اخبار داغ

فرماندار شهرستان اسدآباد خبر داد؛

صادرات رب گوجه و آلوی اسدآباد به کشورهای افغانستان، روسیه و استرالیا

صادرات رب گوجه و آلوی اسدآباد به کشورهای افغانستان، روسیه و استرالیا
فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد به لحاظ وجود موقعیت کشاورزی از ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی بالقوه ای برخوردار است، گفت: در حال حاضر محصولات رب گوجه و آلوی اسدآباد به کشورهای افغانستان، روسیه و استرالیا صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ بیست و نهمین روز از ماه مهر به نام  "روز ملی صادرات" در تقویم شناخته شده است؛ در واقع صادرات موتور محرک اقتصاد به شمار می‌رود و اگر این امر در هر جامعه نقش اساسی را ایفا کند، قطعا" آینده درخشانی برای آن جامعه و کشور رقم خواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وای سیدجمال؛ ,

در شهرستان اسدآباد به لحاظ موقعیت کشاورزی، ظرفیت‌های مهم تولیدی وجود دارد که می‌توان با توسعه این محصولات تولید و صادرات آن در زمینه ایجاد اشتغالزایی جوانان گامی بهتر برداریم.

,

در این شهرستان محصولات بلوقوه ای درحوزه باغی و کشاورزی وجود دارد که میوان به محصول گوجه فرنگی و آلو اشاره کرد.

,

البته شهرستان اسدآباد در زمینه وجود مواد معدنی هم دارای ظرفیتهای بالقوه ای است که در گذشته به صورت خام فروشی از آن‌ها استفاده می‌شد و امروز با افتتاح دو کارخانه کنسانتره و گندله سازی این محصولات فراوری شده به استان اصفهان صادر و در زمینه تولید محصولاد فولادی استفاده میشود.

,

روز ملی صادرات فرصت مناسبی شد تا با فرماندار شهرستان اسدآباد به گفت‌وگو بنشینیم.

,

حسین افشاری در این زمینه گفت: امر صادرات زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که محصولی تولید کنیم که بیش از نیاز داخل کشور و البته قابل رقابت با محصول خارجی باشد؛ به عبارتی کالای ضروری که در داخل کشور مورد نیاز باشد را به خارج عرضه نمی‌کنیم و البته مازاد محصولات خود را صادر می‌کنیم.

,

وی گفت: وقتی بحث صادرات با این ساز و کار مطرح می‌شود، معنای این است که ما به لحاظ اقتصادی و تولید کالا و خدمات در وضعیت مناسبت‌تری داریم و تولید محصول و خدمات بیش از نیاز داخل است.

,

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد ما محصولاتی کشاورزی قابل توجهی داریم که به صورت فرواری شده قابل صادر شدن است، افزود: مقدمه صادر شدن این محصولات بسته بندی مناسب و ایجاد شرایط نگهداری آن‌هاست که عمدتا" توسط بخش خصوصی و تولید کنندگان محصول صورت می‌گیرد.

,

وی در زمینه صادرات به چند مصداق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه محصولات باغی و کشاورزی این شهرستان دارای ظرفیت‌های مناسبی است که یکی از این ظرفیت‌ها تولید زیاد گوجه فرنگی در بین  9 شهرستان استان است که فرواری این محصول به صورت رب تولید و صادر می‌شود.

,

افشاری گفت: با توجه به وجود کارخانه تولید رب مارال افزوز غرب که در تابستان امسال به چرخه تولید بازگشت؛ رب تولیدی  با کیفیت و قابل رقابت با محصولاتی مشابه خارجی در حال حاضر به کشور روسیه و افغانستان صادر می‌شود.

,

وی همچنین ادامه داد: محصول دیگری که در شهرستان اسدآباد دارای ظرفیت خوب برای صادر است، محصول آلو است که در سطح زیرکشت 170 هکتار از باغات را داراست.

,

فرماندار شهرستان اسدآباد افزود: این محصول به لحاظ مزایا به صورت فراوری شده و بسته بندی مناسب با اخذ مجوز لازم به کشور استرالیا صادر می‌شود.

,

وی همچنین از وجود مواد معدنی در اسدآباد خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان وجود این محصول صنغعتی است که به صورت کنساتره به کشور چین صادر می‌شد؛ از آن جا که محصول فولاد برای توسعه کشور جز محصولات پایه‌ای و ضروری محسوب می‌شود، با هدف افزایش ارزش مواد معدنی کلارخانه بزرگی با ظرفیت تولیدی سالانه 550 هزار تن گندله آهن در مجاورت کارخانه کنسانتره آهن احداث شد.

,

افشاری ادامه داد: این کارخانه کنسانتره با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد تومان در سال گذشته احداث شد که هم اینک همه محصول تولیدی کنسانتره آهن را به گندله آهن تبدیل و از اسدآباد به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان برای تولید محصولات فولادی تحویل می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه