اخبار داغ

کارت ملی هوشمند برای روستائیان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ هزار تومان آب می‌خورد

کارت ملی هوشمند برای روستائیان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ هزار تومان آب می‌خورد
قطعی سامانه تحویل کارت ملی هوشمند در اداره پست استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج علاوه بر معطلی شهروندان هم استانی روسئائیانی که از راه های دور و روستاهای استان مراجعه می کنند را با مشکل مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ،طرح ثبت نام کارت هوشمند ملی با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان و متقاضیان در سراسر کشور در حال اجراست و کارت های ملی قدیمی به تدریج جمع آوری و از چرخه خارج می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این روزها بازار ثبت نام و تحویل کارت ملی هوشمند در سراسر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد از رونق خاصی برخوردار است اما در برخی موارد مشکلاتی به وجود می آید که هزینه ثبت نام تا دریافت این کارت را برای متقاضیان به ویژه روستائیان تا 100 هزار تومان افزایش می دهد.

,

استان کهگیلویه و بویراحمد 750 هزار نفر جمعیت دارد .

,

تعدادی از روستائیانی که از مناطق محروم لوداب و سایر نقاط روستایی برای دریافت کارت ملی هوشمند به اداره کل پست استان مراجعه کرده بودند به دلیل قطعی سراسری سامانه نتوانستند کارت ملی خود را دریافت کنند.

,

درددل های روستائیان کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت کارت هوشمند ملی

,

یکی از این روستائیان به همراه خانواده خود برای دریافت کارت کلی هوشمند به اداره کل پست استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بود از قطعی ارتباط سامانه با این مرکز اظهار گلایه کرد و گفت: باید مسیری که از روستا برای دریافت کارت ملی هوشمند به یاسوج را طی کرده ام بار دیگر بپیمایم و هزینه  های زیادی را برای ایاب و ذهاب و غذا بپردازم که با احتساب همه این مخارج یک کارت ملی با من 100 هزار تومان آب می خورد.

,

یکی دیگر از متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند با بیان اینکه باید سامانه ای در روستاها و مراکز روستایی راه اندازی شود تا روستائیان بتوانند به راحتی کارت ملی خود را دریافت کنند، گفت: چرا باید یک فرد روستایی به همراه خانواده خود مسافتی طولانی را از منطقه محروم سیلاب کلوار طی کند و برای دریافت یک کارت ملی هوشمند این همه خطر جاده ای و هزینه ها را به جان بخرد.

,

وی ادامه داد: مسئولان و متولیان امر باید ضمن پاسخگویی به روستائیان تمهیدات لازم را برای شتاب بخشی به ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند انها در دستور کار قرار دهند چرا که با روند فعلی این همه هزینه برای کارت ملی هوشمند اصلا قابل قبول نیست.

,

یکی از شهروندان یاسوج نیز که از ساعتی قبل جهت دریافت کارت ملی هوشمند خود به اداره کل پست استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج مراجعه کرده و با قطعی سامانه مواجه شده است گفت: قراردادن یک باجه تحویل کارت ملی هوشمند ان هم در اداره کل پست جوابگوی نیاز شهروندان نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ارائه خدمات به مردم استفاده شود.

,

 برای دریافت کارت ملی هوشمند باید علاوه برتحویل کارت ملی قدیمی، بار دیگر انگشت نگاری در سامانه ثبت شود که این امر دریافت کارت ملی را با سختی مواجه کرده  است..

,

 هزینه صدور کارت هوشمند ملی مبلغ 200،000 ریال است که هنگام ثبت نام دریافت می شود و  به صورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب دریافت می گردد. 

,

حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ 90،000 ریال است که هنگام تکمیل ثبت نام دریافت می شود و کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ 20،000 ریال  بوده که هنگام تحویل کارت دریافت می گردد.

,

اولویت ثبت نام با افرادی است که با ورود به محدوده سنی 15 سال تمام هستند و همچنین شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای 1380 تا 1389 دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.

,

برای دریافت کارت ملی علاوه بر این هزینه ها باید پیش نیازهایی شامل همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا، همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت

,

و آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت را انجام داد.

,

باید دید مسئولان کشوری و استانی برای جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و روستائیان و همچنین افزایش هزینه هایی که برای انها به دنبال دارد تا یک کارت ملی هوشمند را دریافت کنند چه تمهیداتی را می اندیشند.

,

تدابیر پست و ثبت احوال برای  رفع مشکل

,

مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایستگاه های ثبت نام و تحویل کارت ملی در شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه راه اندازی شده و در سایر شهرستان ها به لحاظ اینکه ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان خدمات را ارایه می دهند پست ورود پیدا نکرد و ثبت احوال تشخیص داد تنها در این سه شهرستان پست خدمات رسانی کند.

,

جمال حسن زاده افزود: بحث قطعی سامانه کارت هوشمند ملی نیز به این دلیل است که خدمات الکترونیکی نه تنها در این حوزه بلکه در سایر حوزه با خطای قطع و وصل مواجه می شود و شاید باعث نارضایتی هم استانی ها شود .

,

وی به فرایند ثبت نام و تحویل کارت هوشمند ملی در استان اشاره کرد و گفت: در طول این چند مدت که کار انجام می شود با کمترین مشکل قطعی مواجه بودیم و شاید در برخی مواقع یک تا دوساعت ارتباط قطع شود و دوباره ارتباط برقرار می شود. 

,

حسن زاده در پاسخ به این سوال چرا روستائیان استان باید با صرف هزینه های بسیار برای دریافت کارت ملی هوشمند به پست مراجعه کنند نیز گفت: کارت ملی هوشمند از حساسیت خاص خود برخوردار است و پست آمادگی دارد در حوزه روستاها مراجعه کند و خدمات ارائه بدهد ولی باید زیر ساخت  نیز فراهم شود .

,

وی افزود: ثبت احوال به دلیل حساسیت موضوع اجازه نمی دهد در  هر حوزه ای ورود پیداکنیم و به طور مثال در فلان روستا مستقر شویم و بحث ثبت نام  متقاضیان برای کارت ملی هوشمند را در روستاها انجام کنیم.

,

حسن زاده عنوان کرد: قبلا نیز به ثبت احوال پیشنهاد دادیم که به صورت سیار کار ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دهیم اما به خاطر موضوعات فنی و تخصصی که در حوزه کار ثبت احوال است و برای جلوگیری از بروز تخلفات در احراز هویت مردم ثبت احوال اجازه نداد که ثبت نام به صورت سیار توسط پست انجام شود.

,

وی ابراز داشت: در بحث تحویل کارت  ملی هوشمند برنامه ریزی هایی انجا شده که تحویل کارت که هم اکنون از طریق مراجعه مردم به دفاتر پست صورت می گیرد از طریق پست به درب منازل  و بدست مردم در سطح استان برسد. 

,

مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این امکانات، قابلیت و ظرفیت را داریم که به صورت اکیپ سیار در هر روستا و بخش مستقر شویم و ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دهیم اما بحث ارایه خدمت چون در حوزه ثبت احوال است باید براساس زیرساختی که فراهم می شود ثبت نام در روستا ها انجام  شود و یک مدیر فنی از ثبت احوال باید حضور داشته باشد که کسانی که مراجعه می کنند بحث هویت انها را انجام دهند.

,

وی در خصوص همکاری اداره ثبت احوال  استان با پست برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم استان نیز گفت: جلساتی با مدیرکل ثبت احوال گرفته ایم ونهایت همکاری را داشتند و برخی جاها شاید این امکان فنی و تخصصی نتوانیم خدمات را ارایه دهیم و  شرایط فنی کارت ملی باید تایید شود. 

,

90 درصد کار توسط ظرفیت بخش خصوصی در دفاتر پیشخوان انجام می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه