اخبار داغ

اجرای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد همچنان در ابهام/ مسئولان علوم پزشکی استان پاسخگو نیستند

اجرای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد همچنان در ابهام/ مسئولان علوم پزشکی استان پاسخگو نیستند
طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد با سوالات زیادی همراه است از جمله وضعیت نیروهای شرکتی و آگهی جذب نیرو در این طرح که قرار بود چاپ شود اما تا کنون عملیاتی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازایل بانو، قرار دادن موضوع عدالت در تدوین اهداف و چهارچوب تحلیلی نظامهای سلامت نه تنها با استراتژ یهایی که بیا نگر تعهد به عدالت قابل توجیه است بلکه شواهد بیانگر این است که افراد در جوامع مختلف نیز اولویت بالایی به موضوع عدالت می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

نظام سلامت یکی از بخش هایی است که مردم انتظار دارند در این بخش عدالت برقرار شود به گونه که همه نقاط کشور از دور افتاده ترین منطقه تا مرکز شهر همه به خدمات پزشکی دست رسی داشته باشند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی سلامت در کشور با توجه به وظایف و ماموریت های کلی و اسناد بالادستی بویژه سند چشم انداز ۲۰ ساله، سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، مواد قانونی مرتبط با سلامت در برنامه پنجم توسعه و برنامه های دولت یازدهم اجرای برنامه تحول سلامت را در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ آغاز کرد.

,

تحول در نظام سلامت قرار بود با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا شود این طرح یک تحول در نظام سلامت است که مردم می توانند به جای اینکه دغدغه پول بیمارستان را داشته باشند تنها به فکر بیمار خود باشند مقام معظم رهبری در جمله معروف خود که گفتند:«ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمار داری، رنج دیگری نداشته باشد.

, .,

گویا اجرای این طرح در برخی از استان ها از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد تنها در حد شعار مانده است و از اجرای این طرح در استان خبری نیست هر چند در برخی از بخش ها اجرا شده اما هنوز بخش هایی وجود دارد که نیازمند اجرای این طرح هستند.

,

وضعیت طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

, وضعیت طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد, وضعیت طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد,

کهگیلویه و بویراحمد با  بیش از 700 هزار نفر جمعیت  در جنوب غرب ایران قرار دارد که به دلیل داشتن مناطق دور افتاده به اجرای طرح های مختلف در حوزه بهداشت و درمان نیاز دارد طرح هایی که شاید وضعیت بهداشت این استان را سرو سامانی دهد.

,

در سال های گذشته قرار بود که دانشگاه علوم پزشکی استان برای جذب نیروهای شرکتی در این طرح آگهی به کارگیری منتشر کنند در حالی که بعد از گذشت سه سال هنوز هیچ اگهی منتشر نشده است اینکه آیا این نیروها بدون آگهی پذیرفته شده اند و یا هنوز قرار است آگهی منتشر شود سوالی است که انتظار می رفت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان پاسخ دهند که پاسخگو نبودند!

, در سال های گذشته قرار بود که دانشگاه علوم پزشکی استان برای جذب نیروهای شرکتی در این طرح آگهی به کارگیری منتشر کنند در حالی که بعد از گذشت سه سال هنوز هیچ اگهی منتشر نشده است اینکه آیا این نیروها بدون آگهی پذیرفته شده اند و یا هنوز قرار است آگهی منتشر شود سوالی است که انتظار می رفت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان پاسخ دهند که پاسخگو نبودند!,

از جمله موراد قابل اجرا در سرح تحول سلامت در استان

, از جمله موراد قابل اجرا در سرح تحول سلامت در استان, از جمله موراد قابل اجرا در سرح تحول سلامت در استان,

در این طرح برای آسایش بیمار از لحاظ آسایش، حمام، نظافت و غذا باید وضعیت مطلوبی تدارک دیده شود و همچنین نسبت به تعمیر و تجهیز اتاق بیمار و همراهان اقدام شود  چیزی که اگر چند روز به بیمارستان های یاسوج رفته باشی متوجه خواهی شد تا چه اندازه محقق شده است اتاق هایی هستند که به دلیل تعداد زیاد بیماران بیشتر از ظرفیت بیمار پذیرش می کنند.

,

همچنین  برای بیمار در زمان بستری کلیه وسایل مورد نیاز اعمال جراحی، دارو و ملزومات پزشکی توسط بیمارستان تهیه می شود و تحت هیچ شرایطی بیمار جهت تهیه موارد مورد نیاز اعلام شده در بسته طرح تحول نظام سلامت به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی شود. می بینیم که همراهان بیمارانی که در بیمارستان های یاسوج بستری هستند باید چند بار مسیر بدون آسانسور را تا داروخانه بیرون طی کنند و برگردند.

, .,

اینکه این طرح تا کنون تا چه اندازه در استان اجرایی شده است را باید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پاسخ دهند که متاسفانه پاسخگو نیستند.

, اینکه این طرح تا کنون تا چه اندازه در استان اجرایی شده است را باید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پاسخ دهند که متاسفانه پاسخگو نیستند.,

استخدام نیرو در این طرح نیز یکی از مسایل مورد توجه در استان است قرار بر این شد که از نیروهای شرکتی در طرح تحول سلامت استفاده شود و بعدا نیز این نیروهای شرکتی استخدام شوند در حالی که طبق شنیده ها در کهگیلویه و بویراحمد افرادی دیگر بعد از اتمام طرح نیروهای شرکتی جایگزین می شوند و می توان گفت روز از نو و روزی از نو.

,

اینگونه تعویض ها باعث می شود در سلامت مردم تحولی ایجاد نشود و وضع را نیز به گونه ای بدتر کند همچنین باید از رشته های بهداشت در این طرح استفاده می شد که متاسفانه دانشجویان رشته بهداشت همچنان اعتراض دارند که چرا از این رشته در طرح تحول سلامت هیچ استفاده ای نمی شود.

,

برای پیگیری وضعیت این طرح و نیروهای شرکتی بیش از یک هفته است که با روابط عمومی و مسئول پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان تماس می گیریم  و  متاسفانه جز پاسکاری هیچ کدام پاسخگو نیستند.

, برای پیگیری وضعیت این طرح و نیروهای شرکتی بیش از یک هفته است که با روابط عمومی و مسئول پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان تماس می گیریم  و  متاسفانه جز پاسکاری هیچ کدام پاسخگو نیستند.,

سلامت مردم یکی از مهمترین بخش زندگی است که اگر محقق نشود خسارات جبران نا پذیری را برای جامعه ایجاد خواهد کرد با توجه به اینکه این استان مناطق محروم بسیار زیادی دارد اجرای طرح تحول سلامت می تواند راه علاجی برای مردم باشد تا دردی از درد هایشان کمتر شود.

,

با وجود تلاش های فراوان این پایگاه خبری برای دریافت پاسخ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه تاکنون پاسخگو نبوده اند.

,

این پایگاه خبری با توجه به رسالت خود در انتظار پاسخ یا جوابیه ای از طرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی است که در صورت دریافت منتشر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه