اخبار داغ

افزایش ۳۰۰تومانی قیمت ذرت و سویا در یک هفته

افزایش ۳۰۰تومانی قیمت ذرت و سویا در یک هفته
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغدارن گوشتی ایران از افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت ذرت و سویا در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: این افزایش قیمت درحالی اتفاق می‌افتد که در هفته‌های اخیر تولیدکنندگان در هر کیلوگرم مرغ یک هزار تومان زیان دیده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی کمالی سروستانی دلیل این افزایش قیمت ناگهانی ذرت و سویا را تاخیر در گشایش اعتبار برای واردات این نهاده‌ها عنوان کرد و افزود: قیمت ذرت از ابتدای هفته گذشته تا امروز از  یک هزار و 10 تومان به یک هزار و 310 تومان و سویا از یک هزار و 780 تومان به دو هزار و 80 تومان رسیده است و این افزایش قیمت همچنان با شتاب ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: کاهش ذخایر ذرت و سویا همراه با سودجویی فرصت طلبان موجب شده که این نهاده‌ها در برخی استان‌ها با قیمت بالاتر از قیمت های ذکر شده به دست مرغداران برسد.

,

کمالی سروستانی از متولیان امر در وزارت جهاد کشاورزی خواست تا هر چه سریع‌تر مشکل گشایش اعتبار برای واردات این دو نهاده را برطرف کننده چرا که ادامه این روند قیمت تمام شده مرغ را افزایش و زیان دوباره مرغدارن را رقم خواهد زد.

,

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر معاونت امور دام  وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران ایران برای متعادل کردن قیمت مرغ، اظهار داشت: این اتحادیه با همکاری معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور، سازمان میادین میوه و تربار و اتحادیه مرغداران استان تهران اقدام به جمع‌آوری مرغ‌های مازاد از میدان بهمن کرده است تا با جلوگیری از تراکم از افت بیشتر قیمت جلوگیری شود.

,

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغدارن گوشتی ایران ادامه داد: این اقدام نتایج خوبی به همراه داشته است و در چند روز اخیر قیمت هر کیلو گرم مرغ برای مصرف کننده به 7400 تومان رسیده است.

,

کمالی سروستانی، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری را چهار هزار تا چهار هزار و 600 تومان، هر کیلو گرم مرغ درب کشتارگاه را شش هزار و 800 تومان و خرید هر کیلومرغ در میدان بهمن را شش هزار و 400 تومان عنوان کرد.

,

وی با بیان اینکه پیش از این اقدامات قیمت مرغ زنده درب مرغداری در برخی استان ها به سه هزار و 800 تومان رسیده بود، گفت: خرید اتحادیه مرغداران استان تهران برای جلوگیری از افت دوباره قیمت تا هر زمان نیاز باشد ادامه خواهد داشت.

,

کمالی سروستانی در پاسخ به این پرسش که اتحادیه مرغداران استان تهران چه برنامه‌ای برای مرغ‌های مازاد خریداری شده دارد، بیان کرد: این مرغ‌ها توسط اتحادیه قطعه بندی شده و سپس عرضه می‌شود به این ترتیب علاوه بر ایجاد ارزش افزود، بازار نیز به تعادل می‌رسد.

,

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغدارن گوشتی ایران همچنین با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام  کشور به خرید مرغ‌های مازاد، ادامه داد: بخشی از مرغ‌های مازاد نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور جمع آوری و ذخیره می‌شود اما، به دلیل اینکه قراردادهای این شرکت یک طرفه است مرغداران تمایل زیادی به فعالیت و حضور شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بازار ندارند.

,

کمالی سروستانی در پایان اظهار کرد: در جلسه امروز اتحادیه با شرکت پشتیبانی امور دام کشور مذاکراتی انجام شد تا این شرکت به جای خرید از کشتارگاه ها مرغ را از اتحادیه‌ها به عنوان نمایندگان مرغداران خریداری کند، ضمن اینکه شرایط قراردادها نیز اصلاح شود و از حالت یک طرفه خارج گردد.

,

اقتصادآنلاین

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه