اخبار داغ

حال و هوای این روزهای مردم فراهان در میان نسیم پاییزی + تصاویر

حال و هوای این روزهای مردم فراهان در میان نسیم پاییزی + تصاویر
با آغاز پاییز و برداشت گوجه فرنگی از مزارع، پخت رب گوجه به شیوه سنتی و با همکاری همه اعضای خانواده در روستاهای فراهان رواج پیدا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ در این روزها روستانشینان این دیار با برداشت گوجه‌فرنگی‌ها آنها را تبدیل به رب می‌ کنند،این فرآورده روستایی حاصل زحمت و هنر زنان این دیار است و با فروش آن در بازارهای استان و شهرستان کمک شایانی به اقتصاد خانواده ها می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

افراد کثیری از شهرنشینان و روستاییان این شهرستان که به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند در این روزها با سفر به این شهرستان، رب سنتی تهیه می کنند، از ابتدای روزهای شهریور این کار آغاز می شود و تا نیمه های پاییز ادامه می یابد.

,

تمایل مردم این دیار به خرید این محصول در روش سنتی بیشتر از نوع صنعتی آن است و معتقدند، رب خانگی در قیاس با رب کارخانه ای از نظر کیفیت، رنگ و بو  وخاصیت تفاوت بسیاری دارد مخصوصا ربی که با روش سنتی، روی آتش زغال و در دیگ های مسی پخته شود؛ در کنار کیفیت و محاسن دیگر، پختن رب برای ساکنین فراهان جنبه تفریح و بهانه ای خوب برای دورهمی های شاد و فعال را برای آن ها دارد.

,

اکثر خانواده ها با برپایی اجاق در باغ و یا حیاط منزل، رب را آماده و بین خود تقسیم می کنند.

,

برای تهیه رب، گوجه ها را پس از شست و شو داخل ظرف له می کنند و پس از صاف کردن، آب حاصله را درون ظرف های مسی بزرگ که در زبان محلی به آن «تیان» گفته می شود، ریخته و روی اجاق های گلی که زیر آن با هیزم روشن است، پخته می شود.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه