اخبار داغ

مرکز درمانی آبدان در حسرت داشتن یک آمبولانس

مرکز درمانی آبدان در حسرت داشتن یک آمبولانس

مرکز درمانی آبدان در حسرت داشتن یک آمبولانس
نبود آمبولانس در مرکز درمانی آبدان مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده است که به گونه‌ای که اگر بیماری نیاز به آمبولانس داشته باشد به دلیل این که در مرکز درمانی آبدان خبر از آمبولانس نیست باید از دو امبولانس موجود در پایگاه اورژانس جاده‌ای اگر در ماموریت نباشند استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، شهر آبدان در فاصله 45 کیلومتری با مرکز شهرستان دیر قرار دارد که بر اساس سرشماری سال 1395 دارای 6 هزار و 827 نفر جمعیت با یک‌هزار و 819 خانوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

این شهر دارای مردمی سخت کوش و زحمتکشی می باشد که شبانه‌روز به کار کشاورزی مشغول هستند.

,

شغل اصلی مردم آبدان کاشت گوجه‌فرنگی است که در فصل برداشت، گوجه‌کارگران زیادی از اقصی نقاط کشور به این بخش می آیند.

,

آبدان در جاده اصلی بوشهر کنگان واقع شده و دارای دو پایگاه جاده‌ای اورژانس در خارج از حوزه شهری است، که تردد روزانه هزاران ماشین سبک و سنگین به سمت عسلویه یا بندرعباس از همین جاده انجام می‌شود.

,

نبود آمبولانس در مرکز درمانی آبدان مشکلات فراوانی برای مردم به بار آورده است به گونه‌ای که اگر بیماری نیاز به آمبولانس داشته باشد به دلیل نبود آمبولانس باید از دو امبولانس موجود در پایگاه اورژانس جاده‌ای اگر در ماموریت نباشند استفاده شود.

,

اسماعیل سهولی یکی از شهروندان آبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار سپاس، اظهار داشت: با وجود بخش‌شدن آبدان در تقسیمات جغرافیایی، هنوز مشکلات زیادی گریبانگیر مردم این بخش است.

,

سهولی افزود: مردم آبدان چشم انتظار استقرار آمبولانس در مرکز درمانی بخش هستند، که هرچند در سال‌های گذشته قول‌هایی هم داده شد اما عملی نشد.

,

الیاس محمدی دیگر شهروند آبدانی نیز گفت: آبدان نیازمند آمبولانس است و مسوولان باید به درخواست‌های مردم جامه عمل بپوشانند.

,

محمدی بیان کرد: یک دستگاه آمبولانس جاده‌ای در آبدان جوابگوی این همه مردم بخش نمی باشد.

,

وی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار یک دستگاه آمبولانس به مرکز اورژانس آبدان به دلیل قرارگرفتن این شهر در جاده اصلی اضافه کنند تا به یک مطالبه مردمی در این چندین سال جامه عمل بپوشند.

,

اسماعیل عارفی‌نیا دیگر شهروند آبدانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا نسبت به استقرار پزشکان متخصص حداقل هفته‌ای یک بار اقدام کنند تا مردم بخش ناچار نباشند به شهرستان کنگان یا مرکز استان برای پیگیری درمان خود مراجعه کنند.

,

حال باید دید آیا مسوولان امر در خصوص استقرار آمبولانس در مرکز درمانی که حق مردم آبدان است و هم چنین اضافه‌کردن یک دستگاه آمبولانس به اورژانس ۱۱۵ و استقرار پزشک متخصص در این بخش اقدام خواهند کرد؟

,

یوسف تاجیک نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبدان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار سپاس، اظهار داشت: مردم بخش آبدان در این زمینه مشکلات فراوانی دارند  و انتظار می رود مسوولان پاسخ قانع‌کننده‌ای به مردم این بخش بدهند.

,

تاجیک ادامه داد: شهر  آبدان یکی از مهمتری شهرهای استان بوشهر است و مسوولان باید عنایت ویژه‌ای به این شهر داشته باشند.

,

وی اضافه کرد: در خصوص استقرار آمبولانس در مرکز درمانی قول‌هایی داده شده اما تاکنون خبری از آمدن آمبولانس نشده است.

,

نایب رئیس شورای اسلامی آبدان از رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار شهرستان دیر، نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و بخشدار آبدان خواست تا به درخواست‌های مردم بخش پاسخ مناسب دهند و با اضافه‌کردن آمبولانس در اورژانس و استقرار پزشکان متخصص حتی به شکل دوره‌ای در هفته از مشکلات مردم بکاهند.

,

انتهای پیام/ 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه