اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

حفظ شعائر دینی باید متناسب با رشد سیاسی جامعه باشد

حفظ شعائر دینی باید متناسب با رشد سیاسی جامعه باشد
عضو خبرگان رهبری ضمن مقدس دانستن همه روضه‌خوانی‌ها، سینه زدن‌ها و زنجیر زدن‌ها و با تاکید بر حفظ این شعائر، گفت: حفظ شعائر دینی باید متناسب با رشد سیاسی جامعه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شب گذشته در اجتماع عظیم «منشور عزت»، با بیان این‌که درک جایگاه سیدالشهدا(ع) تنها در روضه‌خوانی و سینه‌زنی نیست، گفت: با مقدس دانستن همه روضه‌خوانی‌ها، سینه زدن‌ها و زنجیر زدن‌ها که به عنوان شعائر ویژه حسینی در نسل ما جریان داشته است که باید همچنان در همان شکل ادامه دهیم، این حفظ شعائر باید متناسب با رشد سیاسی جامعه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

خطیب جمعه مشهدادامه داد: وجود این مراسم در گوشه و کنار شهر به مناسبت‌های گوناگون، عامل تحول، رشد و بیدارسازی در جهت عزاداری سیدالشهدا(ع) می شود.

,

 

,

وی  روز اول صفر را به عنوان نمایشگر عزت و اقتدار اهل‌ بیت(ع) دانست و تاکید کرد: عشق و ارادت ما به اهل‌ بیت(ع) نباید تنها در تبیین شعائر امام حسین(ع) خلاصه شود.

,

 

,

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود  عشق و عاطفه نسبت به اهل‌بیت(ع)، ابزار رسیدن به هدف است، ادامه داد: در بیان مظلومیت اهل‌بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) که اثرگذاری عاطفی در درون انسان‌ها دارد، باید برون‌داد و نتیجه این مظلومیت را در کنار خود مظلومیت تبیین شود و با استفاده از آموزه‌های آن، به اوج عزت رسید.

,

 

,

عضو خبرگان رهبری دربخش دیگری از سخنان خود به بیان مثالی از سوءاستفاده از شعائر حسینی در تاریخ کشور پرداخت و گفت: در مسئله حمله انگلیس‌ها به جنوب ایران رئیسعلی دلواری در مقابل آنان ایستاد و در تاریخ نقل‌شده که کنسول انگلیس از شیراز به بوشهر آمد، تمام هیأت های بوشهر را جمع کرد و گفت تمام هزینه و خرج دهه عاشورای شما را می‌دهم، شما فقط عزاداری و گریه را ادامه دهید و این‌گونه بود که جوانان به هیأت‌ها جذب شدند و اطراف رئیس‌علی دلواری خالی شد و شکست خورد.

,

 

,

وی در پایان تصریح کرد: هنر اهل‌بیت(ع) این بود که مظلومیت‌ها را خرج و استخدام عزت می‌کردند، این‌طور نبود که سیلی بخورند و گریه کنند، تازیانه بخورند و وامحمدا بگویند، این‌ها را خرج می‌کردند و از آن، عزت و اقتدار برای خود ایجاد کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه