اخبار داغ

بی تفاوت به حوزه منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد؛

تاراج منابع ملی حوزه زاگرس توسط قاچاقچیان چوب/ وقتی مسئولان کشور مرهم منابع ملی نیستند + تصاویر

تاراج منابع ملی حوزه زاگرس توسط قاچاقچیان چوب/ وقتی مسئولان کشور مرهم منابع ملی نیستند + تصاویر
تاراج و تعرض به منابع ملی و طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان از سوی برخی سودجویان ادامه دارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ،هشت درصد جنگلهای کشور و 20 درصد جنگلهای زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد و در مساحتی افزون بر 57 درصد خاک استان، هر روز در از ترس سوخته شدن و قطع شدن توسط افراد سودجود به خود می لرزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,

28 شهریور امسال بود که گزارشی از قاچاق چوب در سه شهر لنده، سرفاریاب چرام و دنا در پایگاه خبری صبح زاگرس منتشر شد که به بررسی وضعیت تعرض به منابع ملی و دست درازی سودجویان را منتشر کرد ( اینجا کلیک کنید) که جمع آوری بشکه های ذغال توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده، توقیف خودروی حامل هیزم درخت جنگلی بلوط توسط حفاظت منابع طبیعی شهرستان چرام در منطقه سرفاریاب، ومتخلفی که ماهرانه چوب درختان جنگلی را با پوشاندن توسط کارتن های کهنه درخودرو جاسازی کرده ودرحال انتقال به استانهای مجاور بود توسط حفاظت منابع طبیعی شهرستان دنا شناسایی و توقیف شد از جمله سرخط این اخبار را تشکیل می داد.

, کلیک,
توقیف سه دستگاه خودروی وانت حامل چوب جنگلی قاچاق(هیزم) توسط نیروهای منابع طبیعی بخش چاروسا و شهرستان کهگیلویه با همکاری نیروی انتظامی بخش چاروسا در روز گذشته نمونه ای جدید از دست درازی به منابع ملی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی ندارد.
,

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با وجود 874 هزار هکتار جنگل و 540 هزار هکتار مرتع به حداقل 300 قرقبان نیاز دارد گفت: هم اینک 76 قرقبان در جنگل ها و مراتع این استان مشغول خدمت هستند.

,

, ,

با وجود بیان مشکلات حوزه منابع طبیعی و انعکاس اخبار نیازهای این نهاد در سطح استان و کشور اما گویا مسئولان ملی عزم و اراده ای برای استخدام قرق بان و برخورد قاطع با متخلفان برای جلوگری از تاراج منابع ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد به خود نشان نمی دهند.

,

سالهاست که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست بالگرد برای اطفای حریق می کنند و نیازمندی خود را به قرق بان اعلام می کنند اما گویا هیچ تحرکی از سوی مسئولان رده بالای کشور برای کمک به جنگل های در حال مرگ حوزه زاگرس ندارند.

,

حرف در حوزه از بین رفتن منابع ملی، زمین خواری، کوه خواری ، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، نبود قرق بان  و سایر دردهایی که بر دل محیط زیست و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است اما مرهمی نیست .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه