اخبار داغ

گزارشی از سفری به سرزمین مجاهدت های خاموش؛

راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء

راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء
اردوهای معنوی راهیان نور؛ گامی موثر در راستای حفظ برکات و ارزش های گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس و فرصت مناسب جهت خودسازی و درک رشادت‌ها و ایثاگری های شهیدان جنگ تحمیلی است و امتیاز و فرصت طلایی که شهیدان به نسل های جدید دادند تا جنگ نرم دشمنان علیه نسل جوان انقلاب خنثی شود.
[

,

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما،  اردوهای راهیان نور چندین سال است که برای اقشار مختلف مردم به همت سپاه پاسداران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و این حرکت، اقدامی عظیم فرهنگی و مهم در جامعه امروزی محسوب می شود.

, به گزارش , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, ،, ،,   اردوهای راهیان نور چندین سال است که برای اقشار مختلف مردم به همت سپاه پاسداران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و این حرکت، اقدامی عظیم فرهنگی و مهم در جامعه امروزی محسوب می شود.,

بی تردید اردوهای راهیان نور را می توان آغازگر یک تغییر و تحول در دانش آموزان و نسل جدید امروزی دانست چرا که این نسل آن دوران جنگ تحمیلی را به چشم ندیده اند و لذا باید برای تغییر در تاکتیک جنگ نرم امروز این اردوها را افزایش دهیم.

,

در واقع اردوهای راهیان نور فرصتی مناسب جهت شناختن است و این امتیاز را در حقیقت شهدای دفاع مقدس به نسل های بعد از خود داده اند تا با خداشناسی و خودشناسی بروند به این مناطق جنگی و با رشادت های آن ها بیشتر آشنا شوند و چه زیباست عظمت خداوند باری تعالی را در دشت ها و بیابان های مناطق جنگی هشت سال جنگ تحمیلی درک کنید.

,

اقشار مختلف مردم و به خصوص دانش آموزانی که به این اردوهای معنوی اعزام می شوند طالب این هستند که یک بار دیگر به این مناطق مشرف شوند و هر سال نیز این کار ادامه داشته باشد تا با شهیدان به راز و نیاز بپردازند چراکه در این اردوها بیش از پیش با رشادت ها و ایثارگری های فرزندان نسل های گذشته این سرزمین آشنا می شوند و با الهام گرفتن از سیره و روش آن شهیدان والامقام در راستای اعتلای نظام و مبارزه با دشمنان اسلام محکم و با قدرت قدم بر می دارند.

,

علی ای حال انتقال و گسترش فرهنگ ایثارگری و فداکاری به نسل های جدید جامعه که جنگ را نه دیده اند و نه لمس کرده اند از اهداف مهم اردوهای راهیان نور است و این اردوها از مهمترین مولفه های ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه امروزی است و راهیان نور در واقع یعنی ورود به سرزمینی که آغشته از عطر بهشت است و قداستش به سرزمین کربلای حسین است و در یک کلام راهیان نور یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن و زیستن.

,

دنیای امروز ما نیز دنیای جنگ و نبرد است و در هر نقطه از این دنیا ناامنی و جنگ را مشاهده می کنیم و اما با این حال ایران اسلامی با قدرت و اقتدار خود توانسته صلابت و عزت خود را حفظ کند و رسیدن به این مرز از امنیت پایدار را مرهون رشادت ها و ازخودگذشتگی های شهیدان است و لذا باید با قدرشناسی و پاسداری از این موهبت و نعمت بزرگ یاد و نام شهیدان را حفظ کنیم که این تنها در بستر راهیان نور محقق خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

اردوهای راهیان نور سالیان زیادی است که نقش بسزایی در انتقال فرهنگ ایثارگری داشته و نیازمند عزمی راسخ و آهنین برای پشتیبانی از این ستاد در جهت تحقق آرمان های والای امام راحل  و انقلاب به نسلی است که نه رنگ جنگ را دیده اند و نه طعم دفاع از کشور را چشیده اند، ضروری است.

,

این روزها دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان بسیاری همچون هرساله به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور که همان مشهدالشهداء و سرزمین نور است، مشرف می شوند و از فکه و دهلاویه و پادگان دوکوهه گرفته تا شجاعت‌های شلمچه و کناره اروند و کارون و مظلومیت تنگه چزابه و غربت هویزه در حال سیر و سلوک معنوی به یاد و نام و رشادت های شهیدان هستند که به راستی بی ادعا در این سرزمین ها با تمام جان خود برای دفاع از خاک و ناموس این آب و خاک ایثارگری و فداکاری کردند.

,

 

,

* چندین سال است که آرزوی تشرف به سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشته ام

, * چندین سال است که آرزوی تشرف به سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشته ام, * چندین سال است که آرزوی تشرف به سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشته ام,

یکی از دانش آموزان اعزامی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما در خصوص حضورش در مناطق جنگی هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: برای اولین بار است که توفیق نصیب حقیر شده است تا به این مناطق عملیاتی مشرف شوم و سالها بود آرزوی تشرف به این سرزمین نور و مشهدالشهداء را داشتم.

, تفتان ما, تفتان ما,

محمدنور جمالزهی افزود: ما دانش آموزان و نسل جدید جامعه باید برای اینکه در درس و زندگی خود موفق شویم راه شهیدان و امام شهیدان را ادامه دهیم و در این راه با وجود سختی ها و مشقت ها، در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم و در جنگ نرم دشمنان نیز پیروز و سربلند باشیم.

,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه شهداء آنچنان در ایمان و اعتقادات خود قوی و محکم بودند که حتی در شرایط سخت و طاقت فرسا نتوانستند کوتاه بیایند، گفت: شهداء تا خون در رگ ها داشتند در برابر دشمنان بعثی با صلابت و اقتدار ایستادگی کردند که باید ما دانش آموزان این رشادت ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و از آن ها درس بگیریم.

,

* اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم

, * اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم, * اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم,

یکی دیگر از دانش آموزان خاشی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: اردوهای معنوی راهیان نور یک فرصت طلایی و مهم است و من برای سومین بار است  که به اردوی راهیان نور مشرف می شوم و اگر هزار بار دیگر هم اسم من را بنویسند، حاضرم در اردوی راهیان نور شرکت کنم.

, تفتان ما , تفتان ما,

محمد جمالزهی با بیان اینکه شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس رفتند تا از خاک و ناموس ایران اسلامی دفاع کنند و در این راه جان دادند، افزود: در جامعه کنونی امروز وظیفه ما این است راه آن ها را بشناسیم و به وصیت های آنها عمل کنیم و نگذاریم خدای نکرده خون آنها پایمال شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ماتفتان ما مبنی بر اینکه چه توصیه ای به هم سن و سال های خود دارید، گفت: توصیه می کنم قدر امنیت و آسایش امروز جامعه را بدانید زیرا برای این امنیت ده ها هزار جوان شهید شدند و نگذارند دشمن آن ها را از راه اسلام و قران منحرف کند و به اردوهای راهیان نور بروند تا از نزدک دفاع از اسلام و انقلاب را لمس کنند و با ایثارگری های این شهیدان والامقام بیشتر آشنا شوند.

, تفتان ما, تفتان ما,

 

,

* اردوهای راهیان نور می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند

, * اردوهای راهیان نور می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند, * اردوهای راهیان نور می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند,

یکی دیگر از دانش آموزان، به خبرنگار تفتان ما گفت: برای دومین بار است که به این سرزمین بهشتی و نورانی می شوم و در عصرکنونی که دشمن در تهاجم فرهنگی جنگ نرم جوانان را مورد هدف خود قرار داده این اردوها بسیار تاثیرگذار و مهم است و می تواند اهداف و نقشه های ننگین دشمنان اسلام را خنثی و نقشه های آنان را نقش برآب کند.

, تفتان ما, تفتان,

 

,

, ,

 

,

یوسف مرادزهی با بیان اینکه دانش آموزان با درس خواندن می توانند در راه سربلندی ایران قدم بردارند، تصریح کرد: باید به آرمان‌های های شهداء احترام بگذاریم و مراقب اعمال و رفتارمان باشیم تا مدیون خون شهداء و ایثارگری های رزمندگان نشویم و مراقب حلال و حرام باشیم.

,

 

,

* اهل سنت هم در کنار اهل تشیع در اردوهای راهیان نور نقش پررنگی دارند

, * اهل سنت هم در کنار اهل تشیع در اردوهای راهیان نور نقش پررنگی دارند, * اهل سنت هم در کنار اهل تشیع در اردوهای راهیان نور نقش پررنگی دارند,

یکی از علمای اهل سنت اعزامی به این اردوها به عنوان کارشناس و روحانی کاروان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: اردوهای راهیان نور برای همه اقشار است و برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم در این اردوها نقش بسیار پررنگی دارند.

, تفتان ما, تفتان ما,

 

,

, ,

 

,

مولوی قدرت الله حسین زهی با بیان اینکه در اردوی راهیان نوربه زیارت یادمان های شهداء می رویم و یک سفر معنوی بسیار خوبی را تجربه می کنیم، گفت: در این سفر معنوی علاوه بر پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی دانش آموزان، نماز جماعت را نیز برای آنان اقامه می کنیم.

,

 

,

* اعزام 120 دانش آموز بسیجی برادر  شهرستان خاش به اردوی راهیان نور

, * اعزام 120 دانش آموز بسیجی برادر  شهرستان خاش به اردوی راهیان نور, * اعزام 120 دانش آموز بسیجی برادر  شهرستان خاش به اردوی راهیان نور,

سرهنگ پاسدار حسن فضلی در حاشیه اعزام دانش آموزان شهرستان خاش به اردوی راهیان نور، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: تعداد 120 نفر از دانش آموزان بسیجی برادر دبیرستان های شهرستان خاش، بخش ایرندگان و نوک آباد در قالب اردوی راهیان نور توسط سه دستگاه به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

, , تفتان ما , تفتان ما ,

وی بیان کرد: این اردوها با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با واژه های ازخودگذشتگی و ایثار اجرا می شود و دانش آموزان در طول این سفر بسیار معنوی و با ارزش علاوه بر شرکت و حضور در اردوی عملی یادمان های شهدای دفاع مقدس از سوسنگرد، هویزه و شلمچه بازدید و با آرمان های شهداء و امام شهداء تجدید عهد و پیمان می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

سرهنگ پاسدار فضلی تصریح کرد: تا پایان سال جاری تعداد 550 نفر دانش آموزان شهرستان خاش به همراه معلمان و مدیران مدارس به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.

,

 

,

* اردوهای راهیان نور خاش نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است

, * اردوهای راهیان نور خاش نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است, * اردوهای راهیان نور خاش نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است,


وی با بیان اینکه در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور این شهرستان نسبت به سال های اخیر 100 درصد افزایش داشته است.

,
,

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: کاروان های راهیان نور دانش آموزان و نسل های جدید را  با رشادت ها و شهامت های رزمندگان و ایثارگران و شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا می کنند و موجب می شود تا آنها پس از بازگشت از این مناطق سیره و روش این عزیزان را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند و به وصیت نامه های آنان عمل کنند.

,

 

,

* اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می کند

, * اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می کند, * اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می کند,

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند و هر فردی که در این سفر شرکت می کند باید خاطرات خود را مکتوب کند و پس از بازگشت برای سایرین خود بازگو کند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را ترویج و گسترش دهیم.

,

وی با بیان اینکه باید از این اردوهای راهیان نور استفاده حداکثری را بکنند، اذعان کرد: کاروان های راهیان نور جوانان و نسلهای بعد از جنگ را با رشادت های رزمندگان، ایثارگران و شهدای 8 سال جنگ تحمیلی آشنا می کنند و برنامه ریزی صحیح در این اردوها موجب تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر زائران مناطق جنگی خواهد شد و خاطرات ماندگاری برجای میگذارد.

,

 

,

* اردوهای راهیان نور به عاملی مهم در تحول بُعد معنوی و فرهنگی مبدل شده است

, * اردوهای راهیان نور به عاملی مهم در تحول بُعد معنوی و فرهنگی مبدل شده است, * اردوهای راهیان نور به عاملی مهم در تحول بُعد معنوی و فرهنگی مبدل شده است,

سرهنگ پاسدار فضلی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند:" امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"، اظهار کرد:  اردوهای راهیان نور عمالی مهم در تحول بُعد فرهنگی و معنوی در جامعه و مانند کلاسی برای خودسازی معنوی دانش آموزان و فرصتی مناسب جهت کسب معرفت درونی جوانان است.

,

 

,

* شهداء حقانیت ایران اسلام را به جهانیان به اثبات رساندند

, * شهداء حقانیت ایران اسلام را به جهانیان به اثبات رساندند, * شهداء حقانیت ایران اسلام را به جهانیان به اثبات رساندند,

به گزارش خبرنگار تفتان ما، به راستی شهداء و رزمندگان جنگ تحمیلی با ایثارگری ها و رشادت های بی بدیل خود حقانیت ایران را به همه جهان نشان دادند و اثبات کردند و امروز وظیفه ما این است که جهت ترویج و زنده نگه داشتن این ایثارگری ها کوشش کنیم و این سند را جاودانه ماندگار کنیم و در حقیقت "تکریم شهدا کمتر از یاد شهدا نیست" از یک جهت و کسب علم و معرفت در محضر شهداء از سوی دیگر درس های بسیاری را به جوانان خواهد داد که در هیچ کلاس درسی تدریس نخواهد شد و این اردوها دارای تأثیرات پایداری در ذهن و روان حاضران در کربلای ایران است.

, تفتان ما، , تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما,

 

,

, ,

 

,

سخن آخر این است که با توجه به هجمه ها و توطئه ها و نیرنگ ها و ترفند های شوم دشمنان در جنگ نرم امروز این اعزام کاروان های راهیان نور و انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نسل های اتی بسیار تاثیرگذار است و در راه مبارزه با دشمنان حائز اهمیت است اما این مهم نیازمند حمایت تمامی دستگاه ها و نهادهاست و باید در راستای ترویج و تببین فرهنگ شهداء و برگزاری هر چه بهتر و حضور بیشتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بکوشند.

, .,

گفتنی است مراسم بدرقه این دانش آموزان عازم به مشهدالشهداء با حضور علماء و روحانیون، جمعی از مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل هنرستان فنی شهید رمضانی شهرستان خاش برگزار شد.

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه