اخبار داغ

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان البرز :

استان البرز هشتمین استان کشور از نظر سرانه مطالعه است

استان البرز هشتمین استان کشور از نظر سرانه مطالعه است
مدیرکل نهاد کتابخانه های استان البرز گفت: استان البرز از لحاظ سطح مطالعه هشتمین استان کشور است ولی از لحاظ زیرساختی استان 28 کشور هستیم . کتابخانه های استان پاسخگوی نیاز استان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام شمس الله فلاح مدیرکل نهاد کتابخانه های استان البرز در گفتگوی اختصاصی با نگارانه اظهار داشت:ریشه همه آگاهی ها و ناآگاهی ها از فرهنگ است ؛ اگر فرهنگ تقویت شود خیلی از ناهنجاری های موجود در جامعه از بین می رود لذا مقام معظم رهبری فرهنگ را از نان شب واجب تر دانستند لذا هر زمانی فرهنگ مان تقویت شد آگاهی و بصیرت در جامعه افزایش می یابد و مسایل و مشکلات جامعه حل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه,

وی ادامه داد: استان البرز از لحاظ سطح مطالعه هشتمین استان کشور است ولی از لحاظ زیرساختی استان 28 کشور هستیم . کتابخانه های استان پاسخگوی نیاز استان نیست.

,

فلاح تاکید کرد: 10 کتابخانه در زمان مدیریت بنده در نهاد کتابخانه های عمومی استان با کمک بخش خصوصی افتتاح شد و دو کتابخانه سیار نیز در استان راه اندازی شد و به زودی چندین کتابخانه سیار در روستاهای استان راه اندازی خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: نداشتن کتابخانه مرکزی یک معضل فرهنگی بزرگ برای استان است ، نبود یک کتابخانه استاندارد در استان یک معضل فرهنگی است ، سالانه یک میلیون نفر به کتابخانه ها ورود پیدا می کنند با وجود کتابخانه های کمی که در استان وجود دارد لذا این نعمت بزرگی است اما زیرساختها در استان بسیار ضعیف است .

,

فلاح تصریح کرد: 98 درصد استان البرز با سواد هستند لذا نیاز است زیرساخت کتابخانه های استان اصلاح شود .

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه ها بودجه آنچنانی برای تاسیس کتابخانه ندارد و تاکنون هم اگر کتابخانه ای تاسیس شده است به همت بخش خصوصی بوده است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه