اخبار داغ

مدیر کمیته امداد خلخال خبر داد؛

درآمد ۲۵میلیون تومانی مددجوی خلخالی از کشت طلای سرخ

درآمد ۲۵میلیون تومانی مددجوی خلخالی از کشت طلای سرخ
مددجوی خلخالی‌که با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد به کار کشت زعفران مشغول شده است سالانه با برداشت ۲,۵ کیلوگرم طلای سرخ، درآمدی بیش از ۲۵ میلیون تومان کسب می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ماصفر فتح‌اله زاده، مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال با اشاره به اینکه یکی از مجریان طرح‌های خودکفایی این شهرستان توانسته است از طریق کشت زعفران سالانه ۲۵ میلیون تومان سود خالص کسب کند، گفت: درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های منسجم و راهبردی، مناطقی را که ظرفیت مناسب برای کشت و تولید زعفران دارند شناسایی کرده و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت این شهرستان، کشت این محصول در خلخال را افزایش دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه در سال ۸۸، پس از بررسی‌ برخی از مناطق خلخال که برای کشت زعفران مناسب بودند کارگاه‌های آموزشی مناسبی برای مددجویان برگزار شد، افزود: با پرداخت هشت میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی، یکی از مددجویان تحت حمایت این شهرستان در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع، پنج تن پیاز زعفران کاشت که هم‌اکنون سالانه می‌تواند ۲,۵ کیلوگرم زعفران خالص برداشت کند.

,

فتح‌اله زاده با اشاره به اینکه کشت و تولید موفقیت‌آمیز زعفران علاوه بر توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان این شهرستان، موجب رونق اقتصادی خلخال نیز خواهد شد، بیان کرد: کشت و توسعه محصولات درآمدزا از جمله زعفران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد خلخال است که تلاش داریم با شناسایی دقیق ظرفیت‌های منطقه بتوانیم گام‌های مؤثری را در این زمینه برداریم.

,

مدیر کمیته امداد خلخال با اعلام اینکه به یکی دیگر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان نیز بیش از ۱۰ میلیون تومان وام اشتغال در سال ۹۳ پرداخت شده است تا با کشت زعفران بتواند به خودکفایی برسد، گفت: در زمینی به مساحت هفت‌هزار و ۵۰۰ مترمربع، چهارتن پیاز زعفران توسط مددجوی تحت حمایت این شهرستان کاشته شد که هرسال دو کیلوگرم زعفران خالص برداشت می‌کند.

,

وی با اعلام اینکه ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان در سال‌جاری از کارگاه‌های آموزشی کشت زعفران بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: با شناسایی مستعدان اشتغال، تلاش داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پرداخت تسهیلات اشتغال، آنها را به سمت کشت زعفران سوق دهیم تا بتوانند چرخه زندگی را با تکیه‌بر توانایی‌های خود بچرخانند.

,

فتح‌اله زاده با اشاره به اینکه همکاری سازمان جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح کشت زعفران توسط مددجویان تحت حمایت این شهرستان، افزود: کمیته امداد خلخال با برگزاری کارگاه‌های توجیهی، در تلاش است مددجویان تحت حمایت این شهرستان را به سمت اجرای این طرح سوق داده و اشتغالی پایدار را برای آنها ایجاد کند.

,

مدیر کمیته امداد خلخال با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این شهرستان که دارای زمین‌ زارعی هستند می‌توانند با مراجعه به این نهاد از تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای کشت زعفران بهره‌مند شوند، گفت: پس از بررسی شرایط زمین زراعی و حصول نتیجه مناسب، برای مددجویان تحت حمایت این شهرستان کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد تا با دریافت وام اشتغال بتوانند با کشت زعفران به استقلال اقتصادی دست یابند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه