اخبار داغ

پژوهشگر و فعال فرهنگی:

برنامه های فرهنگی باید غیر مستقیم باشند/ فعالان فرهنگی تاریخ انقلاب را مطالعه کنند

برنامه های فرهنگی باید غیر مستقیم باشند/ فعالان فرهنگی تاریخ انقلاب را مطالعه کنند
یک فعال فرهنگی گفت: فعالان فرهنگی باید انقلاب را از آغاز تا کنون با جزئیاتش مطالعه کرده، از آن الگو برداری کنند و این انقلاب را ادامه دهند نه اینکه صحبت از کلیات انقلاب باشد و اصول و نکات مهم آن فراموش شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان بیدار؛ پژوهشگرو فعال فرهنگی ظهر روز گذشته در دوره نفحات ویژه فعالان و مسئولان فرهنگی بسیج استان اصفهان گفت: اولین اصل کار تشکیلاتی رعایت نظم است که علاوه بر اهمیت زیاد در کار فرهنگی، در جنگ سخت نظامی نیز بسیار کارآمد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان بیدار,

جلیل معماریان ادامه داد: در کار تشکیلاتی باید به طور دقیق برنامه ریزی کرد و با نظم کامل آن برنامه را اجرا کرد.

,

وی با بیان اینکه زمان عنصر جدی سرعت است گفت: اگر درک درستی از زمان داشته باشیم کار ها را به درستی تنظیم می کنیم.

,

وی تصریح کرد: گاهی زمان کم سرعت بالایی را به وجود می آورد همانگونه که سرعت مطالعه دانش آموزان در شب امتحان سه تا چهار برابر طول سال تحصیلی است؛ باید بدانیم نباید زمان را در عرصه جنگ نرم از دست داد.

,

معماریان گفت: باید با بررسی های دقیق مشکلات برنامه هایی همچون راهیان نور، یادواره شهدا، مسابقات فرهنگی و… حساسیت و اولویت ها را پیدا کرد تا بشود برای فعالیت ها برنامه ریزی بهتری انجام داد.

,

این فعال فرهنگی تاکید کرد: باید وضع موجود را به طور دقیق بررسی کرده و سوالات بنیادی را برای درک بهتر از اوضاع طراحی و پاسخ آن ها را پیدا کنیم.

,

وی عنوان کرد: نباید عده ای حلقه صالحین برگزار کنند و عده ای دیگر در پی کار فرهنگی باشند.

,

این کارشناس حوزه فرهنگ و اجتماع گفت: در یک سازمان معمولی کار ها پیش می روند اما در تشکیلات دینی انسان ها به بهانه کار ها تعالی می یابند.

,

وی تصریح کرد: بسیج یک تشکیلات فرهنگی است و در عین حال فعالیت فرهنگی در بسیج موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد؛ یعنی مسئله اصلی کار فرهنگی نیست، مسئله اصلی انسان سازی است و فعالان و مسئولان فرهنگی بسیج نباید از خودشان غافل شوند.

,

معماریان گفت: برنامه های فرهنگی ما باید غیر مستقیم باشد و یکی از مشکلات فعالان فرهنگی این است که تمام طرحشان را مشخص و روشن بیان می کنند.

,

وی با ذکر یک مثال گفت: دشمن هیچگاه مشخص نمی کند که در فلان شبکه های ماهواره ای و با این برنامه ها قصد ترویج طلاق را دارد.

,

این پژوهشگر مسائل فرهنگی گفت: فعالان فرهنگی باید انقلاب را از آغاز تا کنون با جزئیاتش مطالعه کرده  و از آن الگو برداری کنند و این انقلاب را ادامه دهند نه اینکه صحبت از کلیات انقلاب باشد و اصول و نکات مهم آن فراموش شود.

,

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: زمانی که رهبر انقلاب 28 مسئله از سبک زندگی مطرح می کنند در حقیقت به مسئولان فرهنگی خط دهی می کنند تا این مسائل را ادامه دهند اما متاسفانه بسیار مشاهده می شود که در خیلی از مراکز فرهنگی فقط همین 28 عنوان برای بیان سبک زندگی اسلامی بیان می شود و به معنای حقیقی آن پرداخته نمی شود.

,

معماریان در ادامه گفت: متاسفانه  گاهی مشاهده می شود که بعضی افراد دیگران را نصیحت می کنند که مثلا در زمان کنکور در بسیج حضور نداشته باشند اما این اشتباه است.

,

وی تصریح کرد: عقیده اشتباه بعضی ها این است که توکل، دین، خدا و… به جای خود اما باید واقع نگر بود؛ این افراد باید بدانند که واقعیت همان خدا و دین است که باید به آن باور داشت، دانش آموز باید بداند اگر در مسجد بماند می تواند موفقیت در تحصیل را نیز داشته باشد و مسیر درست همین است.

,

معماریان در پاسخ به یکی از حضار گفت: نگویید راهکار بدهید، راهکار خود شما هستید.

,

وی ادامه داد: نباید فقط شعار داد بلکه باید در میدان عمل وارد بشویم و راهکار مناسب را خودمان پیدا کنیم.

,

این فعال با سابقه فرهنگی گفت: گشتن به دنبال دلیل علمی برای آیات قرآن و احادیث اشتباه است چرا که قرآن و احادیث اصل علم هستند؛ بخش عمده ای از علوم روانشناسی، اصول فرهنگی، راهکار مشکلات و… در همین قرآن و احادیث شرح داده شده است فقط باید آن ها را باور داشت.

,

معماریان با ذکر یک مثال گفت: اگر معصوم (ع) می گوید سحرخیز باشید پس ما باید برای سحرخیز شدن فعالیت های هدفمندی را به انجام برسانیم و از طرق مختلف مانند تغذیه، تنظیم زمان برنامه های صدا و سیما و… در مسیر سحرخیز شدن جامعه تلاش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه