اخبار داغ

تحلیگر مشهور بین المللی:

نه گفتن به ترامپ کافی نیست

نه گفتن به ترامپ کافی نیست
نائومی کلاین در کتاب نه گفتن برای ترامپ کافی نیست نوشت: ترامپ مریخی نیست بلکه یک افراطی به تمام معناست.که نتیجه جمع منطقی بسیاری از خطرناک ترین روند های حاکم برجهان طی نیم قرن گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس، نائومی کلاین در کتاب نه گفتن برای ترامپ کافی نیست نوشت: "ترامپ مریخی نیست بلکه یک افراطی به تمام معناست.که نتیجه جمع منطقی بسیاری از خطرناک ترین روند های حاکم برجهان طی نیم قرن گذشته است. او یک انسان است که با همسر و فرزندان با عناوین مارک های جداگانه در شرکت های چند ملیتی ادغام و ترکیب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس،, سپاس،,

 نائومی کلاین کتابی را که دربارۀ دولت ترامپ وعده داده بود منتشر کرد کلاین در رابطه با انتخاب ترامپ می‌گوید: مصادرۀ سیاست به‌ دست بنگاه‌ها به انتخاب او منجر شد و البته افزایش یابی آگاهی ها می‌تواند برای مقاومت در برابر راهبرد او بکار گرفته شود مولف کتاب با این رویه توانسته است به دقت قبل از این به تحقیق موثر دربارۀ ایده‌های رئیس دولت جدید آمریکا بپردازد.

,
Image result for No Is Not Enough: Resisting Trump’s Shock Politics and Winning the World We Need Rate this book 1 of 5 stars 2 of 5 stars 3 of 5 stars 4 of 5 stars 5 of 5 stars No Is Not Enough: Resisting Trump’s Shock Politics and Winning the World We Need
, Image result for No Is Not Enough: Resisting Trump’s Shock Politics and Winning the World We Need Rate this book 1 of 5 stars 2 of 5 stars 3 of 5 stars 4 of 5 stars 5 of 5 stars No Is Not Enough: Resisting Trump’s Shock Politics and Winning the World We Need, Image result for No Is Not Enough: Resisting Trump’s Shock Politics and Winning the World We Need Rate this book 1 of 5 stars 2 of 5 stars 3 of 5 stars 4 of 5 stars 5 of 5 stars No Is Not Enough: Resisting Trump’s Shock Politics and Winning the World We Need,

این تحلیگر مشهور بین المللی پس از نوشتن کتاب نه به مارک های تجاری در سال 2000 که با استقبال فراوانی مواجه شد و حرف هایش با عنوان اصلی کتاب بدون مارک، مورد توجه سیاست مداران غربی و رسانه های معروف قراربگیرد.

,

این کتاب کلاین برای بسیاری به جنبش ضد جهانی سازی تبدیل شد. او در این کتاب به فرهنگ مصرفی برند محور و عملکرد شرکت‌های بزرگ بشدت حمله کرد و چندین ابر شرکت را به بهره کشی از کارگران در فقیرترین کشورهای جهان در جهت کسب بهره برداری بیشتر متهم می‌کند. کلاین در این کتاب "شرکت نایک" را مورد انتقاد گزنده قرار داد بطوری که شرکت نایک چندین بار پاسخ‌های جزء به جزء خود را به کلاین منتشر کرد. 

,

"نه به لوگوهای تجاری" وی از عصر شکل گیری برندها و واگذاری فرایندهای تولید به شرکت های فعال در کشورهای در حال توسعه پرده از سیاست های استعماری و تزویرگرایانه این ابرشرکت های تجاری و صنعتی برمی دارد و توضیح می دهد که چگونه تبلیغات مارک های خارجی باعث ازبین رفتن سرمایه کشورهای در حال توسعه و بیکار شدن کارگران و از میان رفتن تولید ملی و وابستگی شدید آن کشورها به شرکت های بزرگ بیگانه و فرامرزی شده است.

,

و اکنون کلاین با حداکثر تلاش ممکن در سال 2017 به نوشتن کتابی دیگر تحت عنوان نه کافی نیست پرداخت که در ماه ژوئن سال جاری میلادی چاپ شد.کلاین در آخرین کتابش که در سال 2014 منتشر شد دربارۀ این ماجرا بحث می‌کند که چگونه سرمایه‌داری لجام گسیخته دلیل مستقیم فاجعه تغییرات آب‌ و هوایی بوده است. او می‌گوید که این کتاب نیز بر سیاست‌های ریاضتی، نژادپرستی، جهان بنگاه‌ مدار، تغییرات آب‌ و هوایی و اهمیت قیمت نفت را با عناوین پیوستی ضروری و مشابه با تصمیم ترامپ مبنی‌ بر شروع استفادۀ دیوانه‌وار از سوخت فسیلی تاکید دارد.

,

"کلاین "در کتاب جدید خود تحت عنوان نه گفتن کافی نیست ما به مقاومت جهانی در برابر شوک سیاسی ترامپ برای برنده شدن نیاز داریم.

,

می نویسد : تعداد چشمگیری افراد قابل توجه به جنبش‌ها و فعالیت‌های سیاسی در قالب همین ایستادگی ورود پیدا کرده اند و این نیمه پر لیوان در ماجرای انتخاب ترامپ است.

,

او در ادامه می افزاید مهم است که بتوانیم خودمان را از اخبار سیل گونه ی که بر ما می تازد کنار بکشیم و در این باره بیاندیشیم که چگونه به نقطه ی فعلی رسیده‌ایم چه انتظاری از آینده داریم، چگونه این وضع ممکن است بدتر شود و اگر با ملاحظات راهبردی فکر کنیم می توان به چگونگی اوضاع می‌تواند بهتر شود.

,

در واقع او در این کتاب می خواهد بیانیه‌ای برای دردست گرفتن ابتکار عمل در مقابل پدیده های متعارف حاصل از روی کار آمدن ترامپ پیش روی ما ‌بگذارد.

,

 و بیان می کند: که ترامپ پیامد گریز ناپذیر موضوعی است که آن را باید"تمایلات مخرب"نامید.

,

از نظر کلاین، تمایلات مخرب در تمایل به ظهور «مدیرانی که ظاهراً داعیۀ نجات بشریت دارند نهفته است که علاوه‌ بر ترامپ اشخاص چپ‌گرایی همچون بیل گیتس و بنیاد کلینتون را نیز در بر می‌گیرد.

,

او در این رابطه توضیح می دهد: سعی می‌کنم تا با تکیه بر کلید واژه هایی از کتاب‌های قبلی‌ام دریابم که چگونه ممکن است برندِ رئیس‌جمهوری آمریکا و جمعی از بِرندهای فرعی اطرافیانش را بر روی پیشانی فرد مقابلمان ببینیم و  درعین‌ حال برای اینکه توانیم هویت شخصی‌ ترامپ را از هویت بنگاهی‌اش تفکیک کنیم راهی را پیش پای خود قرار دهیم تنها زمانی که در وضعیت پسرفت ناشی از ترس و وحشت نباشیم می‌توانیم به گونه‌ای راهبردی بیندیشیم و راه‌حل آن را پیدا کنیم.

,

کلاین همان‌ طور که مؤلفه‌های برگزیده‌ شدن ترامپ را بررسی می کند انواع بحران‌ها و تنش های آینده را نیز پیش‌بینی می‌کند بحران‌هایی که می‌توان از مدیریت ترامپ انتظار داشت که برای پیش‌بُرد دستور کارش عامدانه به وجود می آیند. در این رابطه مخرج مشترکی را به دست آورده ایم یعنی اینکه همه متفقیم که هیچ‌ یک از ما ترامپ را دوست ندارد اتفاق نظر عالیست اما اگر این تنها چیزی باشد که مقاومت علیه ترامپ را منسجم کند با این وجود  دست‌آخر خودمان را در آن جایی می یابیم که پیش از ترامپ در آن جا بودیم یعنی همان موقعیتی که ترامپ را بوجودآورد لذا باید به تحلیل عمیق‌تری دست پیدا کنیم.

,


کلاین تشریح می کند چکه گونه افراد کلیدی دور بر ترامپ از این بحران در زمان گذشته استفاده کرده‌اند چه مایک پنس در جایگاه مقامی رسمی و چه استیون منوچین که به‌ طرز نامعقولی از بحران مسکن آمریکا نفع برد. این افراد سرمایه‌دار موسس این فاجعه‌اند. حلقه ی اول پیرامون ترامپ کابینه ویرانی است.

,
,

منابع:
1) No Is Not Enough: Resisting Trump’s Shock Politics and Winning the World We Need

The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism(2
by Naomi Klein

 3)   This Changes Everything: Capitalism vs. The Climate
by Naomi Klein

  4) No Logo
by Naomi Klein

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه