اخبار داغ

قطار تغییر و تحول های شهرداری سرعت گرفت/ تقویت شائبه عزل و نصب های سیاسی در شهرداری اصفهان

قطار تغییر و تحول های شهرداری سرعت گرفت/ تقویت شائبه عزل و نصب های سیاسی در شهرداری اصفهان
نکته با اهمیت در تغییر و تحول های شهرداری اصفهان در این است که، سوابق برخی از افراد منصوب شده به سمت های جدید، شائبه سیاسی بودن برخی از این تغییرها را افزایش داده و این گمانه زنی ها را تقویت می کند که شهرداری اصفهان از نهادی اجرایی به نهادی سیاسی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ تغییر مدیریت ها در همه سیستم های اداری، از سطح خرد تا کلان با تغییر و تحول ها در عرصه های مدیریتی و سمت های افراد مختلف همراه است. در این بین برخی از مدیران با تغییر اهداف بالادستی و نیز نیز رویه های غلط پیشین از پتانسیل های موجود در ارگان خود استفاده کرده و حتی آن ها را به چشم منتقدان مصلح نگاه می کنند و برخی از مدیران نیز افراد غیرهمسو با سیاست های کلی خود را به عنوان نوعی عامل کاهش سرعت اجرای سیاست های مد نظر خود تلقی کرده و دست به تغییر و تحول های زیاد می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اعضای شورای پنج شهر اصفهان از لیستی واحد و غیرهمسو، با برخی افراد حاضر در شورای چهارم بوده و از همان شروع تبلیغات انتخاباتی و حتی پیش از تبلیغات نیز با انتقادهایی کلیت اقدام ها و برنامه های شوراهای قبلی را زیر سوال برده و با بحرانی معرفی کردن وضعیت اصفهان، خود را ناجی این شهر جهانی معرفی می کردند.

,

اعضای معرفی شده در این لیست که به سبب تکثر در لیست های طرف مقابل و نیز فضای عمومی کشور در انتخابات توانستند شانس حضور در شورای شهر را داشته باشند، از همان ابتدا بنا را بر تغییر و تحول دانسته و حتی برخی از اعضای آن ها کلیت اقدامات انجام شده در شهرداری و شورای شهر سابق را زیر سوال بردند.

,

دامنه تغییر و تحولات به گونه ای بود که، نصر اصفهانی یکی از اعضای منتخب شورای شهر اصفهان در نشست خبری خود، از احتمال تغییر و تحول در سند بلادستی اصفهان 1400 خبر داد و ادامه یا عدم ادامه کار شهر اصفهان با استفاده از راهبردهای این سند را منوط به تصمیمات شورای جدید دانست.

,

او در این جلسه، با اظهار اینکه یکی دیگر از مأموریت‌ها در شورای جدید، تدوین یک منشور برای این شورا است، تأکید کرد: منشور ما به‌گونه‌ای خواهد بود که زیاد با برنامه اصفهان 1400 در تقابل نباشد؛ ضمن اینکه مردم با توجه به شعارهای داده‌شده از سوی کاندیداها انتظار تغییر و تحولاتی در شهر رادارند.

,

نصر اصفهانی ایجاد فضای شفاف در عرصه‌های مختلف را یک ضرورت عنوان و اظهار کرد: شهروندان اطلاع‌رسانی شفاف از لوایح، طرح‌ها و اتفاقات شورا را انتظار دارند.

,

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار صاحب‌نیوز، مبنی بر اینکه چه اصلاحاتی در برنامه اصفهان 1400 را در دستور کارخواهید گذاشت، گفت:‌ لازم هست در این رابطه جلساتی را با اعضای جدید شورا برگزار کرده و برنامه اصفهان 1400 را مرور کنیم تا در صورت توافق و توجه به اولویت‌بندی اصلاحاتی انجام بگیرد.

, صاحب‌نیوز,

تغییر و تحول ها با انتخاب شهردار جدید به مرحله جدیدی رسید و قدرت الله نوروزی، از مدیریت گروه حقوق دانشگاه اصفهان به مدیریت شهر اصفهان نائل آمد تا این تغییر و تحول ها وارد فاز جدیدی باشد.

,

سوابق سیاسی و نیز علایق نوروزی پیش از شروع کار وی در شهرداری اصفهان، احتمال تغییر و تحول های زیادی را نوید می داد.

,

نوروزی با شروع مدیریت خود در شهرداری اصفهان این احتمالات را به منصه ظهور رساند و در مراحل جداگانه ای چندین مشاور و معاون را عزل و مشاوران و معاونان جدیدی را منصوب کرد.

,

شهردار اصفهان، در روزهای اولیه خدمت خود امروز در احکام جداگانه ای محمدعلی صرامی را به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای شهر، ایمان حجتی را به عنوان مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل، اکبر قائمی را به عنوان مشاور شهردار، علیرضا میرمعصومی را مشاور امور حقوقی، عبدالحسین ساسان را مشاور امور اقتصادی و برنامه‌ریزی شهری، عبدالمجید باباصفری را مشاور در امور برنامه‌ریزی بودجه و عمران و شهرسازی و حوزه مدیریت شهردار منصوب کرد و با این اقدام به یکباره شش مدیر ارشد در شهرداری تغییر داد.

,

این تغییرها به این مرحله ختم نشد و شهردار منتخب اعضای شورای شهر اصفهان، در مرحله دیگری غلامرضا کیهان پور و منوچهر مرادی را به عنوان مشاور شهردار اصفهان، سیدعلیرضا خاتون آبادی را به عنوان مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت های مذهبی و مساجد، جواد شعرباف را در سمت مشاور عالی و حسین زمانی را به عنوان مشاور خود در امور حقوقی منصوب کرد.

,

تغییر و تحول های سریع و گسترده در شهرداری درحالی صورت گرفت که پیش از این علیرضا نصر اصفهانی، نایب رئیس شورای شهر اصفهان یکشنبه 16 مهرماه در هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان به صورت ضمنی به تغییر و تحول های اتوبوسی در شهرداری اعتراض کرده و خواستار لحاظ شدن شأن و جایگاه تمام افرادی که قرار است مسئولیت را به دیگران بسپارند، شد.

,

نکته مهم در این تغییر و تحول ها در این است که سوابق برخی از  افراد منصوب شده به سمت های جدید، شائبه سیاسی بودن برخی از این تغییرات را افزایش داده و این گمانه زنی ها را تقویت می کند که شهرداری اصفهان از نهادی اجرایی موفق و پیشتاز به نهادی سیاسی تبدیل شده که محل تاخت و تاز جریان های سیاسی تندرو و افزاطی خواهدبود.

,

حال باید منتظرماند و دید که آیا شورای جدید به شعارجلوگیری از فساد و شهرداری و شورای شهر شیشه ای خود عمل کرده و یا با این تصمیمات شهردار جدید اصفهان مبنی بر حضور افراد سیاسی همسو با برخی اعضای شورای شهر چشم پوشی می کند؟

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه