اخبار داغ

داروهای وارداتی گران می‌شوند؟

داروهای وارداتی گران می‌شوند؟
یک مسئول سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت داروهای وارداتی توضیحاتی ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هاشمی با اشاره به اینکه کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی و همچنین در راستای اطمینان از وجود به موقع داروهای مورد نیاز بیماران جلسات خود را بطور عادی تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: داروهایی که برای نخستین‌بار در کشور تولید می شوند در این جلسات طبق ضوابط موجود برای ورود به بازار تعیین قیمت می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هاشمی همچنین با اشاره به بازبینی قیمت داروهای موجود در بازار که به دلیل تغییرات مولفه‌های قیمت گذاری نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلی اقتصادی دولت دوازدهم مبنی بر کنترل منطقی قیمت کالاها و از جمله داروها تلاش بر این بوده است که میانگین تغییر قیمت داروها در سقف تورم اعلام شده کشور باشد.

,

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تاکنون در جلسات تشکیل شده کمیسیون قیمت گذاری در دولت دوازدهم، علیرغم تغییرات نرخ ارز، داروهای وارداتی افزایش قیمتی نداشتند.

,

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای اغلب داروها در کشور خاطر نشان کرد: سازمان‌های بیمه گر، در راستای کنترل هزینه‌های دارویی، به‌صورت همزمان، میزان پوشش بیمه ای داروها و سهم پرداختی بیمار را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه