اخبار داغ

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان:

بیشترین میزان بیکاری استان زنجان به دانشجویان و فارغ التحصیلان اختصاص دارد

بیشترین میزان بیکاری استان زنجان به دانشجویان و فارغ التحصیلان اختصاص دارد
اجرای طرح کاروزی و مهارت آموزی در محیط واقعی در راستای ارائه اموزش های مهارتی به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور کلید خورده است که جزئیات بیشتر این طرح ها در گفت و گو با مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان تشریح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا انصاری امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم از مهمترین ضرورتها برای اشتغال افراد دانشگاهی را توجه به کسب مهارتهای شغلی دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشترین نرخ بیکاری در استان زنجان به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص دارد، با اجرای طرح کارورزی و مهارت‌آموزی درمحیط کار واقعی آموزش‌های مرتبط شغلی به افراد متقاضی ارائه می‌شود که ارائه این آموزش ها می تواند اشتغال پایدار را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان دوره‌های آموزش مهارتی  ویژه ای را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تدوین کرده است، تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد که می توان از این ظرفیت برای ارتقا دانش مهارتی دانشجویان استفاده کرد.

,

این مقام مسئول با ابراز اینکه ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان به صورت رایگان انجام می شود، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در۱۴مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت به صورت رایگان و در  ۱۳۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان آموزش مهارتی ارائه می شود.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تاکید کرد: مرکز جوار دانشگاهی نیز از جمله مراکز ارائه مهارت به جامعه دانشگاهی استان است که آموزش ها برای دانشجویان دانشگاههای استان بصورت رایگان ارائه می شود.

,

وی انتقال مهارت و تجربه  برای ورود به بازار کار و نیز ایجاد ارتباط متقاضیان اشتغال با  بنگاه های  اقتصادی را از اهداف طرح مهارت آموزی در محیط کار دانست و ابراز کرد: اجرای این طرح در سطح کشور کلید خورده است که اجرای درست آن و تحقق اهداف تعیین شده برای آن مستلزم همکاری متولیان و جامعه دانشگاهی است.

,

انصاری افزود: کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی درمحیط کار، جذب فارغ التحصیلان نخبه بعنوان سرباز مربی، همکاری در زمینه آموزش های مجازی، همکاری و تعامل در زمینه طرح های تحقیقی و پژوهشی از الویت های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در تعامل با دانشگاههای استان است.

,

 

,

*دوره کارورزی به صورت رایگان در حداکثر مدت ۶ ماه برای کارورزان ارائه می شود

,

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان با بیان اینکه طرح‌ کارورزی در راستای ارائه مهارت های شغلی به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام می شود، گفت: دوره کارورزی به صورت رایگان در حداکثر مدت ۶ ماه برای کارورزان ارائه می شود.

,

وی با اشاره به جزئیات طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار تشریح کرد: آموزش ها به متقاضیان دانشگاهی در بنگاههای اقتصادی و کارگاه ها که دارای مجوز آموزش مهارتی هستند در  حداکثر مدت یک سال ارائه می شود.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: ارائه این دوره می تواند سبب ترغیب کارآموزان دانشگاهی برای ایجاد مشاغل کارآفرین باشد چرا که با حضور در محیط واقعی کار نیازهای آن حرفه و شغل برای این دانشجویان قابل شناسایی بوده و این افراد می توانند با ایجاد خلاقیت و بهره گیری از علم تخصصی اقدام به کارآفرینی کنند.

,

انصاری حداقل میزان ساعت آموزش را ۸۰ ساعت اعلام کرد و گفت: برخورداری از بیمه حوادث و نیز دریافت گواهی فنی و حرفه ای برای مهارت اموختگان پیش بینی شده است.

,

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای دیگر طرح آموزش مهارتی ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان را طرح کارورزی اعلام کرد و گفت: این طرح که تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان در تمامی رشته های دانشگاهی را در بر می گیرد توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به استانها ابلاغ شده است و دانش آموختگان ودانشجویان  می توانند دوره مهارتی را در واحدهای تولیدی ، خدماتی وصنعتی و نیز تعاونی ها بگذرانند.

,

انصاری با بیان اینکه برای کارفرمایانی که جوانان فارغ التحصیل را به خدمت بگیرند، معافیتها و مشوق‌های بیمه‌ای خاصی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: مهارت آموختگان در  این طرح،  مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.

,

وی با اشاره به لزوم ثبت نام در سامانه ابراز کرد: علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورزنیز باید در سامانه ثبت نام کنند که تسهیلات ویژه ای نیز برای کارفرمایان و واحدهای پذیرنده کارورز در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه