عرضه سوخت  با اشاره به اینکه ۲هزار و ۳۱۴ نازل سوخت تست آزمون داشته اند خاطر نشان کرد: به مردم این اطمینان را می دهیم که  نازل های عرضه سوخت در سطح استان حداقل سالی یک بار کنترل می شوند.

,

 

,

مددی با بیان اینکه جایگاه های سوخت به دو نوع مایع و سی و ان جی تقسیم می شود خاطر نشان کرد: از ۴۱ سی ان جی موجود در استان ۳۸ مورد عدم انطباق های بحرانی را پشت سر گذاشته  که ۳ مورد مذکور هم از معاونت عمرانی استان اخطار گرفته بودند که طی مدت زمانی معین اقدام اصلاحی انجام دهند.

,

 

,

مددی در خصوص موضوع اظهاریه انطباق بابیان اینکه این مهم از حدود ۲۰ سال قبل مدنظر قرار گرفته اما اخیر به مرحله اجرا رسیده است گفت: در این راستا اگر کالا یا خدمتی در زمره ۱۰۰۰ سرفصل استاندار نیست می تواند به نام خود ثبت کند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام صنفی هر تولیدکننده می تواند کالا را به نام خود ثبت و اظهار کند گفت: اگر خلاف آن ثبت شود باید پاسخگو باشد و تبعات ان را متحمل گردد.

,

 

,

مددی با اشاره به اینکه صادرات کشمش دارای استاندارد سی او سی است گفت: استانداردسازی تله کابین گنجنامه نیز از سالهای قبل آغاز شده بطوریکه کل تله کابین های سطح کشور از سال ۹۱ مشمول شده و گنجنامه نیز در بازه زمانی مشخص فعالیت را آغاز کرده و پایان شهریور مجبور شدیم اعمال قانون را استارت بزنیم و این به گونه ای است که مرجع قضایی تشخیص داده باید تله کابیین باز باشد تا آزمون  استانداردسازی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه