اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا خبر داد؛

کشف ۲۰۰ گرم مواد مخدر روان‌گردان در شهرضا

کشف ۲۰۰ گرم مواد مخدر روان‌گردان در شهرضا
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا خبر از کشف ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در یک ماه گذشته در این شهرستان داد و گفت: ۲۰۰ گرم از این مواد مخدر، روانگردان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا عصر روز گذشته در جلسه این شورا که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: نرخ شیوع مصرف این مواد در جمعیت 15 تا 64 سال 5،4 درصد معادل 2 میلیون و 802 هزار و 800 نفر است که 156 هزار نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

محمدرضا نصاریپور اظهار کرد: هر چند میزان اعتیاد در بین بانوان کم است اما زنان 6 سال زودتر از مردان به پایان خط اعتیاد و وابستگی شدید می رسند و شانس ابتلا به اعتیاد در دخترانی که اختلال خلق دارند چهار برابر و دخترانی که اختلال اضطراب دارند 2 برابر بیش از دیگران است که نشان می دهد باید به جامعه زنان توجه بیشتر و جدی تر داشت.

,

وی اذعان کرد: گل و حشیش در کنار قرص های روان گردان در صدر مصرف مواد مخدر است و بر اساس اطلاعات علمی تمام انواع مواد مخدر خطرناک هستند و ماده گل نیز از مواد توهم زاست و حتی سیستم بدنی ضعیف را به جنون و خودکشی می کشاند.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: براساس تحقیق انجام شده در سال 1390 میزان اعتیاد در کشور سه میلیون و 300 هزار نفر در سنین 15 تا 64 سال با نرخ شیوع 6،9 درصد بود که امروز نرخ شیوع اعتباد به 5،4 درصد کاهش یافته است.

,

انصاریپور تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون 10 هزار تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و منهدم شده، سه هزار و 800 نفر در مبارزه با این مواد شهید و 12 هزار نفر جانباز شده و هفت میلیون نفر با 30 درصد افراد تکراری دستگیر شده اند.

,

وی تأکید کرد: باید از اقدامات هیجانی و بدون مطالعه در مبارزه با مواد مخدر جلوگیری کرد.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا نیز در این جلسه عنوان کرد: امسال سهمیه‌ای معادل 100 نفر برای اشتغال بهبود یافتگان از اعتاد در شهرستان تعیین شده است.

,

مصطفی اباذری ادامه داد: 57 درصد از اعتبارات این بخش به کارفرمایان اختصاص خواهد یافت اما لازم است پیش از آن بانک اطلاعاتی جامعی از مشمولان دریافت این تسهیلات تهیه شود.

,

رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا نیز در یان جلسه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون آموزش های مرتبط با اعتیاد برای 930 کودک در 22 مهد کودک اجرا شده است.

,

محمدعلی صادقی ادامه داد: در 6 ماه گذشته 230 نفر در 3 مرکز سرپایی ترک اعتیاد و 408 نفر در 2 مرکز اقامتی ترک اعتیاد پذیرش شده‌اند.

,

وی تصریح کرد: 15 نفر از خانواده‌های بی بضاعت پذیرفته شدگان در مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد در شهرستان و 41 نفر از خانواده‌های پذیرفته شدگان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد در شهرستان یارانه حمایتی با مبلغ 56 میلیون و 500 هزار تومان دریافت کرده‌اند.

,

رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا گفت: در همین مدت به 13 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد که بیش از یک سال سابقه پاکی داشتند، تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ 110 میلیون تومان پرداخت شده است.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا نیز در این جلسه بیان کرد: جمع آوری قلیان از قهوه خانه‌ها و تعطیلی مراکز عرضه این کالا در شهرستان اقدام قابل توجهی بود که بازتاب خوبی داشت.

,

حجت الله تنهایی تصریح کرد: از جمله دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان برای مقابله با اعتیاد، ممنوعیت فروش سیگار به نوجوانان زیر 18 سال و کودکان بوده است.

,

وی تأکید کرد: باید با تشدید نظارت ها بر درمان اعتیاد به روش استفاده از گیاهان دارویی باید از احتمال سوء استفاده افراد سودجود جلوگیری شود، همچنین فروش متادون خیابانی و دیگر داروهای ترک اعتیاد به روش غیرمجاز و یا در واحدهای صنفی غیر از عطاریها باید با برخورد قاطع قانونی مواجه شود.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا، اضافه کرد: موافقت اصولی تأسیس یک مرکز درمانی ترک اعتیاد در یکی از مناطق آسیب پذیر شهرستان اخذ شده است و در این رابطه به دنبال اخذ مجوز با پزشک درمانگر اعتیاد برای تصدی سمت مسئول فنی این مرکز هستیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا نیز در این جلسه خبر از کشف 70 کیلوگرم مواد مخدر در یک ماه گذشته در این شهرستان داد و افزود: 200 گرم از این مواد مخدر، روانگردان ها بودند.

,

محمد محسنی اژیه اضافه کرد: ادارتی همچون آموزش و پرورش و بهزیستی باید مراقبت های لازم برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی برخی از سوداگران مرگ از دانش آموزان و زنان جهت توزیع مواد مخدر را انجام دهند.

,

وی همچنین تأکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون وظیفه دارند تا در صورت مشاهده موارد کاشت خشخاش و شاهدانه در حوزه استحفاظی خود، به نیروی انتظامی یا دادستانی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

,

فرماندار شهرضا نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه برتر استان اصفهان در مقابله با عرضه مواد مخدر، گفت: در میان شهرستان های این استان نیز شهرضا در جایگاه نخست قرار دارد.

,

محسن گلابی تأکید کرد: باید آمار دقیقی در زمینه اعتیاد در شهرستان تهیه شود زیرا تا زمانی که آماری در این زمینه در دست نباشد نمی‌توان به درستی درباره میزان اثربخشی اقدامات انجام شده اظهار نظر کرد.

,

وی تصریح کرد: ضرورت دارد همه اقدامات انجام شده برای مبارزه با آسیب های اجتماعی با همکاری مردم انجام شود زیرا تجربه ثابت کرده است که در هرکجا مردم وارد عمل شدند موفقیت کامل به دست آمده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه