اخبار داغ

گزارش تصویری؛

جشن انار چینی در روستای تاریخی انبوه برگزار شد

جشن انار چینی در روستای تاریخی انبوه برگزار شد
جشن انار چینی روستای تاریخی انبوه - از توابع بخش عمارلو در رودبار زیتون واقع در مرز استان های گیلان و قزوین هر ساله در آخرین جمعه مهرماه به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص نیوز؛ از قزوین که حرکت کنیم بعد از عبور از جاده‌ای کوهستانی با درختان تنک و تپه ماهورهایی نه چندان بلند و در حالی که بیشتر مسیر هم جاده‌ای خاکی است و درختان زالزالک در اطرافش کم و بیش فراوانند در میان کوه‌هایی زرد و تقریبا خشک، روستایی کوچک احاطه شده در کمربندی سبز رنگ خودنمایی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز,

نام این روستا انبوه است و آن کمربند سبز هم انارستان روستاست، جشن انار چینی روستای تاریخی انبوه – از توابع بخش عمارلو در رودبار زیتون واقع در مرز استان های گیلان و قزوین هر ساله در آخرین جمعه مهرماه به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

,

این مراسم سالیان متمادی است که در همین فصل انجام می‌گیرد، زنان و دختران روستا لباس‌های محلی به تن می‌کنند و همراه مردان مشغول چیدن انار از درختان انارستان روستا می‌شوند.

,

سپس انارهای چیده شده را با الاغ و قاطر به کنار جاده منتقل می‌کنند، مقداری از این انارها توسط مردم و بازدیدکنندگانی که برای تماشای مراسم آمده‌اند خریداری می‌شود ولی بیشتر محصول را برای فروش به شهر می‌برند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه