اخبار داغ

دست‌هایی که نمی‌گذارند، شهردار ماهنشان انتخاب شود/ وقتی مرغ رئیس شورا یک پا دارد

دست‌هایی که نمی‌گذارند، شهردار ماهنشان انتخاب شود/ وقتی مرغ رئیس شورا یک پا دارد
در حالی که مدتها از انتخاب شهرداران شهرهای مختلف کشور و حتی استان زنجان گذشته اما در شهر ماهنشان برخی لجبازی‌های سیاسی انتخاب شهردار را تا این لحظه بلاتکیلف گذاشته است، گویی مرغ برخی یک پا دارد و تا اینکه فردی مورد علاقه آنها نباشد، حاضر به حضور در جلسات نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; شوراها به عنوان یکی از جلوه‌های مردمسالاری، مردم ایران را در همه ابعاد در رقم زدن سرنوشت کشور سهیم کرده است، انتخابات شوراها امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد در برخی شهرها و روستاها کاندیداها با شیوه‌های مختلف سعی در جلب رای مردم داشتند که در این میان برخی موفق و برخی نیز طعم شکست را چشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در شهر  زنجان که انتخابات شوراها ماجراهای متعددی در پی داشت حتی شرایطی رقم خورد که برخی کاندیداها به نتایج معترض بودند که بازشماری آرا منجر شد و در پایان صحت انتخابات به تایید هیئت نظارت رسید و در شهرهای دیگر استان و برخی روستاها نیز انتخابات حاشیه‌هایی داشت.

,

بعد از انتخابات اردیبهشت ماه یکی از نخستین دستور کارهای شوراها بعد از مراسم تحلیف، انتخاب شهرداران بود تا امورات عمرانی و شهری را بر عهده گرفته و به برنامه‌های آن رسیدگی کنند.

,

در شهر ماهنشان اما فرصت‌سوزی و کارشکنی‌هایی در پشت پرده انتخاب شهردار را بلاتکیلف گذاشته یعنی تا به امروز شهر ماهنشان با جمعیتی بیش از 6 هزار نفری را در آتش اختلافات می‌سوزاند، این ماه‌ها انتخاب شهردار این شهر به سوژه نخست شهر تبدیل شده تا جایی این حاشیه‌ها به کوچه‌ و خیابانهای شهر کشیده و فضای مجازی نیز در این خصوص بی نصیب نمانده است.

,

بلاتکلیف ماندن انتخاب شهردار ماهنشان حتی پای مسئولان شهرستان را هم به میان کشیده است، براساس صورتجلسه تنظیم شده در حضور فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان و شورا، شورای اسلامی شهرماهنشان سرپرست را انتخاب و ظرف ده روز قرار بوده جلسه  انتخاب شهردار برگزار و  شهردار را انتخاب کنند که بنا به گفته اعضای شورا، رئیس شورا با کارشکنی و بهانه‌های واهی، با انتخاب شهردار رسمی مخالفت می‌کند و در مقابل خواسته اکثریت شورا  ایستادگی کرده به طوری که در روز مقرر انتخاب جلسه، رئیس شورای شهر ماهنشان حتی در دفتر شورا حاضر نشد و دیگر شوراها در پشت در برای برگزاری انتخاب شهردار منتظر ماندند.

,

سید جعفر موسوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ماهنشان  در تاریخ ۲۶ مهر ماه طی تماسی که با خبرنگار این رسانه داشت گزارش بسته بودن دفتر شورا توسط رئیس شورا را در روز مقرر برای انتخاب شهردار را اعلام و در خواست پیگیری کرد.

,

وی اظهارداشت: براساس صورتجلسه‌ای که در حضور فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان و سایر مقرر شده بود که در ۲۶ مهرماه شهردار را انتخاب کنیم اما رئیس شورا برای اعلام مخالفت دفتر شورا را بسته و خود و نفر دیگر نیز در جلسه حضور نیافتند، بنده از سال 61 در سه دوره سابقه شورای شهر و روستا را دارم اما در سالهای گذشته شاهد این گونه کارشکنی‌ها و ایجاد اختلافات نبودم.

,

موسوی افزود: اعضای شورای اسلامی شهرها که بر اساس آراء مردم منتخب شدند باید با وحدت و همدلی، محبت و احترام در جلسات حاضر شده و به امورات مردم و شهر رسیدگی و مشکلات و معضلات را پیگیری کنند، نه اینکه به خاطر حزب و جناح بازی و رسیدن به اهداف شخصی خود، امورات شهر و اجرای پرژه ها را بلاتکلیف بگذارند، برای انتخاب شهردار مسئولان دخالت‌هایی می‌کنند که بیشتر به اختلافات شوراها دامن می‌زند.

,

سعادتی دیگر عضو شورای شهر ماهنشان نیز در این باره می‌گوید: برای تسریع در انتخاب شهردار ماهنشان چندین بار جلسه و نامه نگاریهای انجام شده اما هیچ یک از آنها به نتیجه‌ای نرسیده و رئیس شورای شهر در جلسات حاضر نشده است.

,

وی اظهارداشت: چندین نفر را به عنوان گزینه‌های شهرداری ماهنشان معرفی کردیم اما با کارشکنی‌ها و ایجاد اختلافاتی، مدیریت شهر بلاتکلیف مانده است ما حتی برای تسریع در انتخاب شهردار نامه‌هایی به مسئولان استانی و شهرستانی از جمله فرماندار ارسال کردیم.

,

مدیریت شهری دست آویز بازیهای سیاسی اعضای شورای شهر

, مدیریت شهری دست آویز بازیهای سیاسی اعضای شورای شهر, مدیریت شهری دست آویز بازیهای سیاسی اعضای شورای شهر,

در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی انتخابات‌ها در زمان مقرر و از پیش تعیین شده برگزار شده است، حتی در برخی موارد که دولتها خواستار تعویق انتخابات بودند که با درایت رهبری معظم، این امر عملی نشده و تا به امروز تمامی انتخاباتهای ایران اسلامی طبق زمان مقرر به انجام رسیده و ملت همیشه در صحنه و زمان شناس ایران با حضور خود حماسه‌ها آفریده‌اند.

,

درانتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ماهنشان در سال 96، حضور مردم پرشورتر از گذشته بود اما در انتخاب شهردار صداهای امید بخشی شنیده نمی‌شود. در اینجا این فکر در ذهن نخبگان شهر ماهنشان خطور کرده که آیا مردم همیشه در صحنه شهر ماهنشان در انتخاب اعضای شورا مورد غفلت قرار گرفته‌اند و تحت تاثیر نیرنگ کاندیداها واقع شده‌اند یا بازیهای سیاسی گریبان منتخبین شورای اسلامی شهر ماهنشان را گرفته است؟ که با کمی دقت و مرور سوابق مردم انقلابی ماهنشان در می‌یابیم اقشار مختلف و اهالی ماهنشان در تمام مدت سالهای بعد از انقلاب به نحو مقتضی وظایف خود را به انجام رسانده‌اند و در صحنه‌های مختلف حضوری آگاهانه داشته‌اند.

,

در شرایطی انتخاب شهردار ماهنشان بلاتکلیف مانده که این شهر خود از شهرهای بسیار محروم کشور است که این بازیهای سیاسی برخی اعضا و معطل گذاشتن انتخاب شهردار چیزی جز عقب ماندگی برای شهر به ارمغان نخواهد آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه