اخبار داغ

زنان حسین آباد قاسم صحنه گردانان صنایع دستی

زنان حسین آباد قاسم صحنه گردانان صنایع دستی
زنان سخت کوش روستای حسین آباد قاسم نهبندان با الهام گرفتن از طبیعت و ذهن خلاق خود به خلق نقش و نگارهایی پرداخته و آن را در قالب قالی، قالیچه و گلیم به تصویر می کشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از، نهبندان خبر،زنان همواره در عرصه های مختلف به ویژه کارهای دستی از ذوق ،سلیقه و ظرافت خاصی برخوردار و پیشتاز بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر, نهبندان خبر, نهبندان خبر,

زنان سخت کوش روستای حسین آباد قاسم نهبندان با الهام گرفتن از طبیعت و ذهن خلاق خود به خلق نقش و نگارهایی پرداخته و آن را در قالب قالی، قالیچه و گلیم به تصویر می کشند.

,

زنان روستای حسین آباد قاسم روزهای گرم تابستان و شب های بلند زمستان را با ذوق و شوق هنری خود سپری می کنند.

,

می بافند، گره می زنند و صدای کوبیدن بافته هایشان، هنردوستان را به وجد می آورد.

,

زهرا حسینی بانوی هنرمند این روستا در گفتگو با خبرنگار ما از روستا و سختی های  آن می گوید: از  سالیان پیش که مردان برای کسب و کار به شهرهای دور دست و بعضا تهران سفر کرده و زنان در ده مانده و در فراق همسرانشان پلاس، قالی، گلیم و حوله می بافتند.

,

وی افزود:چشمان زنان کم بین و فرسوده شده اند.

,

او از رقابت در بافته می گفت و از اینکه شب و روز برایش معنا نداشت می بافت و می بافت تا به سرانجام برسد.

,

به قول خودش بهترین ها را در اتاق مهمانی پهن می کرد تا سایرین هم لذت ببرند.

,

ناگفته نماند خبرنگار ما هم از ذوق و سلیقه این زن بارها سخن گفت.

,

حوراء قاسمی دیگر بانوی هنرمند روستای حسین آباد قاسم ادامه می دهد:ذوق و شوقی که از دوران کودکی با بافت صنایع دستی با وجود من آمیخته شده است مرا وادار به بافت می کند و گر نه هیچ سودی برای بافنده ندارد چرا که نبود بازار فروش سبب ناراحتی و دل نگرانی من و دیگر زنان روستا شده و این  ذوق مرا خدشه دار می کند.

,

فاطمه حسینی لب به سخن می گشاید و می گوید: مواد اولیه گران است و از لحاظ ارزش قیمتی مقرون به صرفه نیست.

,

وی اظهار داشت: باید نخ و سایر ملزومات را با قیمت هنگفت تهیه کنیم، مدتها پای دار قالی بنشینیم و زمانی که کار به اتمام می رسد دیگر خبری از خریدار نیست.

,

و گاها اگر مشتری و خریداری هم گذری عبور کند و دست بر بافته های ما بگذارد آنقدر ارزش کار را پایین می آورد که دیگر ذوق را از تو می گیرد که هیچ بلکه باید هزینه ها را از جیب مبارک پرداخت کنیم  و این منصفانه نیست.

,

بانوی هنرمند روستای حسین آباد قاسم خاطر نشان کرد: چنانچه شرکت و یا موسسه ای با ما توان بستن قرارداد را داشته باشد به این صورت که سرمایه از او و کار ازما باشد همه بانوان استقبال می کنیم و خوشحال می شویم .

,

چرا که دیگر مردان کار در شهرستان های دور دست را رها کرده و همه چشم امیدشان به دار قالی گوشه اتاق است.

,

وی افزود:چنانچه وضعیت به همین صورت ادامه یابد ما هم مجبور به مهاجرت خواهیم شد و حاشیه نشینی در شهر را اختیار خواهیم کرد.

,

 

,

فاطمه حسینی یادآور شد: در عجبم از اینکه خریداران صنایع دستی به کجا رفته و یا هنر را به فراموشی سپرده؟ و یا هم که ...

,

بانوی هنرمند صنایع دستی  با دعوت از هنر دوستان گفت:سرمایه گزاران و هنر دوستان به حسین آباد قاسم آمده و ذوق هنری مردمان ما را  با چشم خویشتن دیده و لذت ببرید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه