اخبار داغ

گزارشی از انتخاب استاندار غیر بومی برای مازندران؛

جدی‌ترین چالش عدم شناخت استاندار غیربومی از ظرفیت‌های مازندران است

جدی‌ترین چالش عدم شناخت استاندار غیربومی از ظرفیت‌های مازندران است
پذیرش استاندار غیر بومی مطمئنا برای مردم استان هزینه‌های بسیار سنگینی را در پی خواهد داشت و از این منظر که مازندران با داشتن مواهب خدادادی و استعدادهای خارق‌العاده نتوانسته به جایگاه خود برسد همچنان در مسیر عقب‌گرد قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، بعد از انتخابات سال ۱۳۹۲ و پیروزی حسن روحانی در این دوره مانند همه استان‌های کشور تغییر مدیران استانی و در راس آن استاندارها نقل محافل سیاسی‌و اجتماعی کشور شد و رسانه‌ها در گرداب حواشی اطراف آن غوطه‌ور شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

در مازندران نیز پس از کش‌و قوس‌های فراوان ربیع فلاح‌جلودار، زاده شهر گتاب شهرستان بابل توانست با نفوذی که در برخی مقامات عالی‌رتبه نظام داشت اعتماد رییس‌جمهور و وزیر کشور را به‌دست آورد و به‌عنوان نماینده دولت یازدهم سکاندار استانداری مازندران شود.

در مسیر عملکرد دولت یازدهم در یک دوره چهارساله فلاح با فراز و نشیب‌های فراوان روبرو بود و از ابتدای سال اول حضورش در استانداری حجم انتقادات و گمانه‌زنی‌ها برای تغییر وی به یک روند عادی تبدیل شده بود، البته این جریان در ورای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 به اوج خود رسید و از ماه‌های قبل از انتخابات مخالفان فلاح به‌دنبال جایگزینی وی بودند که این امر میسر نشد.

البته بیشتر سیاسیون نفوذ فلاح را از سوی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌دانستند‌ که در ادامه کار ارتباط نزدیک وی با فرزندان آیت‌الله باعث ماندگاری فلاح در دوره چهارساله شده بود و البته این روزها که در ابتدای کار دولت دوازدهم و اوج انتقادات به عملکرد استاندار کنونی مازندران هستیم حضور یکی از فرزندان آیت‌الله مرحوم در مازندران به بهانه زنگ شروع مدارس در سال تحصیلی نشان از همین واقعیت دارد که ارتباطات تنگاتنگی در این بین وجود دارد.

مجمع نمایندگان و اعلام گزینه برای استانداری

یکی از مواردی که در بین این مناقشات سیاسی در ماه‌های اخیر جلب توجه می‌کرد حضور پررنگ مجمع نمایندگان مازندران برای تعیین تکلیف وضعیت استانداری این استان پرظرفیت و حاصلخیز بود که بعد از جلسه بحث‌و بررسی و معرفی گزینه‌های مختلف به وزارت کشور و مسئولان خواستار برکناری ربیع فلاح جلودار از این مسئولیت شدند.

خارج از بازی‌های سیاسی‌و جناحی که البته عموم مجمع نمایندگان از طیف دولت‌و وابستگان به جریان‌های سیاسی متمایل به دولت هستند این‌که گزینه‌های متفاوتی غیر از فلاح به وزارت کشور و مسئولان از سوی نمایندگان استان معرفی شود نشان از آن دارد که تعامل دو سویه بین وی و نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی در دوره خدمتش با این مسئولیت بسیار ضعیف بوده و خواسته‌های آن‌ها محقق نشده است.

محمد دامادی عضو مجمع نمایندگان مازندران و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار کرد: مجمع نمایندگان نظر خود را اعلام و گزینه‌های خود از جمله مهدی عبوری، سیدمناف هاشمی و محسن نریمان که هر سه بومی استان بودن را به دولت معرفی کرده است.

محمدعلی شاعری نماینده مردم نکا، بهشهر‌ و گلوگاه در مجلس نیز گفت: اگر دولت بنای تغییر در استانداری مازندران را دارد باید از زحمات ربیع فلاح در استان تقدیر کرد و انتظار است دولت دغدغه نمایندگان مجلس مازندران در انتخاب استاندار مازندران را لحاظ کند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در اظهار نظری تاکید کرد: نسبت به انتخاب استاندار در مازندران از مسئولان مربوطه تقاضای سرعت بخشیدن در این موضوع را داریم.

نظر روسای ستاد روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری مازندران

در بین گمانه‌زنی‌ها و سهم‌خواهی‌های جریانات مختلف سیاسی مسئولان ستاد روحانی در شهرستان‌های استان مازندران با برگزاری جلسات مختلف به‌صورت حضوری، تلفنی و رایزنی‌های گسترده در نهایت به اعلام چهار گزینه به ترتیب آقایان محسن نریمان(رییس ستاد انتخابات دکتر روحانی در استان)، جعفر رحمان‌زاده، یدالله طاهرنژاد و علی کریمی‌مله شدند و طی نامه‌ای برای آقای شریعتمداری ریاست ستاد انتخابات دکتر روحانی در کشور نظرات خود را فرستادند تا نظر خود را برای استانداری مازندران اعلام کرده باشند.

البته یک نکته که در این‌جا باید عنوان کرد در لیست مجمع نمایندگان مازندران و روسای ستاد انتخاباتی روحانی در استان تنها یک نام وجود دارد که به‌صورت مشترک در هر دو لیست قرار داده شده و آن هم محسن نریمان نماینده با سابقه چهار دوره نمایندگی مجلس‌و استانداری در دیگر نقاط کشور وجود دارد که حتی این روزها شنیده می‌شود دولت به‌دنبال استاندار غیر بومی برای مازندران می‌گردد و از نام وی که قوی‌ترین رزومه کاری را دارد نیز عبور خواهد کرد که جای تعجب دارد.

فرصت‌طلبان و مدیران محافظه‌کار از گرفتاری‌های مدیریت مازندران است

احمد فاطمی قائم‌مقام ریاست ستاد روحانی در مازندران در گفت‌وگویی با بلاغ با اشاره به آنچه که برای مازندران تصمیم گرفته شده علی‌رغم میل باطنی من است اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت استاندار غیر بومی احتمال بسیار زیاد برای مازندران انتخاب خواهد شد که با رویکرد بومی‌نگری متفاوت است.
 

    
وی افزود: من به شخصه دوست داشتم استاندار بومی باشد، اختلافاتی که در این مسیر وجود دارد باعث شد تا سیاست دولت به سمت استاندار غیر بومی برود ولی برای من چیزی که بسیار مهم است اعتقاد استاندار آینده مازندران به برنامه دولت باشد و در این راه قدم بر دارد.
     
رییس ستاد روحانی در شهرستان بابل ادامه داد: استاندار مازندران باید شاخص‌های مختلفی چون توانمندی، قاطعیت و اجرای سیاست‌های قول داده شده روحانی در انتخابات بسیار مهم است.
   
فاطمی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که متاسفانه همیشه فرصت‌طلبان و مدیران محافظه‌کار وجود دارند که به دنبال نان به نرخ روز خوردن هستند و این‌ها متاسفانه از گرفتاری‌های مدیریت استان مازندران شد که استاندار فعلی هم به آن دامن زد و متاسفانه به دنبال آن بود تا همه را راضی نگه دارد و این شیوه، شیوه مدیریتی نیست.
   
وی در پایان گفت: رییس‌جمهور در انتخابات حرف‌هایی زد و شعارهایی داد، به‌نظر من هر فردی که استاندار مازندران می‌شود باید در راستای آن شعارها و برنامه‌ها گام بردارد، ضمن احترام به همه جناح‌های سیاسی بالاخره مردم به یک تفکر و قول رای دادند و استاندار باید مبین این تفکر باشد و در راستای تحقق قول‌ها عمل کند.
,
,
,
,
,
,
,
, مجمع نمایندگان و اعلام گزینه برای استانداری, مجمع نمایندگان و اعلام گزینه برای استانداری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نظر روسای ستاد روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری مازندران, نظر روسای ستاد روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری مازندران,
,
,
,
,
,
, فرصت‌طلبان و مدیران محافظه‌کار از گرفتاری‌های مدیریت مازندران است, فرصت‌طلبان و مدیران محافظه‌کار از گرفتاری‌های مدیریت مازندران است,
,
, بلاغ , بلاغ ,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

عدم شناخت استاندار غیربومی و از دست دادن زمان برای شناخت تدریجی به استان ضربه خواهد زد

, عدم شناخت استاندار غیربومی و از دست دادن زمان برای شناخت تدریجی به استان ضربه خواهد زد, عدم شناخت استاندار غیربومی و از دست دادن زمان برای شناخت تدریجی به استان ضربه خواهد زد,

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری در گفت‌و گویی با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: مازندران از استان‌های نیرو خیز با کارایی و کارمدی لازم است و همین بس که رییس دو قوه در کشور از این استان هستند.
 
وی افزود: حضور مدیران مازندرانی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اخلاقی نشان از نیروپروری این استان و این خطه است بنابراین انتظار می‌رود که رییس اجرایی مازندران نیز منتخب استان باشد.
 


این نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با انتخاب استاندار مازندرانی امکان هماهنگی بیشتر در انجام امور وجود خواهد داشت و توفیقات بیشتری حاصل می‌شود.
   
ناصری تصریح کرد: دلیل اصلی انتخاب استاندار غیربومی برای ما نامشخص است و در خواست ما بنا به صحبتی که با برخی از نمایندگان داشتیم انتخاب استاندار بومی است.
   
این مسئول گفت: عدم شناخت استاندار غیربومی و از دست دادن زمان برای شناخت تدریجی به استان ضربه خواهد زد، تا زمانی که استاندار بخواهد ظرفیت‌ها را بشناسد و با روال کار آشنا شود ضرر و زیان بسیاری متوجه استان می‌شود.
    
عضو کمیسیون تنقیح لوایح مجلس با اشاره به مشکلات محوری مازندران گفت: هر شخصی که به عنوان استاندار انتخاب شود باید متعهد، دین‌مدار، دردمند و مردم‌باور باشد، تمام توان و تلاشش را برای تحقق آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری بگذارد و کلید واژه‌های رهبری در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه اقتصادی بیان می‌کنند را عملی سازد.
  
وی ادامه داد: استاندار باید شناخت دقیقی از ظرفیت‌ها، فضاهای مختلف و زمینه‌هایی که وجود دارد داشته باشد و برای حل مشکلات استان راهکارهای مناسبی را ارایه دهد.
  
این مسئول تاکید کرد: استاندار باید قدرت ایجاد تعامل داشته باشد و با تفکرات مقام معظم رهبری، نخبگان و مسئولان به دور از تفکرات سیاسی برای رفاه مردم و ارتقای استان تلاش کند زیرا اگر در زمینه علمی پیشرفت داشته باشیم به نفع کشور است.
  
وی در پایان گفت: از فرصت‌هایی مانند ظرفیت آسیانه میانه که بازار 300 میلیونی برای مازندران بوجود می‌آورد استفاده درست کند و در راستای صراط مستقیم و صلاح جامعه اقداماتی انجام دهد.

, بلاغ , بلاغ ,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نظرات عموم مردم در نقاط مختلف مازندران

, نظرات عموم مردم در نقاط مختلف مازندران, نظرات عموم مردم در نقاط مختلف مازندران,

جواد حبیبی(دانشجوی دکترا-بابل): این که برای مدیریت جایی از افراد بومی منطقه استفاده نشود دقیقا عین و مصداق عدم مدیریت است و مطمعنا در شرایط بحرانی نمی‌توان از این فرد انتظار کارایی خاصی داشت.
  
مصطفی محمدی(هنرمند-آمل): مازندران خود به تنهایی در عرصه مدیریت، فرهنگ‌و هنر، مسایل سیاسی‌و اجتماعی به اندازه چند استان پتانسیل دارد حال چگونه است که از استاندار غیر بومی باید برای مازندران استفاده شود.
   
لیلا رمضانی(فرهنگی- رامسر): ما در انتخابات دور قبل‌و این دور به آقای روحانی رای بالایی دادیم، مگر این رای را از استان‌های دیگر در مازندران دادند که ایشان استاندار غیر بومی بنا دارد برای ما بیاورد، مازندران نخبگان بسیاری دارد از آن‌ها استفاده شود.
      
علی فلاح‌آهی‌دشتی(کارمند-ساری): نباید به غیر مازندرانی اجازه حضور در این مسئولیت را داد چون استان را نمی‌شناسد و وقت تلف خواهد شد.

, جواد حبیبی(دانشجوی دکترا-بابل): , (دانشجوی دکترا-بابل):, (دانشجوی دکترا-بابل):,
,
, مصطفی محمدی(هنرمند-آمل):, (هنرمند-آمل):, (هنرمند-آمل):, , ,
,
, لیلا رمضانی(فرهنگی- رامسر): , (فرهنگی- رامسر): , (فرهنگی- رامسر): ,
,
, علی فلاح‌آهی‌دشتی(کارمند-ساری):, (کارمند-ساری):, (کارمند-ساری):,

 

,

به گزارش بلاغ، در بین هیاهوی رسانه‌ای و صف بندی‌های جناحی در زمینه انتخاب استاندار مازندران آنچه که بسیار مهم است اعتقاد همه نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، کارشناسان انتخاباتی، مسئولان و نخبگان این استان در کنار مردم انتخاب استاندار بومی است.

پذیرش استاندار غیر بومی مطمعنا برای مردم استان در مسیر عقب افتادگی هزینه‌های بسیار سنگینی را در پی خواهد داشت و از این منظر که مازندران با داشتن مواهب خدادادی و استعدادهای خارق‌العاده نیروی انسانی نتوانسته به جایگاه خود برسد همچنان در مسیر عقب گرد قرار خواهد گرفت.

حال باید دید تصمیم رییس دولت دوازدهم در کنار کلیه نظرات ارائه شده چه سرانجامی را برای مازندران در دوره چهارساله بعدی استانداری رقم خواهد زد.

, بلاغ،, بلاغ,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه