اخبار داغ

ترافیک آسمان ایران ۲۲درصد بیشتر شد

ترافیک آسمان ایران ۲۲درصد بیشتر شد
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از رشد 22 درصدی ترافیک عبور و مرور از آسمان ایران خبر داد و گفت: رشد ترافیک هوایی دقت و تلاش کنترلرها را بیشتر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سعید اکبری در مراسم روز جهانی کنترل ترافیک هوایی، افزود: با توجه به بهبود فضای کشور در سال‎های اخیر و ظرفیت ‎سازی در زمینه سخت ‎افزاری و راه‎های هوایی و همچنین فعالیت‎های شرکت‎های هواپیمایی و افزایش ناوگان هوایی، شاهد رشد ترافیک هوایی در آسمان کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی، گزینش کمی و کیفی نیروها و همچنین بکارگیری سامانه‎هایی که نیاز کمتری به کنترلر دارند را دو راهکار برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این حوزه عنوان کرد و گفت: روند این مساله مهم توسط ایکائو ( سازمان بین‎المللی هواپیمایی کشوری) در پیش گرفته است.

,

معاون عملیات هوانوردی کشور با تقدیر از زحمات کنترلرها در فرودگاه‎های سراسر کشور، آنان را چشمان بیدار آسمان خطاب کرد و افزود: فرق نمی‎کند که در کدام نقطه از کشور در حال فعالیت هستیم، مهم این است که ما یک خانواده هستیم و اینکه کار ما زمان نمی‎شناسد و به صورت مداوم انجام می‎شود، این حس را بیشتر می‎کند.

,

اکبری در پایان به ویژگی‎های کنترلرها ( ماموران کنترل )اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‎ترین ویژگی‎ کنترلرها شناخت هدف و انجام وظیفه و ویژگی دیگر آنها، قدرت تصمیم‎ گیری در لحظه است که در کمتر شغلی این حساسیت وجود دارد.

,

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز گفت: مرکز کنترل فضای کشور با کمبود شدید نیرو مواجه است.

,

مسعود نیکبخت با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این بخش گفت: اکنون در کشور 995 کنترلر داریم در حالی که باید 900 نیروی جدید نیز به آنها اضافه شود، زیرا که با وجود افزایش سکتورها ( ناحیه پروازی )و پروازهای عبوری، در مرکز کنترل فضای کشور و همچنین در برخی فرودگاه‌ها از جمله بندرعباس، بوشهر و اهواز با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم.

,

وی گفت: کنترلر ترافیک هوایی برای هدایت ایمن هواپیماها، خدمات خود را در سه سطح شامل خدمات اطلاعات ناوبری پرواز،خدمات کنترل با دستورالعمل و خدمات کنترل با رادار ارائه دهد که البته به آنها باید خدمات خاص در شرایط اضطراری را نیز باید افزوده شود. همچنین باید به زبان انگلیسی سطح چهار ایکائو تسلط یابد و همواره تحت آزمایش ‌های پزشکی قرار گیرد.

,

خدمات مراقبت پرواز به طور کلی به سرویسی اطلاق می‌شود که هدف آن از یک طرف جلوگیری از برخورد میان هواپیماها یا با موانع در سطح فرودگاه‌ها و از طرف دیگر ایجاد بستری مناسب و کارآمد برای حرکت روان ترافیک (عبور و مرور) هوایی و ارائه اطلاعات ضروری جهت حفظ ایمنی پروازها و کمک در مواقع بحرانی به خلبانان است.

,

گفتنی است در مراقبت پرواز قطعه یا بخشی از فضا که از نظر ابعاد مشخص می‌باشد و کنترل ترافیک هوائی آن به یکی از کنترلرها سپرده شده اصطلاحاً sector یا به عبارت دیگر «ناحیهٌ پروازی» اطلاق می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه