اخبار داغ

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت:

تعالیم اسلام راه حل مشکل آزار و اذیت زنان را ارائه کرده است

تعالیم اسلام راه حل مشکل آزار و اذیت زنان را ارائه کرده است
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله ای درباره راه حل های اسلامی منتشر کرد که می تواند به کاهش آزار و اذیت در جهان حاضر کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به تقل سپاس، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله ای درباره راه حل های اسلامی منتشر کرد که می تواند به کاهش آزار و اذیت در جهان حاضر کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس،, سپاس،,

نویسنده این مقاله تشریح می کند : ما در جامعه ای زندگی می کنیم مرد که قوی ترا ست از زنان سوء استفاده می کند و شرایط حاکم فعلی به او اجازه می دهد که از مجازات فرار کند.

,

در ادامه این مقاله آمده است که طبق نظرسنجی سایت پژوهشی "RAINN" یک نفر از هر شش زن مورد تجاوز و یا در معرض تجاوز قرار گرفته است.

,

بنابراین در اینجا باید بردو مورد تاکید کنیم اول از همه لباس زنان، آموزش و پرورش، یا نوشیدن الکل و وضعیت اجتماعی آنهاکه در سوء استفاده و استثمار جنسی مردان کمک می کند. دومین چیزی که مطرح می شود این است که آزار و اذیت و استثمار جنسی در خلاء رخ نمی دهد بلکه هر جامعه با طبقاتی از آداب و رسوم، ابزارها، رسانه ها و دولت به ایجاد یک فرهنگ اختصاصی در روند سوء استفاده جنسی و یا ممانعت از آن نقش آفرینی می کند.

,

 در واقع رعایت هنجارها اجتماعی است که زنان را در برابر مرتکبین آزار و اذیت آنها محافظت می کند و مطمئناً بروز پدیده های مترتب به چگونگی پذیرش و یا رد هنجارهای اجتماعی برمی گرد. و از سوی دیگر چرا رسانه ها به ماجراها و علل آن نمی پردازند؟ رسانه ها به این متجاوزان حقوق اجتماعی زنان توجهی نداشته اند با اینکه سال های زیادی از شکایت علیه مرتکبین تخلفات مورد بحث مطرح شده است.

,

چرا نمی توانیم از یک دولت بخواهیم که 97 درصد از متجاوزین را طی یک روز بازداشت و زندانی نمی کند و یا چرا یک دولت به قید وثیقه برابری حقوق فرزند متولد شده پس از تجاوز جنسی است را می خواهد جبران کند؟ و نکته اینکه این واقعیت ها نگرانی هایی را تقویت می کند که آشکار می کند دولت یک بازیگر اخلاقی نیست، اما مردم خود نزدیک به ارزش ها هستند.

,

در بخشی دیگری از این نوشتار آمده است: این حیرت انگیز است که با وجود قوانینی علیه اذیت و آزار جنسی در فرانسه وجود دارد 100 درصد از زنان آن در وسایل حمل و نقل عمومی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

,

آموزه های اسلام

, آموزه های اسلام,

وی گفت: در حالی که ممکن است برخی مردم به علت آزار و اذیت جنسی به وجود یک بحران اعتقاد ندشته باشند و معتقدند که حفظ راه حل در دست دولت قانون مفید خواهد بود اما با تأکید بر این که اسلام  پاسخگویی به خدا را از سوی بنده مومن به رسمیت شناخته ولی در کنار این یک مدل عملی موثر بازدارنده مطرح کرده است و تنها به موعظه ی دینی صرف بسنده نکرده است  و همان طور که موضوع فرض حجاب را تاکید داشته بر رعایت عفاف و حفظ نگاه مردان از نامحرم نیز تاکید دارد و همان گونه پیامبراسلام متعرضین و متجاوزین به زنان را مجازات می کرد.

,

 آموزه های اسلام در زمینه برابری، برای نمونه جایگاه زنان را در رسیدن به تخصص در امور مذهبی، تجارت و حتی امور نظامی ارتقا داده است، در حالی که او هویت خود را به عنوان مادر و  مدیر داخلی خانه حفظ می کند.

,

این مقاله در پایان نتیجه می گیرد:  علائم  این بیماری بزرگ و بی مسئولیتی در جامعه وقتی  روشن می شود که بی تفاوتی دربرابر این جرائم رشد کند. درحالیکه اسلام و پیامبر (ص) یک راه حل عملی برای این مسئله ارائه داده اند.

منبع:

,
,
,

-How the teachings of Islam could help us prevent more sexual abuse scandals
Harvey Weinstein is just another case of a powerful man abusing women because we live in a society that lets him get away with it, but we can change that
Qasim RashidMonday 16 October 2017

,
,
,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه