اخبار داغ

گزارش/

طارم و مشکلی همیشگی به‌نام زباله / مسئولانی که پاسخگو نیستند

طارم و مشکلی همیشگی به‌نام زباله / مسئولانی که پاسخگو نیستند
زباله زخمی است بر پیکره سرسبز و زیبای طارم که این زخم روز به روز عمیق تر و کهنه تر می شود و اثری از اقدامات دستگاه های اجرایی در این زمینه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار برگ زیتون، در جاده های اصلی آببر – درام در مسیر آستاکل عده ای متخلف با تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی علاوه بر آلودگی زیست محیطی، چهره ی طبیعت و شهرستان را بر هم ریخته اند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

امروز حاشیه های اطراف شهرستان طارم کم کم به مکان انباشت زباله در اثر تخلیه ی نخاله های ساختمانی تبدیل شده که ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در مسیر جاده ها بی توجهی به قانون جاده هاست.

,

صبرعلی محمدی یکی از رانندگان با توجه به وجود این معضل در مسیر جاده های طارم افزود: زباله ها توسط حیوانات وحشی وارد جاده ها شده و شب هنگام بعلت عدم دید کافی در این مسیرها منجر به تصادف و خسارت وسائل نقلیه می شود شایسته است توجه مسئولان نسبت به حل این معضل افزایش یابد.

,

DSCF4664

, DSCF4664, DSCF4664,

با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای طبیعت تخلیه استرس روحی و روانی افراد بوده و هدف بسیاری از گردشگرانی که این سبک زندگی را می‌دانند دست یافتن به لذت بصری و آرامش است.

,

در این حال راه ها نیز از جمله سرمایه های عمده ملی هر کشور محسوب می شوند و شاخصی برای ارزیابی توسعه یافتگی آن منطقه محسوب می شود.

,

اما اگر گذری بر جاده فرعی و اصلی شهرستان طارم در مسیر بیشتر روستاهای تابعه داشته باشیم، صحنه های نازیبایی در اطراف این مسیرها و روستاها دیده می شود وضعیت اسف باری که ناراحتی هر بیننده ای را به همراه دارد شایسته است توجه مسئولین مربوطه نسبت به سازماندهی زباله که بعنوان دغدغه زیست محیطی شهرستان محسوب می شود افزایش یابد تا در آینده شاهد انتقال این فرهنگ غلط به نسل های آینده نباشیم.

,

توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و همه موجودات کره زمین یکی از اصول اساسی در بقای زندگی و استفاده از نعمت‌های خدادادی است که به وفور در اختیار ما قرار دارد، کنترل آلودگی‌های محیط از جمله مواد زاید جامد، بخش مهمی از این وظیفه را تشکیل می‌دهد که با توجه به اصول و قوانین بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژه‌ای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده است.

, یکی از اصول اساسی در بقای زندگی و استفاده از نعمت‌های خدادادی است که به وفور در اختیار ما قرار دارد, کنترل آلودگی‌های محیط از جمله مواد زاید جامد، بخش مهمی از این وظیفه را تشکیل می‌دهد که با توجه به اصول و قوانین بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژه‌ای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده است,

حال فرض بر این بگیریم که این اتفاق در منطقه‌ای از کشور بیفتد که با آب و هوای منحصر به‌فرد و خدادایش یکی از منطقه‌های بی‌نظیر در کل دنیا بوده و با وجود گونه‌های نادر گیاهی در معرض دید است.
شهرستان طارم نیز از جمله مناطقی روی زمین است که متأسفانه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی طبیعت بکر و دست‌نخورده آن رو به نابودی است.

, حال فرض بر این بگیریم که این اتفاق در منطقه‌ای از کشور بیفتد که با آب و هوای منحصر به‌فرد و خدادایش یکی از منطقه‌های بی‌نظیر در کل دنیا بوده و با وجود گونه‌های نادر گیاهی در معرض دید است,
, شهرستان طارم نیز از جمله مناطقی روی زمین است که متأسفانه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی طبیعت بکر و دست‌نخورده آن رو به نابودی است,

متأسفانه ریختن زباله در مسیر جاده ها فرهنگ غلطی است که از سوی بزرگ‌ترها انجام می‌شود و وقتی فرزندان ما بستر مناسب و آموزش‌های لازم در این زمینه را نمی‌بینند، چگونه باید انتظاری از آنان داشت.

,

 

,

DSCF4669

, DSCF4669, DSCF4669,

, ,

IMG_2762

, IMG_2762, IMG_2762,

DSCF4668

, DSCF4668, DSCF4668,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه