اخبار داغ

۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فراهان زیر کشت پائیزه/توزیع بیش از یک تُن بذر کلزا بین کشاورزان فراهانی

۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فراهان زیر کشت پائیزه/توزیع بیش از یک تُن بذر کلزا بین کشاورزان فراهانی
رئیس جهاد کشاورزی فراهان توسعه کشت کلزا را از سیاست‌های اجرایی در راستای خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی دانست و گفت: یک تُن و ۱۱۰ کیلوگرم بذر کلزا از نوع ارقام مختلف آلمانی و فرانسوی در بین کشاورزان فراهانی توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اکبر فرهادی؛ رئیس جهاد کشاورزی فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به آغاز کشت پاییزه از اواخر شهریورماه گفت: ۴۷ هزار و ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی فراهان امسال به کشت پاییزه اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: کشت گندم و جو از اوایل مهرماه در فراهان آغاز شده و در همین راستا در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت گندم آبی و در ۳۵ هزار هکتار کشت گندم دیم صورت گرفته است.

,

۱۸۸ هکتار از اراضی فراهان به کشت کلزا اختصاص یافته است

, ۱۸۸ هکتار از اراضی فراهان به کشت کلزا اختصاص یافته است , ۱۸۸, هکتار از اراضی فراهان به کشت کلزا اختصاص یافته است ,

فراهادی با اشاره به کشت جو اظهار کرد: امسال در ۹ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان کشت جو و دیم و همچنین در ۱۸۸ هکتار دانه روغنی کُلزا کشت شده است. همچنین بیش از ۵۳۰ تُن بذر مادری و گواهی شده گندم دیم و آبی بین کشاورزان فراهانی توزیع شده است.

,

توزیع بیش از یک‌تُن کیلوگرم بذر کلزا در بین کشاورزان فراهانی

, توزیع بیش از یک‌تُن کیلوگرم بذر کلزا در بین کشاورزان فراهانی, توزیع بیش از یک‌تُن کیلوگرم بذر کلزا در بین کشاورزان فراهانی,

رئیس جهاد کشاورزی فراهان بیان کرد: توسعه کشت کلزا یکی از سیاست‌های مهم کشور در راستای خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی و به‌ویژه کلزا است.

,

وی گفت: یک تُن و ۱۱۰ کیلوگرم بذر کلزا از نوع ارقام مختلف آلمانی و فرانسوی در بین کشاورزان فراهانی توزیع شده است.

,

رئیس جهاد کشاورزی فراهان خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه تولیدات گیاهی از جمله زراعت، مکانیزاسیون، حفظ نباتات با همکاری مدیریت ترویج شهرستان اقدامات حمایتی، نظارتی و آموزشی را در این خصوص به عمل آورده‌اند و از لحاظ تامین انواع بذر مصرفی، کود شیمیایی، ادوات کشاورزی و سامانه آبیاری نوین کشاورزی، خوشبختانه مشکل عمده‌ای وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه